Історії киян, яких «розвели» на гроші у мережевому маркетингу

Зображення системи фінансової піраміди
Зображення системи фінансової піраміди

Якщо на ринку праці і є дефіцит вакансій, то тільки не в мережевому маркетингу — тут завжди знайдуться пропозиції для довірливих киян. Про це свідчить яскрава реклама на стовпах, у транспорті та інтернеті – всюди кличуть долучитись і швидко розбагатіти. 

Презентації подібних фірм досить типові — вас переконують, що такий вид продажу – крок у майбутнє: працюєш вдома, продаєш товар, набираєш власну команду, аби прибуток збільшувався та летиш першим рейсом відпочивати за кордон. Все просто і легко! На перший погляд. 

Шанс збільшити свій дохід у подібних компаніях приблизно такий же ймовірний, як стати багатим у грі в рулетку. 
Тож чи справді мережевий маркетинг – це легкий спосіб збільшити статки, або ж апгрейд фінансових пірамід — з'ясовували журналісти «Вечірки», зібравши історії киян, які випробували себе в цьому бізнесі.

Фото зашифрованого мережевого маркетингу

Історія Валентини про мережеву компанію побутової хімії та біодобавок.

На період карантину шукала роботу на посаду маркетолога, але розглядала різні пропозиції. Так, одного дня підписалась на групу у Вайбері, у якій пропонували варіанти пристойного заробітку. Саме таким чином я вийшла на компанію, яка назвалася «Tiens». 

До того, як йти на співбесіду на посаду помічника керівника й гадки не мала, що то за компанія. У описі на сайті повідомлялося, що фірма займається експортом та імпортом різної продукції. 
Знайти їхній офіс було складно. У будинку не було вивіски, тож щоб потрапити в приміщення довелося телефонувати консультанту. Всередині побачила близько 20 людей різного віку, які теж прийшли влаштовуватися на роботу. Все це виглядало дивно, нагадувало семінар. 

Представник фірми пояснював, що доведеться працювати з документами та підтримувати зв'язок по телефону з партнерами. Мені дали журнал для ознайомлення із історією компанії. Але попросили завдаток - 100 грн. Стало смішно, бо журнал був дуже пошарпаний, але взяла - було цікаво чим все це закінчиться. Працювати вже не хотілось.

Після співбесіди із представником компанії усіх кандидатів зібрали в одному приміщенні. Далі почалося шоу.

Під аплодисменти співробітників до нас вийшла директорка і почала розказувати про «Tiens», що змінить наше життя. Коли я поглянула на людей, що сиділи поруч, то не на жарт перелякалась. Виглядало наче люди під гіпнозом – вони вже вірили у прекрасне життя. Наче у секті.

Спікери розповідали про компанію, як про релігію: вона врятує, змінить, допоможе фінансово. Крім того, ми всі обов’язково станемо кращими друзями. Зарплата - від 18 000 грн і вище. Все що потрібно, це просто спочатку допомагати керівнику, вивчати асортимент товару. А потім купити товар та через свою команду продавати його. 

У той момент, я зрозуміла, що це годівниця для наївних людей. Тому віддала той журнал та забрала свій перший вклад у 100 грн.
Шкода дотепер тих пенсіонерів, які сиділи через ряд за мною та вірили, що матимуть змогу заробити великі, у порівняні з їх пенсією, гроші.

Зображення подібних медпрепаратів

Історія Максима про мережеву компанію медпрепаратів.

Задля уникнення проблем прошу залишитись повністю анонімним.
Нещодавно я закінчив інтернатуру та працюю лікарем. Від своєї роботи фанатію, бо розумію, що роблю велику справу.
Побачивши мій запал, одна з колег порадила ознайомитись зі списком препаратів, що зміцнюють імунітет. Вони універсальні для всіх, тож можна пропонувати купити пацієнтам та для профілактики пропити курс самому.

Я зацікавився та купив пакет. Він коштував 700 євро. Вивчав, пив, але своїм пацієнтам біодобавки не продавав. Через якийсь час знайома принесла «вдосконалений» пакет вітамінів. І так переконувала, що я знову його придбав, але знову не зміг продавати людям. 

