У Києві відкрили реконструйований Центральний автовокзал

Центральний автовокзал облаштували турнікетами, кімнатою матері та дитини, готелем на 34 номери та фудкортом. Фото: Даша Гришина
Центральний автовокзал облаштували турнікетами, кімнатою матері та дитини, готелем на 34 номери та фудкортом. Фото: Даша Гришина

Головний автовокзал столиці модернізували вперше за 60 років.

Сьогодні, 22 липня, у Києві офіційно відкрили відновлений Центральний автовокзал, на оновлення якого знадобився рік. На відкритті побувала журналістка «Вечірнього Києва».

Вигляд оновленного Центрального автовокзалу.
Фото диспечерської зони.

За словами міністра інфраструктури Олександра Кубракова, з оновлення головної автостанції столиці розпочинається реформування автостанційного бізнесу в Україні. А його реконструкція стане успішним кейсом партнерства держави та приватного сектору.

Так, для реалізації проєкту реконструкції Центральному автовокзалу «Укрпас» разом з «Київпассервісом» вклали 100 млн грн. І ще 20 млн грн інвестували в розробку IT-рішень.

Максим Скляренко під час екскурсії розповідає про оновленні зони автовокзалу.
Максим Скляренко та Олександр Кубраков під час розмови.

Центральний автовокзал облаштували турнікетами, кімнатою матері та дитини, готелем на 34 номери та фудкортом.

Турнікети до входу та виходу в Центральний автовокзал.
Зона фудкорту.
Один із номерів у Центральному автовокзалі.

«У партнерстві із „Київпассервісом“ ми перетворили Центральний автовокзал на „аеропорт для автобусів“ — сучасний транспортний хаб, де пасажирам зручно та комфортно, є магазини, фудкорти, готель. Ми повністю змінили бізнес-модель, забезпечили прозорі умови співпраці для перевізників і вже запустили онлайн-сервіс із продажу квитків, з можливістю їх бронювання та викупу на автостанціях. Найближчим часом пропонуватимемо пакет IT-рішень з керування бізнесом для перевізників», — розповів директор «Укрпас» Максим Скляренко.

Ще одною важливою складовою оновленого Центрального автовокзалу стало збільшення кількісті платформ з 12 до 30. Задля безпеки пасажирів з 1 жовтня вхід на платформи буде закритим — лише по посадковому талону (квитку на рейс) з QR-кодом.

А от 10 мозаїк, які прикрашають будівлю зсередини ще з 1961 року, залишили. На них зображені київські пейзажі, столичні автотраси, автомобілі та автобуси. Елементи мозаїки під час реконструкції автовокзалу трохи зміцнили, щоб оригінальний декор не обсипався.

Вигляд мозаїк після реставрації.
Вигляд мозаїк після реставрації.

У реставраційних роботах брали участь Фонд збереження культурної спадщини Ади Рибачук і Володимира Мельниченка, реставратори, київські художники і дизайнери.

Як писав «Вечірній Київ», у березні цього року Фонд держмайна через аукціон продав підприємство «Київпассервіс» компанії «Бастіон-Груп» за 230 млн грн. Новий власник одразу повідомив про намір модернізувати будівлі автовокзалів. До «Київпассервісу» входить шість автовокзалів Києва та 18 станцій в області.

Фото: Даша ГРИШИНА

Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»