Літак Брежнєва на Київщині: металолом чи майбутній туристичний об’єкт

Вже 11 років літак генсека СРСР відстоюється на приватній території. «Вечірній Київ» дізнався, яка доля легендарного борту.
Неподалік Києва, по Одеській трасі (35-40-й кілометр) уважний водій помітить, як з-за кущів видніється хвіст старого літака. Виявляється це VIP-борт, на якому свого часу літав радянський діяч Леонід Брежнєв. Як і чому преміальна «залізна ластівка» опинилась біля Києва в полі, навіщо вона тут та яка її подальша доля, — дізнавались журналісти «Вечірки».
ЩО ВІДОМО ПРО ЛІТАК
Вісім років тому «Історична правда» публікувала матеріал про цей борт. Йшлося про те, що це легендарний радянський далекомагістральний Іл-62 з бортовим номером СРСР-86 612 ТА. Це літак VIP-класу, яким у 1960-х літав Леонід Брежнєв.
Після того борт був у складі урядового загону, а у 2002-ому його відправили на зберігання у Миколаїв. Цю інформацію «Вечірньому Києву» підтвердив теперішній директор Державного музею авіації Олександр Риков.
«У 2010-омуцей борт перевезли з миколаївського аеродрому у Глеваху. Перевозили його частинами. Відтоді він там, на приватній землі. Справді підтверджено, що цим літаком користувався Леонід Брежнєв», — зазначив «Вечірньому Києву» Олександр Риков.
Після перевезення на Київщину, на території планували відкрити мінімузей авіації — з місцем відпочинку, дитячим майданчиком, рестораном та готелем. Однак ця ідея так і залишилась нереалізованою.
ЛЕГЕНДАРНИЙ БОРТ ПІД ПИЛЬНОЮ ОХОРОНОЮ?
Зараз цей літак викликає зацікавленість з боку мандрівників. За запитом гугл ви отримаєте навіть детальний опис, як туди потрапити та чим цікава локація. Втім, пробратись на територію складно. Ділянка, де «приземлився» брежнєвський борт, загороджена високим парканом, а саму територію ретельно охороняють. Вона огороджена та цілодобово охороняється. Але журналістам «Вечірнього Києва» вдалось поспілкуватись із парою, яким вдалось роздивитись цікавий об’єкт зблизька. Щоправда, не задарма…
«Нам також стало цікаво подивитися на радянський літак — до того ж Брежнєва. Тоді пощастило і до нас вийшов охоронець, який за певну суму впустив на територію, але не в сам борт», — розповіла Яна (з очевидних причин вона відмовилась називати своє прізвище).
Журналісти «Вечірки» вирішили перевірити, чи справді сторонніх впускають на територію. Однак нам вдалось потрапити лише до воріт. До нас так і ніхто не вийшов. Єдине — нам таки вдалось зафіксувати кілька кадрів через паркан.




ЩО КАЖУТЬ У ГРОМАДІ СМТ
29 червня ми звернулись із запитом до Глевахівської селищної ради, на території якого простоює літак. Із запізненням на один день (відповідь на запит відповідно до закону мають надавати впродовж 5 днів) 6 липня отримали офіційну відповідь, підписану головою Глевахи — Володимиром Петренком.
«На балансі комунальної власності Глевахівської селищної ради недіючий літак не перебуває. Ми встановили, що борт знаходяться на землях, які перебувають в приватній власності», — йдеться у тексті відповіді.

У селищній раді переконують, що місцевим мешканцям борт не заважає — принаймні, зі скаргами вони не звертаються. Що стосується подальшої долі літака — про це керівництву села також нічого не відомо.
«Інформація про подальше використання даного літака, як туристичного об’єкта, та яку функцію він виконує на даний час, Глевахівській селищній раді невідомо», — уточнюють у повідомленні.
ЩО ВІДОМО ПРО ВЛАСНИКА
За кадастровим номером, який нам згодом повідомили у Глевахівській селищній раді, земельна ділянка, де стоїть літак, належить підприємниці Людмилі Шерстюк.
На Публічній кадастровій карті вдалось з’ясувати, що цією землею, загальна площа якої становить 1,2 га, вона володіє менше двох місяців — із 19 травня 2021-го. Цільове призначення цієї землі — для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.


Ми намагались зв’язатись із власницею через номер телефону, вказаний у YouControl, однак не вдалося — «номер знаходиться на техобслуговуванні». З відкритих джерел відомо лише, що власниця землі займається гуртовою торгівлею парфумними та косметичними товарами, готельним та ресторанними бізнесами, а також надає в оренду нерухомість. Можливо, невдовзі і радянський літак змінить свою функцію…
Нагадаємо, що нещодавно журналісти «Вечірнього Києва» познайомилися із незвичайною жінкою-пілотесою, яка втілила у життя свою дитячу мрію про небо і продовжила династію авіаторів
Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»