Музика в часи пандемії: як виживає мистецтво в нових реаліях

Музика в часи пандемії: як виживає мистецтво в нових реаліях

Пандемія коронавірусу стала надзвичайно тяжким випробуванням для театрального та музичного мистецтва багатьох країн світу: сотні провідних театрів, філармоній та концертних залів змушені скасовувати заплановані вистави та концертні сезони або ж адаптуватися під нові реалії нашого сьогодення.

Не винятком стала і Національна опера України — головна музична сцена нашої держави, вистави та концерти якої завжди були в центрі культурного та мистецького життя багатьох киян та гостей нашої столиці.

Попри усі перепони, пов’язані із погіршенням епідеміологічної ситуації в Києві, новий концертний сезон в Оперному театрі таки відкрився, щоправда мистецька афіша вересня та жовтня була невеликою, та складалася переважно із камерних вистав та концертів, які не потребували задіяння великої кількості артистів.

Однією із найбільш цікавих музичних подій у новому сезоні став концерт провідних майстрів сучасного оперного мистецтва: заслуженої артистки України Сусанни Чахоян та народного артиста України Тараса Штонди, який відбувся 30 жовтня на основній сцені театру.

Ідея поєднати в одному концерті оксамитовий бас Тараса Штонди та чарівне колоратурне сопрано Сусанни Чахоян виявилася досить цікавою. Програма концерту була надзвичайно різноманітною: старовинні арії, арії епохи бельканто, неаполітанські пісні та солоспіви українських композиторів.

Кришталево чисте високе сопрано Сусанни Чахоян, яка є вихованкою легенди українського оперного мистецтва, незрівнянної Євгенії Мірошниченко, з перших нот заворожувало яскравим сріблястим тембром та віртуозною технікою, а сама співачка підкорювала глядачів неабиякою виразністю співу, музичністю та артистизмом. У цьому їй допомагав чудовий музикант та концертмейстер, заслужений артист України Костянтин Фесенко, який віддав служінню театру вже майже півстоліття. Київська публіка пам’ятає яскраві виступи цього музиканта на сцені театру та філармонії, де Костянтин Іванович акомпанував таким чудовим співакам як: Марія Стеф’юк, Дмитро Гнатюк, Анатолій Мокренко, Світлана Добронравова, Людмила Юрченко, Олександр Востряков, Тетяна Анісімова, Анжеліна Швачка, Ірина Семененко…

Не менш цікавим яскравим був виступ одного із найвідоміших українських співаків сучасності: могутнього баса Тараса Штонди, який завжди з великим успіхом виконував провідні партії на сценах багатьох європейських оперних театрів. Але у вчорашньому концерті акцент був зроблений саме на камерних творах. У чудовому музичному супроводі Юлії Ющенко були виконані твори української класики та італійські пісні.

Вокальну концерту програму розбавив чудовий концертний інструментальний номер: Ф. Доплер Парафраз на теми опери Сомнамбула В.Белліні (із спогадів про легендарну італійську співачку ХІХ ст. Аделіну Патті). Чудове музичне тріо у складі двох флейтисток Богдани Стельмашенко та Єлизавети Чеглакової, а також Костянтина Фесенка за роялем, надзвичайно прикрасило та збагатило програму учорашнього концерту.

Незважаючи на чудову концертну програму та теплий прийом публіки, глядацька зала була мало заповнена. У зв’язку із жорсткими карантинними нормами, з 1600 місць глядацької зали доступними для продажу є лише 250. При вході до театру є обов’язковим температурний контроль, а у глядацькій залі треба обов’язково знаходитися у захисній масці.

Незважаючи на такі обмеження, вдячна публіка аплодувала артистам стоячи, щедро дякуючи за таку, унікальну в реаліях сьогодення, можливість наживо слухати шедеври світової музики та насолоджуватися чудовим співом провідних українських майстрів.

Але хто знає, що чекатиме наше мистецтво завтра?

Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»