Ігор Галайчук: «Кільцева дорога незабаром стане європейським автобаном»

Ігор Галайчук. Фото: Борис Корпусенко
Ігор Галайчук. Фото: Борис Корпусенко

Депутат Київради в інтерв’ю «Вечірньому Києву» розповів про свою депутатську роботу у Голосіївському районі, а також про розв’язання транспортних проблем столиці.

Депутат Київради (Батьківщина), перший заступник голови постійної комісії Київради з питань транспорту, зв’язку та реклами Ігор Галайчук працює в Київраді друге скликання.

Також вдруге він представляє інтереси мешканців Голосіївського району. Про депутатську роботу на окрузі та у Київраді Ігор Галайчук розповів в інтерв’ю кореспонденту «Вечірнього Києва».

Ігор Галайчук під час отримання посвідчення депутата. Фото: Борис Корпусенко

— Ігорю Васильовичу, в Київраді минулої каденції ви також представляли Голосіївський район. Що вдалося зробити для свого виборчого округу під час попереднього депутатства?

— Минулої каденції на базі ДЮСШ № 15, де навчаються майбутні футболісти, вдалося започаткувати проєкт будівництва першого в Києві стадіону тентово-каркасного покриття. Це — масштабний об’єкт, загальною вартістю 27 мільйонів гривень, який передбачає облаштування трьох футбольних полів розміром 28 на 16.5 метрів. Приміром, на таких ігрових полях тренується наш футбольний клуб «Динамо» у Конча-Заспі.

На майбутньому стадіоні вже встановили автономні системи опалення та водопостачання, зробили три сучасні роздягальні для маленьких чемпіонів.

Будівельні роботи підходять до завершення, відкрити стадіон збираємося десь через місяць — до Дня фізкультурника, тобто 10-11 вересня.

Я дуже радий, що наші діти тепер тренуватимуться не під снігом чи дощем, а у комфортних умовах. Також тут проходитимуть визначні спортивні події — чемпіонати, міжнародні змагання та ін. Адже серед навчальних закладів цей стадіон буде найкращим у Києві.

Ігор Галайчук під час обговорення проєкту будівництва стадіону. Фото: з архіву депутата

— З якими питаннями до вас найчастіше звертаються виборці?

— Вважаю, депутат це — менеджер, який має бути посередником між владою і своїми виборцями.

Тому основні напрямки моєї депутатської діяльності залежать від питань, з якими звертаються люди. Це: житлово-комунальне господарство, інфраструктура, зелене господарство, розв’язання проблем шкіл та дитячих садочків.

Так, за минулу каденцію в окрузі №7, де я обирався депутатом, у житлових будинках вдалося замінити вікна, відремонтувати дахи, вхідні групи. До речі, наш мікрорайон був одним із перших, де виконали такі роботи.

Також у школах та дитсадках відремонтували харчоблоки, які були встановлені ще у 80-тих роках минулого століття.

На численні прохання виборців запустили автобусний маршрут №119 — від Теремків на Поділ…

Ігор Галайчук під час зустрічі з виборцями. Фото: з архіву депутата

— Що в планах зробити для свого округу в найближчі 5 років?

— Чимало людей звертаються з питання проведення капітальних ремонтів та заміни ліфтів. Зараз цим опікуємося у рамках міської програми співфінансування 95 на 5. Тобто, розмір внесків співвласників складає 5%, а 95% — фінансує місто. Цього року таким чином плануємо капітально відремонтувати (а де зовсім старі — то і замінити) близько 20 ліфтів. Наступного року така робота триватиме.

Як перший заступник голови транспортної комісії, я продовжуватиму добиватися, щоб у нашому районі якомога більше відремонтували міжквартальних проїздів. У цьому плані вже зроблено чимало, але проблемні ділянки ще залишаються.

Найближчим часом плануємо повністю «облагородити» вулицю Лятошинського (ремонт дорожнього покриття, встановлення вуличного освітлення та ін.)

Стосовно глобальних планів, то минулої каденції, спільно разом із заступником КМДА Олександром Густєлєвим, ми розпочали реалізацію масштабного проєкту по ремонту Кільцевої дороги, а саме відрізку шляху від Одеської площі до Жулянського мосту.

За технічним станом ця ділянка Кільцевої дороги була однією з найгірших. Кияни на це постійно скаржилися, але місто нічого не могло вдіяти, оскільки ця та інші ділянки Київського напівкільця перебували на балансі Київської області.

— Яка зараз там ситуація?

— Восени минулого року вдалося поставити Кільцеву дорогу на баланс Києва. І вже виконуються ремонтні роботи.

