На Троєщину пропонують тимчасово запустити автобуси через Подільський міст

До відкриття Подільсько-Вигурівської лінії метрополітену у Київгенплані пропонують організувати розвинену мережу автобусних маршрутів.
Автобуси курсуватимуть по Подільському мостовому переходу. Для цього немає потреби зводити додаткові розв’язки, влаштовувати нові з’їзди. Автобуси можна запустити одразу після першого автомобіля, що проїде по Подільському мостовому переходу. Проєктанти з Київгенплану визначили та запропонували автобусні маршрути, які дадуть можливість мешканцям Троєщини та Воскресенки доїхати до Подолу, Солом’янки, Печерська, пл. Льва Толстого, Лук’янівки на нових автобусах великої місткості.
Начальник КО Київгенплан Сергій Броневицький, реагуючи на постійні дискусії киян, пояснив, чому Троєщині потрібне саме метро, а не трамвай до Подолу.
-На перший погляд, рішення з облаштуванням трамвайної лінії може здатися доцільним, оскільки влаштувати лінію швидкісного трамвая коштує менше, ніж метро, — зауважив Броневицький. — Проте є значні труднощі у влаштуванні лінії трамвая по цьому маршруту. Вона не матиме провізної здатності як у швидкісного трамвая, неможливо буде організувати рух поїздів з інтервалом менше, ніж 3-4 хвилини. Це обумовлено тим, що Поділ має історичну прямокутну схему вуличної мережі. Вулиці Верхній та Нижній Вал перетинаються з іншими вулицями кожні 300-400 метрів, і це робить фактично неможливим реалізувати інтервал руху 2-2,5 хвилини, як на Борщагівській лінії швидкісного трамвая.
Крім того, для з’їзду трамвая з Подільського мостового переходу на вулиці Верхній та Нижній Вал необхідно влаштувати складну транспортну розв’язку в різних рівнях на перетині з вул. Набережно-Хрещатицька, орієнтовна вартість зведення якої становитиме більше одного мільярда гривень. А ще, провізна спроможність трамвая становитиме: 350 пасажирів (місткість одного трамвая великої місткості) помножена на 15 (кількість рейсів за годину) = 5250 пасажирів або близько 10 тис. осіб за ранковий період «пік». Враховуючи, що на Троєщині мешкає близько 400 тис. киян, то можна зробити висновок, що трамвай не розв’яже транспортну проблему ані Троєщини, ані Воскресенки.
Лише 30% мешканців Троєщини матимуть пішохідну доступність до трамвая. Переважна кількість населення Троєщини змушена буде користуватися транспортом, щоб доїхати до зупинок трамвая. Це збільшить загальний час та вартість здійснення поїздок. Натомість лінія метрополітену забезпечуватиме пішохідну доступність для майже 80% мешканців Троєщини, що зробить умови проживання більш комфортними.
-У чинному Генеральному плані та в проєкті нового Генерального плану передбачається будівництво саме лінії метрополітену на Троєщину, — сказав Сергій Броневицький. — Це обумовлено тим, що провізна спроможність лінії метрополітену в годину пік становитиме: 1200 (місткість одного потягу метрополітену) помножену на 40 (кількість рейсів за годину) = 48 тис. пасажирів за годину. За період «пік» метрополітен зможе перевозити близько 95 тис. пасажирів, що є достатнім як для населення Троєщини, так і для мешканців Воскресенки.
Нагадаємо, що столиця потребує саме швидкісного пасажирського транспорту. Адже корки через приватні авто та через 200 тисяч транзитних машин, які щоденно в’їжджають до міста, унеможливлюють нормальне пересування дорогами Києва. Для швидкості пересування чотирьохмільйонному місту потрібен електротранспорт: з четвертою, а на далеку перспективу — п’ятою, гілками метро, швидкісний трамвай, повноцінна робота кільцевої електрички. Про це розповіла заступник начальника управління транспортної інфраструктури Київгенплану Тамара Аляб’єва. Про це читайте у «Вечірньому Києві».
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»