Автобусам у нас дорога: де у столиці з’являться додаткові смуги громадського транспорту

Автобусам у нас дорога: де у столиці з’являться додаткові смуги громадського транспорту

У Києві планують облаштувати смуги громадського транспорту на мосту Патона та ще на семи вулицях. Про це повідомив Центр організації дорожнього руху на запит «Вечірнього Києва».

«Запроєктовано смуги громадського транспорту загальною протяжністю 132 кілометри, з яких впроваджено 111 кілометрів», - зазначає директор КП «Центр організації дорожнього руху» Віктор Черній.

Смуги громадського транспорту планують організувати на таких вулицях:

  • Братиславська (на узгодженні);
  • проспект Соборності (поки не впроваджена);
  • Харківське шосе (на узгодженні);
  • проспект Юрія Гагаріна (на узгодженні);
  • Лугова (на узгодженні);
  • Івашкевича (завершується розробка схеми організації дорожнього руху);
  • проспект Правди (розпочаті роботи для розробки схеми організації дорожнього руху).

«Поширення виділених смуг має підвищити як швидкість руху тролейбусів та автобусів, так і привабливість громадського транспорту як альтернативи використання приватних автомобілів», – пояснив Віктор Черній.

За даними громадської організації Центр «Екодія»,  у столиці забруднення від автотранспорту складає 84% від кількості викидів, і на приватні авто припадає найбільша кількість викидів. Цю проблему можна вирішити саме розвиваючи інфраструктуру для громадських перевезень. 

Що цікаво, першу експериментальну ділянку смуги громадського транспорту у столиці відкрили ще у 2001 році на Повітрофлотському проспекті. Як повідомляв раніше «Вечірній Київ», автобуси маршруту 114 обладнані спеціальними камерами спостереження за завантаженістю смуги громадського транспорту сторонніми автомобілями. Цей маршрут курсує з Троєщини через Поділ та центр міста до Центрального залізничного вокзалу.

Питання громадських слуг навіть виносили цьогоріч на проєки Громадського бюджету 2021. Так, киянин Олександр Рак пропонував проєкт «Виділені смуги для громадського транспорту на найбільш проблемних вулицях Києва». У обґрунтуванні він пояснював, що  громадський транспорт має мати пріоритет в місті, а не стояти у заторах, спричинених автомобілями. Пропонувалося облаштувати такі смуги на Повітрофлотському проспекті, вулицях Борщагівській, Чорновола, Милославській, Великій Житомирській, Січових Стрільців, Іллєнка, Кирилівській, проспекті Соборності. Один мільйон 104 тисячі гривень - саме стільки коштував би місту цей проєкт. Проте, необхідної кількості голосів він не зібрав. 

Цікаво, що 11 листопада цього року уряд дозволив велосипедистам їздити смугами для руху маршрутних транспортних засобів.  Таким чином, планують знизити травматизм велосипедистів на дорогах. Пересуватися поруч із громадським транспортом менш ризиковано, оскільки автобуси й тролейбуси рухаються зі швидкістю в середньому 20-30 км/год, а середня швидкість автомобіля в місті складає 50 км/год.

До слова, водіїв, які виїхали на смугу громадського транспорту, можуть оштрафувати на 510 грн.