95% викликів через «тривожні кнопки» у Києві відбуваються з цікавості

Тривожна кнопка на Володимирській гірці. Фото: Борис Корпусенко
Тривожна кнопка на Володимирській гірці. Фото: Борис Корпусенко

Часто на ліхтарних опорах у Києві можна побачити сині та червоні металеві скриньки. Це — кнопки екстреного виклику невідкладної допомоги або ж просто «тривожні» кнопки, якими кияни часто користуються не за призначенням.

Такі «кнопки» почали встановлювати у громадських місцях Києва ще в 2019 році. Тепер 44 пристрої розташовані переважно на локаціях масового скупчення людей: біля фунікулеру, на пішохідно-велосипедному мосту (між Володимирською гіркою і Хрещатим парком), на Андріївському узвозі, Пейзажній алеї, Трухановому острові, у парках «Наталка», «Куренівський», «Веселка» тощо.

Пристрій дозволяє отримати допомогу у разі незвичайної події або небезпеки. Для виклику допомоги потрібно просто натиснути кнопку і через мікрофон повідомити оператору про те, що сталося.

Тривожна кнопка на Пейзажній алеї. Фото: Ольга Косова

Кнопкою екстренного виклику необхідно користуватись якщо:

  • Сталася крадіжка;
  • Є потреба у медичній допомозі;
  • Загубилася дитина або батьки;
  • Загубилися речі;
  • Аварійна ситуація: прорив трубопроводів, немає освітлення;
  • Пошкодження майна, лав, споруд, пошкодження газонів, крадіжка квітів з клумб.

Відповідно від ситуації оператор зв’язується із екстренними службами — ДСНС, швидкою медичною допомогою, патрульною поліцією, аварійними службами, муніципальною охороною тощо.

Як повідомили «Вечірньому Києву» у комунальному підприємстві «Інформатика», що обслуговує тривожні кнопки, з початку 2021 року оператори отримали 967 викликів, з яких лише 55 були справді екстренними (27 — викликів поліції, 15 — муніципальної охорони, 6 — швидкої допомоги, 7 — скарги на блигоустрій). Всі інші виклики — а це майже 95% від загальної кількості — були хибними. Перехожі просто натискали через цікавість, перевіряли, чи працюють кнопки, або ж пристрої ставали грою для дітей.

Тривожна кнопка на Андріївському узвозі. Фото: Борис Корпусенко

«Часто кнопки тиснуть нетверезі, але така поведінка повноцінним хуліганством не вважається: оператор має свою інструкцію і по гучномоцю попереджає, що проводиться відео- і аудіозапис. Як правило, після цієї фрази розмова одразу закінчується, » — розповіла Катерина Каленська з КП «Інформатика».

Всі звернення до операторів тривожних кнопок фіксуються аудіо- та відеозаписом, який ведеться у цілодобовому режимі. Це, зокрема, допомагає у об’єктивному вирішенні конфліктних ситуацій.

Оголошення про те, що ведеться відеонагляд. Фото: Наталка Марків
Тривожна кнопка біля фунікулеру. Фото: Наталка Марків

«Одного разу до нас звернувся громадянин по кнопці на Трухановому острові, вимагав звільнити оператора за хамство і непрофесіоналізм» — згадує пані Катерина. — Ми переглянули відео і виявилося, що оператор цілком професійно відповідала на питання і претензії. На запитання патруля, якого викликав скандаліст, теж чемно відповідала. Єдиний, хто хамив і ображав, був саме той чоловік».

Поступово кількість тривожних кнопок у місті буде збільшуватись: до кінця 2021 року планують встановити ще кілька додаткових. А от де саме — це вирішуватиметься на засіданнях робочих груп у Київській міськдержадміністрації.

До речі, нещодавно тривожну кнопку встановили на оновленій Пейзажній алеї, яку відкрили після другої черги реконструкції.

Ольга КОСОВА, «Вечірній Київ»