Як зробити освіту доступною у Києві: пропозиції Генплану

Реконструкція закладу дитячої освііти №593 по вул. Макіївській, 9
Реконструкція закладу дитячої освііти №593 по вул. Макіївській, 9

Начальник КО «Генплан» Сергій Броневицький розповів, які шляхи забезпечення закладами освіти населення міста Києва.

«Сучасний розвиток міста Києва характеризується низкою соціальних проблем, однією з яких є забезпечення рівних можливостей у реалізації права на доступну якісну освіту дітей дошкільного та шкільного віку. Вирішення цієї проблеми значною мірою залежить від достатньої кількості освітніх закладів, розташованих в межах нормативної доступності», — зазначив Сергій Броневицький.

За його словами, передумовами виникнення цієї проблеми частково стали демографічні процеси. В 90-ті роки минулого сторіччя відбувалося сповільнення темпів зростання чисельності населення міста Києва, а відповідно зменшилась і кількість дітей, які відвідували заклади освіти. В період з 1996 року по 2003 рік показник приросту населення взагалі набув від’ємних значень — населення скорочувалось. У цей період, а також у наступні роки мережа існуючих закладів освіти почала скорочуватись, в основному цей процес торкнувся дошкільних навчальних закладів, а особливо закладів відомчого підпорядкування. Частина існуючих приміщень дійсно потребувала закриття або реконструкції, окремі будівлі були переобладнані для потреб позашкільного виховання та міських структур на кшталт відділень пенсійного фонду, податкових адміністрацій тощо. Частина будівель була приватизована або переобладнана для інших потреб.

Крім того, після відновлення зростання чисельності населення на початку XXI сторіччя, будівництва нових житлових будинків та комплексів, цей процес не супроводжувався будівництвом відповідної кількості дитячих садків та загальноосвітніх шкіл.

Для вирішення цієї проблеми матеріалами нового Генерального плану міста передбачена низка заходів, які включають пропозиції з комплексної програми «Освіта Києва 2019-2023 роки», матеріали затверджених детальних планів території, проєкти забудови, інвестиційні проєкти тощо.

Проєкт закладу дошкільної освіти на вул. Кудряшова, 7а

В залежності від типу освоєння території вирішення проблеми створення комплексної системи забезпечення закладами освіти населення міста поділяється на два різновиди:

— території активної забудови житловими будинками та комплексами, де передбачається нове будівництво закладів дошкільної та шкільної освіти;

— ділянки реконструкції, де в умовах обмежених територіальних ресурсів розвиток мережі закладів освіти передбачається шляхом реконструкції, переобладнання та розширення існуючих закладів, повернення закладів освіти, які використовуються не за призначенням та будівництво вбудовано-прибудованих закладів дошкільної освіти.

Розміщенню нових невеликих дошкільних закладів в умовах браку території значною мірою сприятиме застосування норм ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій» та ДБН В.2.2-4:2018 «Заклади дошкільної освіти», якими передбачена можливість розміщення дошкільних закладів у житлових будинках: вбудованих; вбудовано-прибудованих та прибудованих з окремим входом, а також вбудованих приміщень для груп короткочасного (до 4-х годин) перебування дітей дошкільного віку.

«Поєднання мережі закладів дошкільної освіти, які забезпечують постійне перебування дітей у межах повного робочого дня, організація груп короткочасного перебування дітей та розміщення невеликих дошкільних закладів у вбудовано-прибудованих приміщеннях створюють гнучку систему врахування потреб мешканців міста та значно скорочують радіуси їх доступності», — вважає Сергій Броневицький.

Нагадаємо, киянам пояснили, навіщо потрібн новий Генплан.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»