Невідоме майбутнє «Дитячого світу»: кияни обговорили фасад легендарної будівлі

Проєкт реконструкції будівлі, представлений Edelburg Development. Фото з відкритих джерел
Проєкт реконструкції будівлі, представлений Edelburg Development. Фото з відкритих джерел

Днями компанія Edelburg Development оприлюднила власний проєкт реконструкції універмагу «Дитячий світ», що біля метро «Дарниця». Так, споруду чекає модернізація фасаду, будівництво паркінгу на 133 паркомісця, кінотеатру, облаштування кафетерію та ресторанів, дитячих кімнат. А також значне розширення орендної площі закладу майже на 15 000 кв.м. — поруч планують збудувати новий ТРЦ.

Компанія у соцмережі Facebook представила один із ймовірних варіантів реконструкції. Зокрема, оновлений фасад будівлі, де металеві елементи пропонують замінити різнокольоровими яскравими панелями. Цей проєкт спричинив жваву дискусію у соцмережах. У своїх коментарях кияни, які виступають за реновацію універмагу, гаряче сперечалися з прихильниками збереження автентичного вигляду будівель радянського модернізму.

Універмаг «Дитячий світ» наприкінці 80-х. Фото з відкритих джерел

На сьогодні «Дитячий світ» — є найбільшим в Україні магазином товарів для дітей: в асортименті — майже 15.000 найменувань іграшок, а також понад 10.000 найменувань дитячого одягу та взуття. За свою 62 річну історію, магазин змінив декілька локацій у різних частинах міста, а у 1987 році переселився у нинішню будівлю на вулиці Андрія Малишка, 3, поблизу метро «Дарниця». Проєкт будівлі «Дитячого світу» розробили архітектори Володимир Залуцький та Юрій Бородкін.

Таким виглядав універмаг на початку 2000-х. Фото з відкритих джерел.
Фасад споруди вже багато років завішаний вивісками та рекламою. Фото з відкритих джерел

На думку дослідників радянського модернізму, які радикально виступають за збереження фасаду будівлі, магазин «Дитячий світ» — є однією із найцікавіших споруд лівобережної частини Києва. Цінність споруди також у тому, що у цьому об’єкті вперше в практиці київських будівельників були впроваджені алюмінієві сонцезахисні конструкції на фасадах, які виконують ще й декоративні функції.

Якщо зняти банери та рекламу, якими завішана будівля впродовж багатьох років, при незначній реставрації, фасад споруди виглядатиме набагато цікавіше за фасади багатьох сучасних столичних ТРЦ, — переконані захисники української архітектури радянського періоду.

У 2019 легендарний магазин відзначив ювілей. Фото з відкритих джерел


Свою думку щодо модернізації споруди, одним із перших, висловив також голова громадської організації «Рада з урбаністики Києва» Віталій Селик. Щодо збільшення площі, кінотеатру та паркінгу він не став заперечувати, а ось новий дизайн фасаду громадський активіст розкритикував, порівнявши з яскравими контейнерами з китайськими іграшками.

Віталій Селик вважає, що необхідно залишити бронзово-золотистий фасад, що йому нагадує скриню зі скарбами. І якщо споруду привести до ладу, то вона може претендувати на статус пам’ятки архітектури.

Металеві констукції фасаду виконують технічні та декоративні функції.

Свою думку щодо майбутньої реновації фасаду висловили і представники компанії-розробника: «Фасад будівлі, як конструкція, у незадовільному стані для подальшої його експлуатації. Тому у процесі реконструкції він підлягає заміні. Врятувати його „заміною болтиків“ неможливо. Наявне рішення фасаду йде всупереч реальним тенденціям розвитку рітейлу — яскравий приклад — реклама на будівлі. Також у будь-якого проєктного рішення обов’язковим до виконання є поняття „відповідність сучасним тенденціям“ та „економічне обґрунтування“. Все це враховано у нашому проєкті».


Про майбутні зміни, які незабаром можуть спіткати магазин «Дитячий світ» сповіщає і офіційний сайт закладу: «Ми вже почали оновлювати ТЦ „Дитячий світ“ і незабаром завершимо капітальний ремонт приміщень. На жаль, в інтер’єрах подекуди все ще присутнє радянське минуле. Та оскільки від вас є запит на сучасні та світлі торговельні площі, ми активно оновлюємо нашу будівлю ззовні й зсередини. Цьогоріч почнемо будувати новий ТРЦ та обладнаємо його кінотеатром, власною просторою стоянкою і дитячим розважальним комплексом… Ми відповідаємо не лише за якість товарів. Сучасна бізнес-модель — та, яка приносить користь суспільству…».

На думку представників Edelburg Development, після запуску в експлуатацію другої черги і реконцепції першої, планована щоденна відвідуваність торгового центру складе 35 000 осіб.

Як уточнили в компанії, «у зв’язку з карантинами і змінною ситуацією на ринку» орієнтовна дата відкриття оновленого ТЦ «Дитячий світ» поки не оголошена.

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»