У Будинку вчителя презентували досвід роботи ліцею "Інтелект" у вивченні англійської мови

У Будинку вчителя презентували досвід роботи ліцею "Інтелект" у вивченні англійської мови

Фото Григорія Кубланова

Згідно з соціологічним дослідженням тільки 7% населення України володіє англійською мовою. Тому, на думку керівника і натхненника ліцею «Інтелект» з поглибленим вивченням англійської мови Сергія Романовського, проголошення 2016 року роком англійської мови є більш ніж актуальним заходом. «Ні в кого не викликає сумніву у тому, що інтеграція в європейське співтовариство вимагає володіння англійською мовою», – наголосив він під час виступу на презентації своєї сторінки в проекті «Педагоги – новатори в Україні», який відбувся в Будинку вчителя 12 квітня. Він також зауважив, що Польща займає 6 місце у рейтингу неангломовних країн щодо вирішення цього питання, а Україна, нажаль, одне з останніх. 

Ліцей «Інтелект», який нині є новатором у вивченні англійської мови, був створений на базі НТУ «КПІ» у 1989 році. Тоді при підтримці Вченої Ради КПІ розпочали свою діяльність експериментальні фізико-математичні класи з поглибленим вивченням англійської мови, які згодом принесли інтелектуальні «девіденти». В 9-11 класах ліцею алгебру, геометрію, фізику, англійську мову почали викладати викладачі КПІ. Через 10 років в цьому навчальному закладі представники майбутньої техніко-економічної еліти країни стали вивчати англійською 12 предметів і продовжують цю практику і зараз. 

Нині колектив ліцею працює разом з КПІ над створенням моделі інноваційного навчально-виховного об’єднання «Середня школа – вища технічна школа». Його характерною рисою є атмосфера «високих сподівань», адже викладачі перш за все з’ясовують, до яких предметів учень має схильність, а потім роблять «ставку» на його сильні сторони. І взагалі, вся система освіти ліцеїстів зорієнтована на кінцевий результат, а він досить вражаючий. Адже за 1991-2015 роки 100% випускників ліцею вступили на бюджетні місця престижних університетів.

Одним із ноу-хау успішного навчального закладу є те, що учні ліцею вивчають предмети за авторськими навчальними посібниками і методичними розробками.

– Коли у 2004 році до ліцею «Інтелект» приїхали шведи, ходили по класах і спілкувалися з учнями, вони були дуже здивовані тим, на якому рівні вони володіють англійською мовою. Я впевнена, що, коли вони повернулись додому, думка про Україну у них змінилась», – розповідає керівник проекту «Педагоги – новатори в Україні» Ольга Виговська. – Нині багато хто скаржиться на те, що діти не хочуть вчитися, що підручники не досконалі. Зайдіть до ліцею «Інтелект», подивіться на ті підручники, які вони розробляють, і ви переконаєтесь, що діти вчаться там із задоволенням.   

Всеукраїнському проекту «Педагоги – новатори в Україні», який збирає, досліджує і пропагує кращий вітчизняний педагогічний досвід в освітянській галузі, в цьому році виповнилося 10 років. Засновником його стала редакційна Рада журналу «Директор школи, ліцею, гімназії», який виходить в світ уже протягом 17 років, яка і сформулювала творче кредо проекту: «Краще працює школа – краще живе країна». 

З нагоди ювілею започатковано пам’ятна відзнака «Атлант» – педагогічний «Оскар», яка віднині вручатиметься всім педагогам-новаторам в освітянській сфері.