Чому місто обирає дизельні автобуси, а не електричні

Чому місто обирає дизельні автобуси, а не електричні

Місто закупило 200 сучасних автобусів великої та надвеликої місткості. 

100 з них вже отримані і працюють на найбільш завантажених маршрутах. Інші 100 – будуть отримані до кінця року.

«Значна кількість рухомого складу КП «Київпастранс» – це автобуси, термін експлуатації яких становить понад 10 років. А зношеність автобусного парку комунального підприємства – 75,2%. Тому оновлення громадського транспорту столиці є одним із пріоритетних питань для міської влади,» – зазначив заступник голови КМДА Олександр Густєлєв.

Він також пояснив, чому місто обрало зазначені автобуси для оновлення рухомого складу:

  1. Придбаний транспорт повністю відповідає вимогам екологічності – нові автобуси оснащені двигунами Mercedes-Benz екологічного стандарту ЄВРО-5.
  2. Нові автобуси на 100% пристосовані для маломобільних груп населення: вони мають низьку підлогу, пандуси та спеціальні місця в салоні для маломобільних пасажирів. Окрім того, автобуси обладнані роздільними кондиціонерами пасажирського салону та кабіни водія, системами зовнішнього та внутрішнього відеоспостереження, валідаторами.
  3. В умовах пандемії збільшення кількості рухомого складу на маршрутах – це питання безпеки киян та гостей міста. Завдяки новим автобусам на найбільш навантажених маршрутах у години пік вже вдалось зменшити інтервали в середньому на 15-20%. Це допомагає усувати скупчення пасажирів і мінімізувати ризики поширення інфекційної хвороби.
  4. Оновлення рухомого складу робить можливою відмову КП «Київпастранс» від таксомоторних маршрутів вже з наступного, 2021 року. Це, в свою чергу, сприятиме зменшенню заторів та покращенню екологічної ситуації в місті.
  5. Процедура лізингу для закупівлі автобусів була обрана містом як найбільш оптимальна, виходячи з суми коштів, які необхідні для закупівлі, та нагальної потреби в новому рухомому складі. А виробник «МАЗ» як постачальник автобусів був єдиним, хто гарантував вимоги до якості, інклюзивності, комфорту та дотримання екологічних стандартів свого рухомого складу, та гарантував дотримання термінів поставки автобусів.

Також Олександр Густєлєв пояснив, чому місто обирає дизельні автобуси, а не електричні:

«По-перше, закупівля електробусів вимагає створення «з нуля» дороговартісної інфраструктури з обслуговування та експлуатації таких машин. Крім того, треба врахувати, що електробуси містять батареї, які після завершення терміну експлуатації потребують утилізації. На сьогодні в Україні немає промислових потужностей з утилізації таких деталей, а сама процедура є дороговартісною», – зазначив заступник голови КМДА і навів приклад Сінгапуру, у якому на сьогодні для перевезення пасажирів використовують саме дизельні автобуси і вважають перехід на електробуси економічно недоцільним.

Але при цьому Олександр Густєлєв запевнив, що протягом 2021-2023 років заплановано поступове впровадження електробусів на маршрути громадського транспорту міста і створення відповідної інфраструктури.

У Києві поступово розширюється інфраструктура для електричного транспорту. Так, у центрі міста збільшується кількість електрозаправок.