Київ — місто нових технологій: Кличко розповів про міські сервіси

Кличко виступив на iForum на НСК «Олімпійський». Фото: пресслужба Віталія Кличка
Кличко виступив на iForum на НСК «Олімпійський». Фото: пресслужба Віталія Кличка

Під час iForum-2021 мер поділився успішними київськими проєктами, які помагають в управлінні та роблять життя киян комфортнішим.

Посилене відеооспостереження, електронні петиції, розумні системи паркування, інтелектуальне керування трафіком, розвиток додатку «Київ Цифровий» — про це все це і багато іншого мер Києва Віталій Кличко розповів під час свого виступу на конференції iForum-2021. Захід відбував 18 червня на НСК «Олімпійський».

До слова, iForum — це найчисленніша офлайн-конференція в Україні, присвячена інтернету. Щороку захід об’єднує всіх ключових інтернет-діячів, які діляться досвідом та розповідають про новації.

Зі слів міського голови, нині Київ успішно і впевнено запроваджує новітні технології, які роблять місто простим в управлінні та комфортним для містян. Важливо, що столиця запроваджує розумні системи першою в Україні.

«Шість років тому ми стартували з „відкритого бюджету“, який нам допомагали запускати німецькі партнери. Далі була система ProZorro, яку ми впровадили теж першими. Потім система електронних петицій, та багато електронних сервісів для киян», — повідомив Кличко

З його слів, сьогодні система управління містом знаходиться у нього в кабінеті: «На великому екрані, в онлайн режимі я можу оперативно реагувати на процеси, що відбуваються в місті. Або ж — з планшету, якщо я десь на виїзді і знаходжуся не в мерії».

Мер продемонстрував, як виглядає технологічна система управління. Всі зведені дані, що показують статистику та реальну картину за всіма сферами життєдіяльності міста, відображаються фактично на одній платформі.

Він також поділився планами про запуск транспортної моделі, яка допоможе в режимі реального часу аналізувати завантаженість доріг, планувати капремонти та розбудову інфраструктури, відштовхуючись від того, що реально потрібно столиці. Таку модель Київ планує створити вже наступного року.

«Маємо дані, які можна використовувати не тільки для аналізу поточної ситуації, а й для її подальшого прогнозування. Як зміняться потоки транспорту через ремонт дороги? Як вплине погодна ситуація на завантаженість шляхів? Яких маршрутів громадського транспорту не вистачає киянам? На ці питання зможемо отримати відповідь завдяки моделюванню», — розповів мер.

На основі цієї системи будуть запроваджувати інтелектуальне керування трафіком. Віталій Кличко також зазначив, що до кінця цього року по місту працюватимуть 9 тисяч камер.

Він також згадав про проєкти електронної демократії — е-петиції та конкурс Громадського бюджету. Тільки за чотири роки існування Громадського бюджету в столиці реалізували понад 1000 проєктів, ініціаторами яких були кияни.

З його слів на базі застосунку «Київ цифровий» почав працювати муніципальний паркувальний сервіс. У кілька кліків можна знайти, де зручніше припаркувати автомобіль. Через застосунок можна повернути і евакуйоване авто зі штраф-майданчика.

Мер також повідомив, що столиця працює над створенням «Ситуаційного центру». Він запрацює до кінця 2022-го.

«Враховуючи погоду, дані з екодатчиків та інших ресурсів, ми зможемо координувати роботу служб міста в критичних ситуаціях. Наприклад, у таких, з якими ми стикнулися рік і два тому. Коли навколо Києва тлів торф, в місті горів сухостій, а кияни не могли дихати через задимленість повітря», — повідомив Віталій Кличко.

Цього року також Київ покриють бездротовою мережею IoТ, до якої поступово підключать мільйони інтелектуальних пристроїв-сенсорів.

«Це потрібно для того, щоб моніторити якість повітря, водойм, контролювати вивезення сміття та дистанційно фіксувати показання лічильників. Система також дозволить контролювати доступ до підвалів, ліфтових шахт та інших господарських будівель», — підкреслив на завершення мер.

Раніше «Вечірній Київ» писав, що «Київ Цифровий» оновлює дизайн транспортної карти.

Олена ПЕТРИШИН, «Вечірній Київ»