Адаптивний карантин: що заборонено та дозволено школам

Школи в умовах адаптивного карантину. Фото: Борис Корпусенко
Школи в умовах адаптивного карантину. Фото: Борис Корпусенко

Міністерство освіти і науки опублікувало рекомендації для шкіл під час адаптивного карантину, який почне діяти з 24 лютого.

Відповідно до постанови Кабміну, залежно від епідемічної ситуації, на території України або окремих регіонів встановлюється «зелений», «жовтий», «помаранчевий» або «червоний» рівень небезпеки. Кожен з них традиційно матиме свої обмеження.

З 24 лютого на території України встановлюється «жовтий» рівень епідемічної небезпеки, відповідно до якого, зокрема, забороняється:

  • відвідувати заклади освіти у разі, коли на самоізоляції через контакт з пацієнтом з підтвердженим COVID-19 перебуває більш як 50% учнів та персоналу закладу;
  • проводити в закладах освіти масові заходи (вистави, свята, концерти) за участю учнів з більш ніж однієї групи (класу) та за присутності глядачів (відвідувачів);
  • проводити масові (культурні, спортивні, наукові, освітні, професійні тематичні та інших) заходи за участю більше однієї особи на 4 кв. м. площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі) або наповненістю залів понад 50% місць у кожному окремому залі.

У разі введення «червоного» рівня небезпеки, учням забороняється відвідувати навчальні заклади, окрім закладів дошкільної освіти, спеціальних закладів освіти та учнів 1-4 класів.

У випадку організації дистанційного навчання, заклад освіти має діяти в інтересах дитини. Організація освітнього процесу має забезпечувати регулярну та змістовну взаємодію вчителів з учнями. Крім того, мають створюватися умови для забезпечення повноцінної участі в освітньому процесі осіб з особливими освітніми потребами з обов’язковим урахуванням індивідуальної програми розвитку.

Заклад освіти має забезпечувати регулярне відстеження результатів навчання учнів, а також за потреби надавати їм підтримку в освітньому процесі. Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин, заклад забезпечує використання інших засобів комунікації, доступних для учнів — телефонного, поштового зв’язку тощо.

Михайло ЗАГОРОДНІЙ, «Вечірній Київ»