Для самотніх людей запрацював «Мій телефонний друг»

Телефонуючи, волонтери діляться корисною інформацією та надають емоційну підтримку
Телефонуючи, волонтери діляться корисною інформацією та надають емоційну підтримку

В Україні працює проєкт «Мій телефонний друг» з дружньої підтримки та інформування людей, що опинилися на самоті. Це національний проєкт психологічної підтримки осіб, що належать до вразливих груп населення, за допомогою телефонного волонтерства.

«Волонтери проєкту, здебільшого молодь, яка пройшла спеціальне навчання, регулярно телефонуватимуть людям, які опинились в ізоляції внаслідок пандемії коронавірусу. Наприклад, особам з інвалідністю, людям похилого віку та іншим особам, які через свої фізичні, матеріальні та інші особливості потребують підтримки та допомоги. Під час дзвінків волонтери діляться корисною інформацією, надають емоційну підтримку та допомагають дізнатися актуальні новини про те, що відбувається в Україні», - зазначають організатори.


Мета проєкту підтримати людей, що опинилися на самоті. Особливо, людей літнього віку, людей з інвалідністю, батьків-одинаків та сімей з малолітніми дітьми.

За їх словами, особи з інвалідністю, люди похилого віку та інші особи, що належать до вразливих груп населення, можуть подати заявку на участь у проєкті через безкоштовну гарячу лінію. Команда проєкту проінструктує їх про те, як відбуватиметься спілкування з волонтером. Всі розмови між волонтером та підопічними виключно конфіденційні, жодні дані не будуть розголошуватися стороннім людям за умовами підписаної угоди про волонтерство.

Щоб подати заявку та отримати контакти, слід зателефонувати на безкоштовну гарячу лінію за телефоном 0-800-202-147. Лінія працює з понеділка по п’ятницю з 12:00 до 20:00. Деталі на сайті проєкту.

Також всіх охочих запрошують приєднатися до проєкту і дати “телефонним другом". Для цього потрібно переглянути відеоуроки на сайті, пройти тест, після чого ви отримаєте контакти людей, для яких станете другом. 

«Мого телефонного друга» запустили в червні 2020 року за підтримки Міністерства соціальної політики України. Проект об’єднав близько 7000 молодих людей з усієї України навколо телефонного волонтерства.

«Близько 7000 волонтерів відгукнулися на заклик Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та Української Волонтерської Служби (УВС) підтримати людей, які опинилися на самоті під час пандемії COVID-19. З початку карантину вони здійснили 15,000 телефонних дзвінків людям літнього віку, а також людям із інвалідністю, багатодітним батькам — усім, хто звернувся за підтримкою», – зазначають у ЮНІСЕФ.

В Україні проживають 2,6 мільйона осіб із інвалідністю та 740 тисяч пенсіонерів-одинаків, для яких самоізоляція стала справжнім випробуванням. Відтак, хоча б «телефонна» підтримка є необхідною для них.

Щотижневі дзвінки від волонтерів для самотніх людей стали можливістю поділитися власним життєвим досвідом та дізнатися більше про сучасну молодь. Водночас «телефонні друзі» допогамають розібратися з побутовими питаннями, наприклад, пояснюють, як оплатити комуналку онлайн.

Команда проєкту рекомендує територіальним центрам соціальної допомоги, благодійним фондам та громадським організаціям передавати номер телефону безкоштовної гарячої лінії людям, які опинились в ізоляції та потребують психологічної підтримки. Для того, щоб отримати друковані матеріали для розповсюдження серед населення, організації та установи можуть звертатися на гарячу лінію або на пошту befriend@volunteer.country.

Проєкт реалізується Українською Волонтерською Службою та Дитячим фондом ООН за сприяння Міністерства молоді та спорту України в рамках національної кампанії солідарності ЮНІСЕФ та за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

Нагадаємо, у столиці нагородили волонтерів року

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»