Пройшло півтора року. Викинув 3 тисячі євро. Від препаратів нуль користі – абсолютно ніяких змін. Це я як лікар говорю.

У якийсь момент зрозумів, що далі так бути не може, тож обірвав усі зв’язки із цією жінкою та заблокував номер. Для себе зробив висновок, що люди, які працюють у мережевому маркетингу відразу бачать слабкі сторони та готові на вас «тиснути». Тож не будьте довірливими й не ведіться на гарні слова!

 Ілюстрація подібних замовлених речей

Історія Ірини про мережеву компанію дитячих речей.

Минулого року у нашій сім’ї з’явилося немовля. Дитина була очікувана, але по фінансах ми трохи не «витягували», тому чоловік поїхав на заробітки до Польщі. Я залишилася вдома з дитиною. Якось в інстаграм побачила оголошення про набір працівників до дитячого онлайн-магазину. Вирішила, що це якраз та робота, як підходить мамі у декреті.

Сенс наступний – купуєш пакет: стартовий - 300 грн або преміум – 1500 грн. Адмін магазину дає пароль до бази з повним переліком речей. А далі просто продаєш одяг, наче з власного магазину. Коли треба відправити замовлення, то їх надсилає адмін, отримує кошти, та повертає тобі 50 відсотків (якщо стартовий пакет). Я ж придбала «преміум». Різниця в тому, що всі речі прийшли мені, і я їх мала відправляти замовникам. Так восени я отримала величезний пакет літнього одягу…. До якості зауважень не було. Але виявилося, що мій бізнес не такий прибутковий, як я собі думала. 

Більшість знайомих матусь купували речі в магазинах – сумнівалися, чи я реалізую новий одяг. З рук було лише дві покупки та й то, мої подружки. Через соціальні мережі я також не змогла продати, бо це сторінка магазину потребувала розкрутки, постійного оновлення і чимало часу, а у мене його не було..

На третій місяць моєї кар’єри в онлайн торгівлі, дивлячись на пакет з речами, я зрозуміла, що цей бізнес не моє. Так частину одягу я залишила своїй малечі, а решту завезла у дитячий будинок. Там з великою радістю та вдячністю прийняли презент.
Висновок: не гоніться за грішми! Детально розпишіть бізнес-план. Інакше – прогорите.

Ми поспілкувались із практичним психологом Олександром Доманським та дізнались, чому кияни готові фінансово вкладатись у подібні структури в наш час.

Зображення фінансової піраміди

«Як правило, людьми, що вкладаються у таку організацію рухає природне бажання швидко отримати матеріальну вигоду. Але такий ж намір є й у біржового брокера та у торговця на ринку - різниця тільки в обраному шляху. 

 Слід розуміти, що на практиці жодна з хитромудрих фінансових пірамід такою себе не називає. Якщо говорити про психологічні особливості потерпілих, то значна частина людей відрізняється підвищеною схильністю до ризику, іноді соціальним інфантилізмом, який виражається в недостатній відповідальності перед самим собою та своєю сім'єю при прийнятті фінансових рішень. Для інших характерна висока сугестивність (великий ступінь сприйнятливості до впливу). Причому, як правило, у цих людей установка в голові, що нікому довіряти не можна, але як тільки вони особисто стикаються із професійним маніпулятором, вся їх недовірливість і здатність раціонально оцінити ситуацію кудись зникає. Як висновок, віддають гроші шахраям. А якщо ви вже потрапили до такої структури, то по можливості виведіть звідти гроші, які ви вклали та зверніться до поліції задля безпеки іншим громадянам», - говорить психолог.

«Вечірній Київ» долучається до висновків героїв і психолога. Ми сподіваємось, що історії «постраждалих» підуть на користь читачеві, вбережуть від шахраїв, нечесних роботодавців та необдуманих вчинків.

Даша ГРИШИНА, «Вечірній Київ»