Печерськ зима зенацька не застане [фото]

Печерськ зима зенацька не застане [фото]

Поки кияни ніжилися у теплому вересневому сонці, у Карпатах на Говерлі випав перший сніг. Київські комунальники цю новину сприйняли, як своєрідне нагадування, хоча до зими готуються мало не з середини літа. Аби переконатися у цьому кореспондент "Вечірки" відправився на базу КП ШЕУ Печерського району, що  розташована на вулиці Cтаронаводницькій, трохи нижче "Царського села". Територія бази перш за все дивує майже стерильною чистотою. "Ми завжди готові до будь-яких перевірок та інспекції", - жартують на підприємстві.

Кімната відпочинку для водіїв
Кімната відпочинку для водіїв
Мишина-пилосос
Мишина-пилосос
"Золоті ручки" для прибирання снігу
"Золоті ручки" для прибирання снігу
Бокс, де ремонтують техніку
Бокс, де ремонтують техніку
Грейдери - незамінні взимку
Грейдери - незамінні взимку
Ковші для відгортання снігу
Ковші для відгортання снігу
Причепи готові до використання
Причепи готові до використання
Заступник-начальника КП ШЕУ автодоріг Печерського району Сергій Підгородецький
Заступник-начальника КП ШЕУ автодоріг Печерського району Сергій Підгородецький

- Якщо хоч завтра випаде сніг, на дороги одразу ж виїдуть десятки одиниць спеціалізованої техніки, - одразу ж наголосив заступник-начальника КП ШЕУ автодоріг Печерського району Сергій Підгородецький показуючи ряди причепів, які готові і сніг збирати, і дороги розчищати.

Загалом в господарстві печерських автодорівців 40 спецмашин готових боротися з зимовою негодою : 11 снігоочищувачів, 10 - посипальників, 3 снігонавантажувачі, 7 - тракторів та інша спецтехніка, яка допомагає утримувати головні дороги міста у чистоті. Загалом цієї кількості вистачає, коли снігопади помірні, а от коли опадів багато, комунальники не лише працюють у цілодобовому режимі, а й залучають до роботи підрядників, які допомагають вивозити сніг.

Куди подіти сніг

- Оце, мабуть, наша найбільша проблема,  бо коли снігу багато, нам нема куди його подіти. В районі залишився єдиний майданчик - на перетині Кіквідзе і Саперно-Слобідської , усе решта забудовано...,  - пояснює Сергій Анатолійович.

Тож комунальникам доводиться вивозити сніг далеко за  місто, що вимагає додаткових коштів на пальне. Виходом із цієї ситуації могло б стати придбання спеціальних снігоплавильних установок, які можна розмістити просто на території підприємства та підключити до зливової каналізації. У Києві подібної установки нема взагалі.  Торік  вітчизняні виробники пропонували такий агрегат, але установка виявилася неефективною - "їла" надто багато пального.  Тож  київські комунальники , тихо зітхають у бік Москви , де уже давно і успішно працюють "снігоплавилки" канадського виробництва.

Пилососи для вулиць

Проте київавтодорівці не нарікають, в останні роки парк спецмашин таки  почали оновювати. Зокрема Печерський ШЕУ отримав дві нові посипальні,багатофункціональні машини МАН. Цього року, буквально днями, доставили  два маленькі "джонсони-пилососи", які можуть очищати тротуари не лише від снігу, а й від листя та й просто підмітати тротуари.  Сергій Підгородецький веде у спеціальний гараж, де стоїть це невеличке чудо техніки.

Насамперед, ці машини призначені для очистки тротуарів від снігу. Тепер це робитимемо значно швидше, ніж коли люди брали лопати і скребки у руки і чистили урядовий квартал чи центральні площі. А чистити нам є що – понад 748 тисяч метрів квадратних тротуарів.

Непроїзні спуски

Проте навіть суперсучасна техніка не допоможе комунальникам боротися із водіями, які паркують свої авто аби  де і аби як. Уже кілька років міська влада у зимовий період намагається організувати стоянки авто на різних сторонах вулиць у парні і непарні дні, аби комунальники могли почистити проїжджі частини.

-У нас специфічний район, дуже 30 вулиць із спусками. Тож коли синоптики обіцяють нам снігопади, ми на складних ділянках доріг ставимо чергувати техніку, і тільки починає падати, приступаємо до роботи, не витрачаючи часу на «доїзд».  Крім того у нас є низка доріг, де спеціалізовані посипальні машини взагалі не можуть «протиснутися», якщо там припарковані авто. Зокрема – це Дарвіна, Кропивницького, Гордієнка, Богомольця та інші. Дуже сподіваємося, що цього сезону нова поліція допоможе впорядкувати паркування, - каже пан Підгорецький..

Сіль доріг

Повним ходом триває наповнення майданчиків посипальними матеріалами. Печерськ має заготувати тисячу тонн піску, 500 тонн фракційних матеріалів та три тисячі 400 тонн солі. Пісок і фракційні матеріали уже заготовлені повністю. Сіль на 50 % - решту довезуть до 15 жовтня.

- Раніше було багато розмов про екологічніші замінники солі. Але давайте будемо відверті. Сіль – найефективніший засіб для посипання доріг при мінусовій температурі. Пісок, та фракційні матеріали ми використовуємо для бруківки, а решта доріг «солимо». При тому, наші солерозкидувачі регулюють кількість посилального матеріалу на квадратний метр, аби був максимальний ефект при мінімальному використанні матеріалу, - запевняє фахівець.

До слова, уже кілька років поспіль КК «Київзеленбуд» у центрі міста  захищає лунки придорожніх дерев спеціальними щитами або дерев’яною стружкою. А от на центральних площах, зокрема на площі Лесі Українки, київавтодорівці роблять це самотужки.

Фінанси і люди

Якщо з чисто матеріальної точки зору серйозних труднощів при підготовці до зими на Печерську не відчувають – кошти на ремонт техніки та закупівлю паливно-мастильних матеріалів надходять вчасно, то з водіями на спецтехніку складніше. На наявну кількість техніки має працювати 140 водіїв і механіків, а є 109. Взагалі, з людьми у комунальних підприємствах міста завжди напружена ситуація, бо кваліфіковані кадри  легко знаходять працю у приватних підприємствах із вищою зарплатнею. Тому про своїх працівників у Печерському ШЕУ дбають, як можуть. Зокрема, ремонтують приміщення на базі, де водії відпочивають і обідають, закупили необхідний сезонний одяг…

Зима за календарем автодорівців

«Зима» у київських автодорівців настає 15 жовтня. Саме до цього числа у Печерському ШЕУ 5 одиниць посилальної техніки переходять у цілодобовий «режим  чергування», а з 11 листопада  на зимову «колію» перейде все підприємство.

До зими ми практично готові, але попереду нас чекає кілька тижнів вивезення листя та прочищення від нього зливо приймачів, адже і від цього залежить наша робота узимку. Крім того, не забувайте, зараз наше підприємство активно проводить свою безпосередню роботу – виконуємо поточний і капітальний ремонт доріг району, - наголосив Сергій Підгородецький.