Прем'єри листопада в столичних театрах: від Дон Жуана до Бродвейської історії

Прем'єри листопада в столичних театрах: від Дон Жуана до Бродвейської історії

Цього місяця кияни мають змогу переглянути чимало яскравих нових постановок. Серед музичних  - концертна опера "Дон Жуан", історїі про «зірку» Бродвею 1930-40-х років Лоретту Тейлор та випадок у Клівлендській опері, а також сучасний балет Раду Поклітару. В драматичних театрах покажуть "Трамвай "Бажання" за Теннесі,  виставу за класичними манга Масамуне Сіро, постановки, присвячені Бабиному Яру та Голодомору,  "оперативну розробку на одну дію" у поліцейському відділку та онлайн прем'єру драми "Дім". 


ДОН ЖУАН

Київська опера (Київський академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва) презентує прем’єру концертно-сценічної версії опери В. А. Моцарта «Дон Жуан». Головні партії виконають зірки оперної сцени: Андрій Бондаренко (Дон Жуан), Андрій Гонюков (Лепорелло) і Тарас Штонда (Командор).
- Концертно-сценічна версія опери вимагає надзвичайної концентрації усіх виконавців — як солістів, так і оркестру. У такій постановці важко сховатися за сценографією чи реквізитом, а основні акценти припадають на вокальні амплуа, акторську майстерність солістів та вправне володіння оркестром динамікою і темпами. На мою думку, у “Дон Жуані”, який глядачі побачать 6 листопада, усі ці характеристики поєдналися якнайкраще, тож нас чекає справді захоплююча історія, — говорить головний режисер Київської опери Віталій Пальчиков.
Прем’єрна постановка «Дон Жуана» стане єдиним цьому році виконанням із зірковим складом солістів. Андрій Бондаренко — переможець одного з найпрестижніших вокальних конкурсів BBC Singer of the World в Кардіффі, один із найуспішніших баритонів Європи та Америки; Андрій Гонюков — лауреат міжнародних конкурсів та частий гість європейських оперних сцен; Тарас Штонда — Народний артист України, соліст Національної опери України. Жіночі партії в опері виконають лауреатки міжнародних конкурсів Юлія Погребняк та Людмила Осташ. Оркестр Київської опери та Національний камерний ансамбль «Київські солісти» об’єднаються під керівництвом диригента-постановника прем’єри Сергія Голубничого.

Коли: 6 листопада о 19:00
Де: Київська опера (Київський академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва), вул. Межигірська, 2


ПОЗИЧТЕ ТЕНОРА 

Клівлендська опера чекає на приїзд всесвітньо відомого тенора Тіто Мереллі з Італії. До довгоочікуваного виступу Неймовірного Il Stupendo готово все: і хор, і оркестр, і натовп шанувальників, і навіть креветки для фуршету... Все, крім самого Неймовірного.
Як директор опери містер Сондерс і його тюхтій-помічник Макс планують рятувати ситуацію, відомо лише вищим силам - адже окраса вечора, м'яко кажучи, відсутня, і до початку шоу лишаються всього пару годин. А тут ще й запальна та ревнива сіньйора Мереллі запідозрила свого знаменитого чоловіка в зраді. 
На глядачів чекає грандіозна, динамічна, яскрава, надзвичайно музична комедія, де кожен сюжетний поворот викликає шквал незабутніх позитивних емоцій. 

