На Центральному автовокзалі у Києві відродять унікальні мозаїки

Професіонали та волонтери очистять колони та панно від бруду. Фото з відкритих джерел
Професіонали та волонтери очистять колони та панно від бруду. Фото з відкритих джерел

Велику реставрацію мозаїк Ади Рибачук та Володимира Мельниченка на Центральному автовокзалі завершено. На часі останній етап — післяреставраційне фінальне очищення. 15 червня відбудеться Clean Day для мозаїк Володимира Мельниченка та Ади Рибачук на Центральному автовокзалі.

На фінальному етапі реставрації в рамках спільного проєкту професіонали разом із волонтерами очистять колони та дивовижні панно від шару пилу та бруду, відкривши повною мірою усю красу цих робіт. А прийматиме роботу один з авторів мозаїк — художник Володимир Мельниченко, який 60 років тому створював цей витвір мистецтва разом зы своєю дружиною Адою Рибачук.

«Clean Day — це не звичайне велике миття реставрованих шедеврів модернізму, а справжня мистецька акція, під час якої ми станемо свідками відродження мозаїчних панно та колон великих українських митців-модерністів Ади Рибачук та Володимира Мельніченка», — запевняють організатори події.

На мозаїках зображені київські пейзажі, столичні автотраси, автомобілі й автобуси. Фото з відкритих джерел

Організаторами стали Фонд збереження культурної спадщини Ади Рибачук і Володимира Мельниченка, сервісна компанія «ІНВАЙТ» та волонтери!

У 1957—1961 роках за проєктом архітекторів Авраама Мілецького, Ігоря Мельника й Едуарда Більського збудували Київський центральний автовокзал. Комплексним вирішенням інтер’єру автовокзалу займались українські художники Ада Рибачук і Володимир Мельниченко у 1960—1961 роках. Це перша спільна робота архітектора Авраама Мілецького і творчого дуету Ади Рибачук і Володимира Мельниченка. Митці зробили дизайн, кольорову пластику, декоративно-монументальні роботи і ескізи панно для цієї будівлі.
Декоративна мозаїчна композиція в інтер’єрі Київського центрального автовокзалу (Деміївська площа, 3) складається з десяти панно. Візерунками з каменю облицьовані також колони у фоє. На них зображені київські пейзажі, столичні автотраси, автомобілі й автобуси, а також Москва — тодішній обов’язковий ідеологічний атрибут залежності України.
У мозаїчно-керамічному панно використовувалося поєднання керамічної плитки й кольорових цементів.

Нагадаємо, у Києві почали реконструкцію площі перед Національною оперою

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»