Олександр Смирнов: у Києві розробили Правила реклами, які допоможуть зберегти історичне обличчя міста

Олександр Смирнов: у Києві розробили Правила реклами, які допоможуть зберегти історичне обличчя міста

Реклама — двигун торгівлі. Сьогодні будь-яке місто важко уявити без яскравих вивісок, сітілайтів та білбордів. Київ — не виняток. Проте, розміщувати зовнішні носії хаотично та на власний смак і розсуд у нашому місті не вийде — існує чіткий перелік правил та вимог, як це робити правильно, не псуючи архітектурне обличчя столиці. А за дотриманням цих правил стежить Управління з питань реклами КМДА. Журналісти “Вечірнього Києва” поспілкувалися з його керівником — Олександром Смирновим про те, як у місті впроваджують культуру естетичного та законного розміщення реклами.

- Чи характерною для столиці є проблема нелегальної реклами, і як на це реагує управління? 

- Для розуміння — мовою цифр. За 2017 рік ми прибрали 8600 нелегальних конструкцій та вивісок. У 2018 ця цифра вже сягнула показника 16 800. А у 2019 році працівники управління провели 18 000 демонтажних робіт. Якщо говорити про нинішній рік, то ми вже прибрали із вулиць Києва близько 14 000 незаконних конструкцій. Але нехай вас не шокують такі цифри, бо в цьому, власне немає нічого дивного - майже тридцять років держава, і наше місто зокрема, жили без чітких правил в цій сфері. Тому не треба дивуватись елементарній відсутності культури й відповідальності з боку підприємств. Управління з питань реклами намагається нині це змінити -  надсилаємо підприємцям вимоги до розміщення вивісок та інформуємо про такі Правила («Правила розміщення рекламних засобів у місті Києві»). Ми завжди за комунікацію і допомогу.

Нині, у зв'язку з пандемією, діють консультації в режимі онлайн аби чітко роз'яснити всі вимоги до правильної зовнішньої реклами.

- А яка, для розуміння кількість демонтажу незаконної реклами в розрізі районів?

- Ми не беремося робити рейтинги районів-порушників. По-перше, вважаємо це не зовсім коректним, по-друге, у кожного району різні розміри, кількість будинків, фасадів, підприємців та різна ділова активність. Але наразі порушують всюди! Вважають, що легше самовільно встановити, аніж ознайомитися з правилами розміщення рекламних конструкцій чи звернутись до нас. Через таке безвідповідальне ставлення маємо відвертий несмак, а тому доводиться демонтувати нелегальні рекламні конструкції, які псують зовнішній вигляд нашого міста. 

-Чи бувають випадки, коли незаконні рекламні конструкції (чи вивіски) після демонтажу знову повертається на місце, звідки їх прибрали?

- Є порушники, з якими боремося не один день. Прикро, що люди не зацікавленні в тому, щоб діяти в межах правил та «прислуховуватись» до міста. Щодо чорного списку, то наразі такого реєстру немає й сподіваюсь що й не буде, бо Управління зацікавлене в комунікації та допомозі 24/7, щоб допомогти підприємцям привести до ладу зовнішню рекламу. 

- Як Управління реклами бореться з дисгармонією реклами та вивісок на вулицях Києва? Чи враховують дизайнери графічний вигляд зовнішньої реклами з огляду на архітектурний ландшафт міста?

- Ми прагнемо донести до власників, що незалежно від типу, реклама має органічно виглядати в міському середовищі, не заважати пішоходам, не закривати огляд водіям і відповідати вимогам закону. Щодо стилю та гармонії серед рекламних конструкцій, то є певні Правила розміщення рекламних засобів, затверджені рішенням Київради у 2017 році. Їх сленговий термін — "дизайн-код". Це вичерпний документ, який визначає як і де саме можуть бути розміщені всі типи рекламних конструкцій та повністю описує їх різновид. Більше року наші фахівці працювали над цими нормами: обговорювали, дискутували, сварились між собою та врешті знайшли ті формулювання, які можуть забезпечити привабливу картинку міста.

"Дизайн-код" знайомить підприємців з нормами зовнішньої реклами та детально інформує щодо форматних зон. Кожна з цих зон має свої чіткі вимоги до всіх типів рекламних засобів.

Нульова форматна зона – це території «святинь» Києва: парки, сквери, території навколо Лаври. Тут ніяких наземних рекламних конструкцій не може бути апріорі. 

Перша форматна зона — це історична частина Києва, вона включає весь старий Поділ, частину Шевченківського та Печерський райони. На цих форматних зонах вивіски на фасадах будівель мають розміщуватися винятково окремими літерами. Тобто без усіляких підкладок, лайтбоксів, тільки окремими літерами на самому фасаді. Розміщення конструкцій допускається виключно між першим і другим поверхом, за винятком торгових центрів.

Друга форматна зона — це центральна частина міста, вона досить велика: від Теліги до Дружби Народів. Тут допускаються конструкції з підкладкою, але літери мають розміщуватися окремо. 

Звичайні лайтбокси можуть бути у третій і четвертій форматних зонах.

Хочу зазначити, що це важливі деталі, які формують зовнішній вигляд у місті. 

- Ви — активний користувач фейсбуку: завжди інформуєте друзів та підписників про свою роботу. А чи скаржаться Вам особисто жителі міста?

- В силу своєї зайнятості, я рідко з’являюсь у ФБ. Але коли є вільний час, то залюбки інформую про останні новини в себе на сторінці. Повідомлення отримую на різні теми, на них відповідаю завжди: день це чи ніч, робочі будні або відпустка. До прикладу, ось нещодавно у відпустці отримав лист від людини, яка просто проїжджала повз Будинок меблів, що на Дружби Народів. На ньому висів великий банер, а це – історична будівля, на якій такого типу реклама заборонена! У той момент негайно відправили інспектора та виписали вимогу власнику, аби без нашої допомоги зміг усунути порушення. Ось такий гарний приклад комунікації із мешканцями міста.

- До слова, нещодавно ви «рекламували» через свою сторінку рудих кошенят. Розкажіть, як вони до вас потрапили, і яка їхня доля? 

- Кошенят знайшли біля траси. Рудих залишили прямо в коробці: деякі вже почали вилазити з тієї «хатки» прямо під колеса автомобілів. Далі вони потрапили до нас, а я написав про це пост. І уже наприкінці робочого дня усіх кошенят розібрали. Одного котика таки залишив собі…- усміхається Олександр Смирнов.

- Тож тепер до Вас можна їх партіями відправляти?

— Після того випадку, ми допомогли прилаштувати ще парочку сірих. Це ж приємно, коли можеш допомогти навіть у таких дрібницях!