Коли: 7, 22, 28 листопада о 19:00
Де: Театр на Липках, вул. Липська, 15/17


ПРЕМ’ЄРА. БРОДВЕЙСЬКА ІСТОРІЯ 

Постановка за п’єсою Джона Кромвелла «Прем’єра». У центрі сюжету – реальна історія життя відомої «зірки» Бродвею 30-40-х років минулого століття – Лоретти Тейлор. Актриса була улюбленицею провідного американського драматурга Тенессі Вільямса, вона зіграла у всіх його ранніх п'єсах, особливо підкоривши драматурга в ролі Аманди у «Скляному звіринці».
У творі Джона Кромвелла героїню звати Фанні Елліс. Її доля дуже схожа на долі багатьох американських «зірок». У зеніті слави вона почала надмірно вживати алкоголь і занапастила свою кар’єру. Особисте життя додавало «шрамів на душі». Єдина підтримка – Хеккі – служниця, костюмер і багаторічна подруга Фанні. Після майже десятирічної паузи,  всіма забуту акторку заради сенсації запросили в один з театрів офф-Бродвею зіграти одну з її найуспішніших ролей молодості – Ірину Аркадіну у виставі «Чайка».
Повернення Фанні Елліс на сцену після великої перерви широко висвітлювалося в пресі. Втім американські продюсери вважали, що для справжньої сенсації необхідний скандал, а для цього гарні всі засоби: плітки, шантаж ... За пів години до прем’єри «Чайки»  у гримерці акторки з’являється пляшка бренді від «палкого шанувальника». Чи піддасться Фанні спокусі, щоб погасити хвилювання перед виходом на сцену? Або ж вона самостійно поборе страх і зробить усе можливе, аби повернутися 

Коли: 12, 13, 14, 15 листопада о 19.00
Де: Київський театр оперети, вул. Велика Васильківська, 53/3


МІЙ НОМЕР. БАБИЙ ЯР

Вистава виконується студентами третього курсу Київського університету культури в рамках проекту OPEN_MIND_СТУДЕНТ (керівник постановки Стас Жирков (Stas Zhyrkov), режисерка Таня Губрій)
Ця вистава сплетена з реальних історій людей нині живих та вже давно померлих. Листи, протоколи, записи щоденників – ось документальна основа вистави. Це спроба зрозуміти, що являє собою війна. Чи є місце людяності, любові та співчуттю у великому горі? В який момент одні розумні істоти перестають вважати інших людьми? Які наслідки має безкарність?

Коли: 16 листопада о 19.00
Де: театр «Золоті Ворота», вул. Шовковична, 7А


Літературно-перекладацький фестиваль Translatorium спільно з Київським академічним театром драми і комедії на лівому березі Дніпра презентують онлайн прем’єру вистави за п’єсою британської авторки Ніколи МакКартні, що була перекладена з англійської під час перекладацької резиденції TRANSLATORIUM у квітні 2019 року.
«Дім» – драматична п’єса про взаємини чотирьох жінок, які зустрічаються в стінах добре знайомого будинку і проводять один день разом, переживаючи відлуння минулих травм. Історія сестер Енні та Кейт, а також дочок Енні – Джен і Джо розкриває складність сімейних стосунків і ставить багато запитань про опірні для людини поняття дому, рідних, підтримки, обов’язку, окремості, випробовуючи їх на міцність. Ви побачите один день з життя чотирьох, здавалося б, рідних... Вони зустрічаються в стінах добре знайомого будинку і проводять один день разом. Це вистава про складні сімейні відносини, дитячі травми, любов та нелюбов.  Режисерка проєкту – Тамара Трунова.

Коли: трансляція вистави відбудеться онлайн 17 листопада о 19:00 за сприяння платформи OpenTheatre.
Зареєструватися на перегляд.



ЛЮДИНА З...

У звичайному, здавалося б, відділку поліції, затриманий ніяк не може зрозуміти причину свого арешту. На перший погляд, все в порядку. Документи, що підтверджують особу, і чесні відповіді на питання, мали б розставити всі крапки над «і». Але звичайний допит поліції перетворюється на дивне тестування, яке стирає усі кордони між реальністю і абсурдом. Що це? Тест на усвідомлення дійсності? Перевірка його буденних механічних дій? Лекція про музичний стиль noise industrial? Чи задушевна розмова про любов до батьківщини? І чому його, врешті, затримали, що взагалі тут відбувається і чи можна це все зупинити?  

