«Ромео і Джульєтта» відкриють тиждень кохання у Київській опері

5 музичних вечорів будуть присвячені коханню. Фото: Київська опера
5 музичних вечорів будуть присвячені коханню. Фото: Київська опера

У рамках «Тижня у Київській опері, або музики для дорослих» відбудеться прем’єра Шарля Гуно «Ромео і Джульєтта». Продовжить програму, присвячену коханню, комічна опера «Ріта», опера «Viva la mamma (Нехай живе мама!), або Театральні порядки та безлад», балети «Майська ніч» та «Ромео і Джульєтта».

«Тиждень у Київській опері, або музика для дорослих» — це п’ять травневих вечорів, які глядачам пропонують провести в оточенні музики та постановок, які надихають, та закохують в себе. Кохання — спільна тема усіх вистав. Почуття буває різне: трагічне, комічне, піднесено-романтичне та навіть егоїстичне. Весь цей спектр емоцій подарують опери українською та балетна класика.

26 травня. «Ромео і Джульєтта» Шарля Гуно у Київській опері — це позачасовий простір вічного повернення. Тут за рамками-стінами криється щирість та вірність, за скелями непорозуміння ховається сила кохання, а люди… Людям залишається притаманним усе людське.
Чи закінчилася боротьба кланів Монтеккі та Капулетті разом із падінням завіси у п’єсі Шекспіра? Мабуть, ні, адже класичний текст щоразу оживає у нових інтерпретаціях. А можливо, змагання родів ніколи не припиняється та постійно живе у колективній свідомості людства як архетипний образ невблаганного зла, котре стоїть на заваді щирому коханню.

«Я чую спів моїх персонажів так само ясно, як бачу все, що мене оточує, і ця ясність наповнює мене блаженством», — писав Шарль Гуно навесні 1865 року під час написання опери «Ромео і Джульєтта». Композитор поселився на віллі Сен-Рафаель на узбережжі Середземного моря. Ця місцина нагадувала йому Італійські містечка, тож щодня від світанку до полудня Гуно, натхненний навколишньою красою, писав музику до найромантичнішої і, водночас, найтрагічнішої історії кохання.

27 травня. Комічна опера «Ріта», композитор Гаетано Доніцетті. Це кумедна історія про серйозні речі. Герої сваряться, миряться, лякають та лякаються, тікають, бояться, командують, і, звичайно ж, кохають… Ця вистава — про нахабність та безхарактерність, силу влади та слабкість людського духу, пошук місця та ролі чоловіка в долі жінки і гармонію у подружніх стосунках. Події опери перенесено у наш час.

28 травня. Балет «Майська ніч». Композитор: Євген Станкович, лібрето: Віктор Гаченко за мотивами повісті Миколи Гоголя. В основі — містичні легенди та ліричні образи гоголівського світу.
«Я впевнений, що фольклор — це кров нації і спілкування з його зразками обов’язково збагатить Вас. Дуже сподіваюся, що Ви вийдете після цієї вистави з посмішкою і красивою мелодією в душі, з коханням у серці, з відчуттям добра і гармонії» — говорить про виставу балетмейстер-постановник Віктор Гаченко.

29 травня. Опера «Viva la mamma (Нехай живе мама!), або Театральні порядки та безлад». Композитор: Гаетано Доніцетті, лібрето: Доменіко Джілардоні та Гаетано Доніцетті.
Опера розкриває перед глядачем театральні перипетії та справжнє буремне життя за лаштунками. Це «театр в театрі». Вистава наглядно демонструє вічні конфлікти між композитором і поетом, між постановниками та акторами.

30 травня. Балет «Ромео і Джульєтта». Композитор: Сергій Прокоф’єв, лібрето: Леонід Лавровський, Адріан Піотровський, Сергій Прокоф’єв, Сергій Радлов за однойменною трагедією Вільяма Шекспіра.
Балетмейстер Валерій Ковтун представив своє бачення балету Прокоф’єва. Дотримуючись першопочаткового лібрето, він вирішує свою версію «найпечальнішої у світі повісті» засобами класичного танцю, насиченого виразною рельєфною пластикою та пантомімою. Засобами суто хореографічної виразності у постановці стверджується — справжнє кохання нездоланне у боротьбі з ненавистю, воно сильніше за смерть.

Читайте також: Класика, детектив та казка: театральні прем’єри травня у столиці

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»