Розпочався капітальний ремонт з основи — прокладання зливової каналізації. Це — майже 5 тисяч погонних метрів нових інженерних мереж, адже дощової каналізації тут не було зовсім. Зараз відбувається навіть не асфальтування дороги, а повна заміна дорожнього покриття на тришарове асфальтобетонне.

Також тут відремонтують тротуари й облаштують велодоріжку. Крім того, капітальний ремонт включає оновлення трьох світлофорних об’єктів та восьми павільйонів очікування на зупинках громадського транспорту. А, щоб шум від автівок не дошкуляв мешканцям Теремків, встановлять семиметрову бар’єрну огорожу.

Тому з впевненістю можу сказати, незабаром Кільцева дорога перетвориться в автобан, не гірший, ніж у Європі. Його відкриття запланували на 2022 рік, але основні роботи будуть виконані вже цього року.

Ігор Галайчук під час прийому виборців. Фото: з архіву депутата

— Запитання, як до першого заступника голови комісії транспорту: які важливі проєкти рішень найближчим часом комісія подаватиме на розгляд сесії Київради?

— Головний проєкт рішення, над яким комісія працювала протягом тривалого часу, це — 5 додаток до рішення Київради про місцеві податки та збори, який стосується упорядкування паркувальних місць.

Якщо Київрада підтримає поданий нами проєкт, то у всіх районах міста загалом створять 18 тисяч паркувальних місць. Переважно, це стосуватиметься легалізації стихійних паркувань. Тобто, тих ділянок, де підприємці поставили огорожу, виставили охорону, а до бюджету не сплачують ані гривні. Але ж така позиція є не лише неправильною, а і несправедливою стосовно інших — якщо людина хоче заробляти гроші, то вона має сплачувати податки.

Комісія виїжджала на об’єкти робочими групами, зокрема ми їх всі перерахували. Вийшло 18 тисяч паркомісць. За одне паркомісце підприємець сплачуватиме 6,50 грн податку на день. Загалом виходить непогана сума надходжень до бюджету міста.

Цей проєкт рішення Київрада мала ухвалити 22 липня, але на жаль, деякі депутати заблокували трибуну, отож зірвали сесійне засідання.

Ігор Галайчук на сесії Київради. Фото: Борис Корпусенко

— Причина блокування трибуни, сподіваюся, не через протест проти проєкту рішення про паркування?

— Звичайно, ні. 22 липня Київрада, на жаль, не розглянула жодного господарчого питання.

Перше питання, яке ми почали розглядати на пленарному засіданні — про постійні депутатські комісії. І тут виявилося, що депутати з деяких фракцій не бажають працювати у комісіях, куди їх розприділили. Їм хотілося б, щоб це були або земельна, або бюджетна комісії. Особисто я не поділяю подібної позиції: депутат може себе реалізувати під час роботи у будь-якій комісії…

Тому питання паркувань розглядатимемо вже після канікул, тобто наприкінці серпня або на початку вересня.

— І ще одне «транспортне» запитання, яке цікавить багатьох киян. Зараз багато йдеться про те, що незабаром на вулицях Києва курсуватимуть електробуси. Коли це станеться і які це будуть маршрути?

— Електробуси міська влада планує запустити у рамках проєкту цільових екологічних (зелених) інвестицій. Вже оголошена міжнародна процедура закупівлі перших електробусів для КП «Київпастранс».

Загалом очікується, що місто придбає 17-20 електробусів та необхідні для їх роботи зарядні станції. Це будуть сучасні машини, які відповідатимуть усім вимогам інклюзивності.

Перші електробуси на маршрутах громадського транспорту з’являться у столиці в найближчі два роки. Планується, що цей сучасний транспорт замінить рухомий склад із дизельними двигунами на двох автобусних маршрутах: № 55 «Дарницька площа — станція метро «Палац спорту» та № 62 «Ботанічний сад — Контрактова площа».

Експериментальні рейси електробусів мають з`явитися вже нинішнього року.

Ігор Галайчук з командою-переможницею місцевого футбольного турніру. Фото: з архіву депутата

— Які зміни у транспортній галузі чекають киян у найближчі роки?

— Насамперед, з’являться нові станції столичного метрополітену — спочатку на Виноградар, а згодом і на Троєщину, що кардинально змінить пасажирські потоки. Буде завершено будівництво Подільсько-Воскресенського мосту. Це — масштабні проєкти, над якими сьогодні працює місто.

Також постійно відбувається оновлення рухомого складу пасажирського транспорту — автобусів, тролейбусів, вагонів метро. Вважаю, у Києві громадський транспорт хоч не так швидко, як це хотілося, але наближається до європейського.

— Дякую за розмову!

Інна БІРЮКОВА, «Вечірній Київ»