Коли: 19 листопада о 19.00
Де: Театр драми і комедії на лівому березі. пр. Броварський, 25 



ПРИВИД В ОБЛАДУНКУ

Детектива історія у стилі кіберпанку за класичними манга Масамуне Сіро.
В оригінальному творі про діяльність Дев'ятого відділу, провідного в Японії першої третини XXI століття боротьбу з кібер і просто терористами, - одне з найважливіших творів, що представляють нову реальність найближчого майбутнього, коли машинний інтелект і безсмертна людська душа стануть єдиним в «обладунках» свідомості. 
Режисер - Дмитро Захоженко.

Коли: 20 листопада о 19.00, 21 листопада о 18.00 
Де: Театр на Печерську, вул.Немировича-Данченка, 5



МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ

Сучасний балет на музику В. А. Моцарта та українських колискових для дітей та дорослих за мотивами твору Антуана де Сент-Екзюпері. Постановником є Раду Поклітару, головний балетмейстер «Київ Модерн-балету».
У центрі вистави – нове прочитання історії про Маленького принца, про його уявлення цінності відносин двох індивідів, де кожна подорож новою планетою – глибинне розуміння сутності особистості. Це розповідь про перевагу простих речей і цінностей над суєтою та складністю «світу дорослих», про важливість дитинства, як головного періоду людського життя. Нова постановка театру «Київ Модерн-балет» нагадає дорослим, що за буденними справами, за нагромадженням матеріальних цінностей, вони забувають про духовні витоки, які відіграють важливу роль у процесі становлення особистості.

Коли: 21 листопада о 19.00
Де: МЦКМ, Алея Героїв Небесної Сотні, 1


ТРАМВАЙ "БАЖАННЯ"

П'єса «Трамвай “Бажання”» (1947 р., дослівний переклад з англійської – «Трамвай на імення жага») – один із найпопулярніших творів не лише Теннесі Вільямса (1911 -1983 рр.), а й світового театру та кінематографу в цілому.
Основою сюжету є долі двох сестер – Бланш та Стелли, які зростали в затишному родинному маєтку «Прекрасна мрія», гадаючи і вірячи, що благополуччя, добро, щастя і любов супроводжуватимуть їх завжди. Але життя, фатум? внесли в мрії дівчат свої корективи. Нагадавши, що щастя – це лише миттєвість. Смерть батька стала початком руйнації ідеалів. Стелла першою полишила «Прекрасну мрію», натомість перетворившись у «жрицю культу жадання» в особі свого чоловіка Стенлі Ковальського. Минуло 10 років, в домі Ковальських з'являється сестра Стелли Бланш. На її долю випало пережити всі етапи подальшої руйнації і, головне, знищення «Прекрасної мрії». На відміну від Стелли, яка знайшла свій клаптик примарного щастя у вирі всепоглинаючої сили жаги, Бланш лишилася вірною ідеалам «Прекрасної мрії». Ані втрати близьких, ані переслідування та цькування оточуючих не змогли знищити її душі, відчайдушного, можливо, й ілюзорного і наївного бажання, саме бажання, а не жаги істинної краси та любові. Проте невблаганний фатум, скерований жагою, зробив своє діло, перетворивши прекрасну мрійницю на невротичку. Для Бланш зустріч із сестрою та події, що розгортаються в родині Ковальських, стають фатальними…

Коли: 25 та 28 листопада о 19.00
Де: Театр Франка, пл. Франка, 3



І СОТВОРИВ СОБІ КУМИРА

До дня пам'яті жертв голодомору вистава-реквієм “І сотворив собі кумира” (автор Лев Копелєв, режисер Стас Жирков)   міні-концерт гурту Mavka (вокалістка, композиторка, виконавиця – Ірина Лазер).
Сьогодні голодомор усвідомлюється як національна трагедія, пережита у ХХ столітті. Проте остаточного розуміння того, чому було можливим цілеспрямоване винищення мільйонів, не зважаючи на сотні наукових досліджень, і до тепер немає. Адже загальноприйнята політична відповідь на це питання не відміняє етичної, і це при тому, що для більшості ж з тих, хто пережив голод і втратив тоді близьких, моральна відповідальність злочинців затьмарюється особистою бідою.

Коли: 27 листопада о 19.00
Де: театр «Золоті Ворота», вул. Шовковична, 7А