У Національній опері України відзначили День Європи

Концерт GALA EUROPA Фото: Тетяна Асадчева.
Концерт GALA EUROPA Фото: Тетяна Асадчева.

15 травня на сцені Національної опери відбувся урочистий концерт Gala Europa, присвячений святкуванню Дня Європи у Києві.

Цей міжнародний мистецький проєкт був започаткований ще у 2014 році та за цей час став для колективу театру гарною мистецькою традицією. Щороку цей захід утілюється у різнопланових музичних програмах за участю провідних солістів театру та запрошених європейських митців.

Програму концерту розпочала знаменита «Ода радості» з фінальної частини 9 Симфонії Людвіга ван Бетховена, яка на сьогоднішній день є гімном Європи, затвердженим ще у 1972 році. З 1993 року цей видатний Бетховенський шедевр стає також офіційним гімном Європейського Союзу, символізуючи єдність народів, спільність європейських цінностей та культур.

Хор та оркестр театру, диригент Педро Аморал. Фото: Тетяна Асадчева.

Привітальні слова з нагоди Дня Європи висловили почесні гості заходу: заступник Міністра культури та інформаційної політики України Світлана Фоменко, Надзвичайний та Повноважний Посол Європейського Союзу в Україні, Голова Представництва Європейського союзу в Україні Матті Маасікас, Надзвичайний та Повноважний Посол Португалії в Україні, Антоніу Вашку Алвеш-Машаду, а також Тимчасовий повірений у справах Італії в Україні Енріко Барбато.

Посол ЄС в Україні Матті Маасікас звернувся до глядачів з привітальною промовою. Фото: Тетяна Асадчева.

Цьогорічний концерт був присвячений Головуванню Португалії в Раді Європейського Союзу, тому для участі був запрошений португальський диригент Маестро Педро Амарал — головний диригент оркестру Metropolitana, який майстерно керував оркестром Національної Опери України, задавши з перших нот високий рівень звучання музикантам оркестру та хоровому колективу театру.

У виконанні симфонічного оркестру прозвучала увертюра з опери «Італійка в Алжирі» італійського композитора Джоаккіно Россіні — неперевершеного майстра жанру комічної опери. Виконання арій та фрагментів з опер цього видатного італійця вимагає від співаків не лише віртуозної техніки та виконавської майстерності, але неабиякого вміння виконувати найскладніші ансамблі. З цим завданням блискуче справився септет солістів Національної опери у складі: Ольги Фомічової (сопрано), Ірини Петрової (мецо-сопрано), Тетяни Пімінової (мецо-сопрано), Дмитра Кузьміна (тенора), Олександра Бойка (баритона), Ігоря Мокренка (баритона) та Дмитра Агеєва (баса), які майстерно виконали фінальний ансамбль з опери «Італійка в Алжирі».

Ансамль з опери Дж.Россіні «Італійка в Алжирі» у виконанні солістів театру. Фото: Тетяна Асадчева.

Концертну програму продовжив талановитий молодий тенор Валентин Дитюк, заспівавши маловідому арію Васко да Гами з опери «Африканка» Джакомо Мейербера. Твори цього композитора є одними із найскладніших у світовій оперній спадщині, тому навіть у концертних програмах з’являються нечасто. Серед видатних виконавців цієї ролі слід згадати легендарного італійця Енріко Карузо, який виконував цей чудовий твір ще на початку минулого сторіччя. Окрім маловідомого Васко да Гами, Валентин Дитюк прекрасно виконав знаменитий романс Неморіно з опери «Любовний напій» Гаетано Доніцетті.

Співає Валентин Дитюк. Фото: Тетяна Асадчева

Успішним виступом порадувала також глядачів володарка прекрасного сопрано Людмила Монастирська, чий розкішний голос є окрасою не лише Національної опери, але й багатьох престижних сцен країн Європи та світу. Кожний її вихід на сцені рідного театру є справжнім музичним святом для шанувальників класичного музичного мистецтва. У виконанні Людмили вчора прозвучали знаменита Молитва Норми з однойменної опери Вінченцо Белліні та арія Тоски з опери Джакомо Пуччіні.

Співає Людмила Монастирська. Фото: Тетяна Асадчева.

У виконанні симфонічного оркестру під керуванням Педру Амарала чудово прозвучало Інтермецо з опери «Манон Леско» Джакомо Пуччіні-твору який свого часу приніс молодому композитору перше загальноєвропейське визнання.

На завершення першої частини концерту прозвучав відомий хор з іншої відомої опери видатного італійця-вериста «Мадам Баттерфляй». Цей музичний номер був присвячений лікарям та усім, хто вніс неабиякий внесок у боротьбу з пандемією Covid-19, яка стала надзвичайно тяжким випробуванням для багатьох країн світу.

Хор з опери «Мадам Баттерфляй”-один із найбільш зворушливих моментів концерту. Фото: Тетяна Асадчева.
Фото: Тетяна Асадчева
Частина хористів театру приєдналися до виконання дистанційно. Фото: Тетяна Асадчева.

Друге відділення концерту було присвячене камерній музиці: у виконанні італійського соліста Даніеле Пальміціо (альт) та симфонічного оркестру прозвучали твір німецького композитора Макса Бруха Кол Нідрей, заснований на єврейських народних мотивах, а також концерт для віолончелі з оркестром Роберта Шумана у перекладі для альта, який прозвучав на київській сцені вперше.

Соліст Даніеле Пальміціо (альт), диригує Педро Аморал. Фото: Тетяна Асадчева

Музичне свято до Дня Європи в опері завершив духовний гімн України — хоровий твір Миколи Лисенка «Боже Великий, Єдиний, нам Україну храни».

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»