Особливості другої чверті для школярів пояснили у столиці

Особливості другої чверті для школярів пояснили у столиці

Директор Департаменту освіти і науки Києві Олена Фіданян підбила підсумки першої чверті та розповіла про особливості другої. Ці питання обговорювалися під час онлайн наради освітян. 

За її словами, перша чверть пройшла у місті успішно. У двох районах міста (Деснянському та Дніпровському) не було жодної школи, яку б повністю переводили на навчання в дистанційному форматі. Цікаво, що протягом першої чверті у режимі дистанційного навчання (у різні періоди) всього працювали 20 шкіл, з них лише 2 на лівому березі. Найбільше дистанційних шкіл у Києві в вересні-жовтні було в Оболонському (7) та Печерському (5) районах. Змішану форму навчання найменше застосовували для учнів початкової школи (7,5% шкіл у трьох районах міста). У кожній четвертій школі її використовували на ІІ та ІІІ рівнях освіти.

У другій чверті 8 шкіл міста (1,8%) розпочнуть чверть у дистанційному форматі (в останній день першої чверті таких шкіл було 7); у кожній третій школі окремі класи також працюватимуть дистанційно (142 школи, було – 186); 585 (1,5%) хворих на ковід працівників (мали 453 хворих).

Для початку маємо стабільні показники. Кожна школа вже випробувала свої індивідуальні моделі організації навчання, внесла певні коригування та розпочинає другу чверть більш впевнено. Ми усі вчимося, – зазначила Олена Фіданян

Друга чверть має свої особливості:
1. Вона найкоротша та завершує перший семестр. Її фіналом буде семестрове оцінювання.
2. Це період зміни погодних умов та, як правило, зростання респіраторних захворювань. 

– Отже викликів не меншає. Та ми маємо навчати й пам'ятати, що жоден COVID не може стати на заваді виконання законодавства. А саме, що освітній процес «має тривати НЕ МЕНШЕ 175 днів». Нове освітнє законодавство дає свободу дій для адміністрацій. Та слід пам'ятати, що свобода - це відповідальність. Будь-яке збільшення канікул тягне за собою продовження тривалості навчального року в червні, – підкреслила Олена Фіданян. – На онлайн-зустрічі освітян ми оцінили рівень напруги в суспільстві. Розібрали, скільки звернень надійшло до Департаменту та що найбільше хвилює людей. Для прикладу, 40,6% звернень, що надійшли протягом І чверті питання конфліктних ситуацій. Конфлікти виникали між: 44% батьки  адміністрація закладу; 36% батьки  вчителі; 15% батьки-батьки; 5% адміністрація-вчителі. І тут нам (вірніше шкільним психологам) є над чим працювати.

Як зазначила очільниця Департаменту, на питання: «Чи необхідно під час карантинних обмежень працювати за чіткими єдиними правилами?» 85% керівники шкіл відповіли «ТАК».

 Як би ми не прагнули свободи дій, демократичних підходів, та у часи загальної біди, (COVID-19), нам усім потрібне міцне, надійне плече. Об'єднання знань, досвіду, обмін думками, підтримка та згуртованість допоможуть успішно пройти й ІІ чверть непростого 2020-2021 навчального року, – підсумувала вона.

Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»