У роковини Майдану у опері виконали «Реквієм» Моцарта

Солісти Нацвональноі опери після виконання Реквієма! С. Магера, А. Швачка, М. Дядюра, Л.Грєвцова, В. Дитюк
Солісти Нацвональноі опери після виконання Реквієма! С. Магера, А. Швачка, М. Дядюра, Л.Грєвцова, В. Дитюк

20 лютого у день пам’яті Героїв Небесної сотні у Національній опері України традиційно вшанували пам’ять загиблих підчас Революції гідності та виконали Реквієм Вольфганга Амадея Моцарта.

Свого часу цей незакінчений шедевр, овіяний численними містичними таємницями, став лебединою піснею видатного австрійського композитора, чиє життя трагічно обірвалося 5 грудня 1791 року у віці 35 років. Вже після смерті Моцарта робота над Реквіємом була закінчена його учнем Францом Зюсмайером, завдяки якому глядачі невдовзі змогли почути цю геніальну музику.

Реквієм Моцарта є одним із найбільш популярних та часто виконуваних творів цього жанру, хоча в історії світової музики у цьому музичному жанрі було створено чимало відомих шедеврів, зокрема Messa da Requiem Джузеппе Верді, Реквієми Гаетано Доніцетті, Каміля Сен-Санса, Габріеля Форе або «Німецький Реквієм» Йоханеса Брамса. Однак, саме музика Моцарта майже через 230 років після створення продовжує звучати по всьому світу, вражаючи своє трагічною величчю та красою, ставши символом життя, передчасно обірваного у розквіті свого безмежного таланту…

Щороку 20 лютого у пам’ять про героїв, які відали своє життя за нашу свободу та європейські цінності, «Реквієм» Моцарта виконується на сцені Національної опери. Останнє виконання Моцартівського шедевру об’єднало прекрасний квартет провідних солістів театру у складі: Лілії Грєвцової (сопрано), Анжеліни Швачки (мецо-сопрано), Валентина Дитюка (тенор) та Сергія Магеру (бас). На відміну, від Реквієма Джузеппе Верді, який більше тяжіє до оперного жанру з розгорнутими аріями, в Моцарта солістам присвячені лише ансамблеві номери для квартету та невеличкі соло. Однак, це не завадило солістам майстерно виконати сольні номери, гармонійно створюючи чудовий ансамбль.

Хочеться відзначити і прекрасну роботу головного диригента театру — Миколи Дядюри, який проникливо відчував кожну ноту з партитури «Реквієма»…

Малюнок з мережі інтернет

Слухаючи цей безсмертний музичний шедевр, особливо його найбільш трагічну Lacrіmosa, неможливо не згадати імена усіх тих Героїв, які віддали своє життя за те, щоб кожний день життя нашого народу та нашої держави був сповнений свободи, надії та світла. Вічна їм Пам’ять!

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»