Зрозумілі правила та набридливі дзвінки: Олександр Смирнов розповів про реформу столичної реклами

Зрозумілі правила та набридливі дзвінки: Олександр Смирнов розповів про реформу столичної реклами. Фото: Олександр Смирнов
Зрозумілі правила та набридливі дзвінки: Олександр Смирнов розповів про реформу столичної реклами. Фото: Олександр Смирнов

Як змінилися рекламні вивіски та банери у столиці за минулі роки розповів начальник Управління з питань реклами КМДА Олександр Смирнов. Таким чином він повідомив про свій останній робочий день на цій посаді та підсумував свої здобутки.

Чи не найголовнішим він вважає те, що на сьогодні в місті встановлена нова система взаємодії в сфері зовнішньої реклами: громада — місто — бізнес.

«На початку роботи нас зустрів суцільний жах. Потрібно було зазирнути в безодню, яка щодня відображала нам тисячі незрозуміло розміщених конструкцій, дивні процеси в підрозділах та обурених киян. Іншими словами: це була вже сформована своя „екосистема“. Як вона виглядала — зараз можуть нагадати, на щастя, тільки фотографії „до“. Просуваючись маленькими кроками до нашої цілі, при цьому накладаючи міжнародний досвід на українські реалії, нам вдалося досягнути результатів, про які настав час згадати», — пише у своїй ФБ-сторінці Олександр Смирнов.

Посадовець звітує про такі зміни:

  • Визначили розташування усіх рекламних засобів. Власними силами пройшлися по всіх куточках Києва та нанесли на мапу ВСІ існуючі рекламні засоби. На сьогоднішні робота продовжується щодня, а мапа відкрита для всіх на сайті та оновлюється в режимі онлайн.
  • Разом з громадою та бізнесом розробили, прийняли та втілили в життя Правила розміщення реклами та Правила щодо вивісок. Завдяки ним сьогодні у бізнеса є чіткі критерії: як можна робити, а як ні.
    Окремо виділю величезний документ (майже півтори тисячі сторінок формату А-3), згідно з яким в місті скорочено та впорядковано розміщення наземної реклами — борди та сіті-лайти. Раніше їх налічувалось понад 12 тисяч, нині залишилось менше 4,5 тис.одиниць, тобто зменшилось більш як на 60%.
  • Спростили механізми комунікації і подачі документів
    Відбудували кожен процес таким чином, що рух документів відбувається до 10 робочих днів на кожну дію, а не місяцями (іноді й роками), як це було раніше.
    Зрозуміли, як буде зручніше підприємцям, та реалізували онлайн оформлення вивісок, коли взагалі весь процес відбувається дистанційно та займає до 10 робочих днів. Запровадили онлайн систему «Я-інспектор», яка дозволяє кожному містянину бути інспектором, моніторити місто та надавати фото і опис нашим фахівцям.
  • Забезпечили порушникам додаткове покарання (у межах повноважень міської влади) — ввели нову систему «автодозвін». Вона покликана здійснювати систематичні дзвінки на номери телефонів, вказані на незаконних рекламних конструкціях. Крім того, за цей час ми демонтували більше 76 тисяч рекламних конструкцій (наземна, фасадна, вивіски).
  • Проводимо консультації онлайн, де пояснюємо та допомагаємо підприємцям. Наша задача — донести Правила міста до кожного підприємця та пояснити «людською мовою», що це про повагу до міста і взагалі не складно.
  • Збільшили тарифи за розміщення рекламних засобів. Тож, попри масштабне скорочення конструкцій у місті, до бюджету надходить ще більше грошей.

Наостанок начальник Управління з питань реклами подякував кожному, хто піклувався про місто, критикував та підтримував його під час роботи.

Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»