Золоті ворота або Лівобережна: де розмістять історичне панно у Києві

Золоті ворота або Лівобережна: де розмістять історичне панно у Києві

Киянин зареєстрував петицію, у якій запропонував на станції «Золоті Ворота» встановити 34-річне історичне панно, яке у жовтні демонтували зі стін готелю «Турист».

Цю петицію Василь Николишин зареєстрував ще минулого тижня на сайті Київради. Раніше мистецтвознавиця Євгенія Моляр писала, що панно «Місто на семи горбах», створене у 1986 році Галиною Саврук, стане музейним експонатом. Витвір планують перенести зі складу до майбутнього музею керамічної лабораторії Ніни Федорової.

Однак, на думку автора петиції, композиція гармонійно доповнить інтер’єр центральної станції підземки. І ще й -  приваблюватиме туристів.

«Думаю, що витвори мистецтва мають бути якнайближче до людей та прикрашати наше повсякденне буття», - вважає автор петиції Василь Николишин.

Щоб петицію розглянули на сесії Київради, потрібно 10 тис. підписів киян. Віддати свій голос за ініціативу мешканці столиці можуть впродовж 90 днів. Поки що пропозиція набрала лише 19 голосів.

Журналісти «Вечірнього Києва» запитали у керівництва метрополітену, що вони думають про таку ініціативу, і чи взагалі це можливо.

«Я, звісно, розумію, що автор зацікавлений у збереженні твору. Але зараз на «Золотих Воротах» ремонтують ескалатори. Увесь вестибюль більше схожий на будівельний майданчик… Станція закрита на вхід з боку Володимирської. Тому, не впевнена, що це доцільно. Бо ремонти будуть тривати ще кілька місяців», - зазначила «Вечірньому Києву» заступниця начальника метрополітену Наталя Макогон.

На її думку, панно було б краще розмістити на відкритому просторі, але під накриттям – щоб не нашкодити витвору.

«Мені б хотілось бачити цей витвір, можливо, на ВДНГ. В умовах пандемії, це допомогло б уникнути скупчення людей. І водночас кияни та гості місті змогли б роздивитись композицію. Або, якщо наполягати власне на станції метро, то вже краще на Лівобережній, яка територіально найближче до готелю “Турист”», - вважає Макогон.

На панно зображена княгиня Ольга та князь Ярослав з донькою Анною, птах Сирин та герої стародавньої історії Києва. Фахівці кажуть, що можна сміливо вважати цей витвір переплетінням «стилізованої в'язі з елементами візантійського орнаменту» і, навіть, з «язичницьким ухилом». 

Фото Олексія Краєвського