Київ став ініціатором руху велосипедистів смугами громадського транспорту

Київ став ініціатором руху велосипедистів смугами громадського транспорту

Кабінет Міністрів України 11 листопада ухвалив Постанову № 1105 і вніс зміни до Правил дорожнього руху, дозволивши велосипедистам рух смугами громадського транспорту. Київ був ініціатором і рухомою силою цієї ініціативи і змін.

"Ще навесні 2017 року, орієнтуючись на досвід провідних країн світу - США, Франції, Англії, Бельгії, Румунії, Угорщини тощо і шукаючи можливість розширення велоінфраструктури у Києві, комунальна корпорація «Київавтодор» звернулась до Головного сервісного центру МВС, Національної поліції України з проханням дозволити в якості експерименту рух велосипедистів смугами громадського транспорту, - розповідає заступник голови КМДА Олександр Густєлєв. -  Як будь-яка нова справа і ініціатива, її реалізація була складною і дуже тривалою. Тому тільки восени 2018 року були отримані погодження і в рамках експерименту такий рух був дозволений на бульварі Дружби Народів".




Після аналізу ситуації та врахування думки велоспільноти експеримент був продовжений на інших вулицях столиці, і до бульвару Дружби Народів поступово були додані вулиці Будівельників і Визволителів, бульвар Перова, проспект Миру, а цьогоріч - бульвар Тараса Шевченка. Проте, не вистачало останнього кроку: внесення змін до існуючих ПДР, що дозволило би велосипедистам користуватися смугами громадського транспорту на всіх 28 вулицях Києва, де вони сьогодні існують.

"Звісно, існування сумісного руху велосипедистів та громадського транспорту жодним чином не зупиняє процес влаштовування повноцінних відокремлених велосмуг чи велодоріжок, в першу чергу на нових об’єктах будівництва, реконструкції та капітального ремонту. І відремонтовані цьогоріч вулиці – Золотоворітська, Ярославів Вал, Рейтарська, Пушкінська, Академіка Білецького, Туполєва, Академіка Заболотного просп. Любомира Гузара, Степана Бандери та інші – це доводять, - підкреслює Олександр Густєлєв. -  Проте, як для сторони, яка розпочинала цей непростий шлях від ідеї до безпосередньо акцептації руху велосипедистів смугами громадського транспорту і супроводжувала його на всіх етапах з 2017 року, прийняття відповідного рішення Кабінетом Міністрів України є не тільки власною невеликою перемогою, а й чудовим прикладом співпраці з центральними органами виконавчої влади".

Марія Катаєва, фото Олександра Густєлєва