«Вправи на розкутість»: столична галерея представляє експозицію відомого сучасного митця.

Фрагмент експозиції Фото: Тетяна Асадчева
Фрагмент експозиції Фото: Тетяна Асадчева

У Щербенко-Арт Центрі проходить персональна виставка відомого сучасного художника Олександра Ройтбурда.

В експозиції представлені дві нові серії робіт митця: живописні зображення шедеврів світової скульптури і жіночі напівфігури. Як зазначає сам художник, він «переказує» відомі скульптури, вступаючи у діалог із класикою та класицистичною естетикою. Цей переказ — розкутий, «більш експресивний, ніж зазвичай».

Витавка дістала назву «Вправи на розкутість». Фото: Тетяна Асадчева

Але цього разу бути таким розкутим йому дозволяють саме зображувані скульптури, чия умовна впізнаваність надає привід до грайливої інтерпретації. Так, антична підручникова класика («Амур і Психея», «Венера Калліпіга», «Дискобол»), шедеври майстрів Відродження («Брут» італійця Мікеланджело і «Воскресіння» французького маньєриста Ж. Пілона), і зразки класицизму («Венера» І. Віталі) набувають м’якості, грайливості, випадковості рис, наче вони відбиті в бракованому дзеркалі.

Фото: Тетяна Асадчева

«Це була вправа витягування поліхрому з монохрому», — коментує художник. Митець розташував музейні фігури в темряві, що у світлі свічки, неначе набувають тонких, чуттєвих відтінків, а разом з ними — людяності і близькості.

Героями картин митця стали щедеври світової скульптури. Фото: Тетяна Асадчева

На зміну канонам, представлених у скульптурах відомих творців минулих епох, перед глядачами з’являються знайомі риси обличчя та силуети фігури. Кульмінацією експозиції є зустріч із самим митцем на автопортреті, що є візитівкою Олександра Ройтбурда.

Автопортрет в несподіваних образах є візитівкою кожної виставки художника. Фото: Тетяна Асадчева

Контрастними до скульптурних зображень є дві нещодавні роботи з серії полуфігур, над якою художник вже працює впродовж тривалого часу… Відштовхуючись від академічної програми, митець створює живі, грайливі, портрети, еротичні і іронічні водночас. Зображені (неначе з селфі) жінки тримають предмети, що змушують замислюватись: хто вона така і про що міркує?

«Та, що їсть суші». Фото: Shcherbenko Art Centre

«Легка, але виважена гра зі спадком, флірт і шана, вічна історія і ковідна сучасність: Ройтбурд продовжує свої невимушені вправи»,— зазначають мистецтвознавці та організатори виставки у Щербенко-Арт Центрі.

Експозиція триватиме до 24 липня.

Вхід вільний.

Художник Олександр Бойтбурд на відкритті експозиції. Фото: Shcherbenko Art Centre

Довідка: Олександр Ройтбурд народився в 1961 році в Одесі. У 1983 році закінчив Одеський педагогічний інститут (художньо-графічний факультет). Член НСХУ з 1989 р. Директор Одеського художнього музею. Роботи художника зберігаються у МоМА (Нью-Йорк), Державній Третьяковській галереї (Москва), Державному Російському музеї (Санкт-Петербург), PinchukArtCentre (Київ), Художньому музеї (Одеса) та Національному художньому музеї України (Київ). Живе та працює у Києві та Одесі.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»