Кияни хочуть "Вокзальну" на два виходи

Кияни хочуть "Вокзальну"   на два виходи

Кияни вкотре порушують питання про спорудження другого виходу зі станції метро «Вокзальна». Принаймні, така пропозиція з’явилася на сайті електронних петицій https://petition.kievcity.gov.ua. А взагалі ця історія налічує щонайменше з десяток років.
– Питання щодо другого виходу на «Вокзальній» дуже на часі, – розповіла «Вечірці» Наталка Макогон, керівник прес-служби Київського метрополітену. – По-перше, це одна з пускових і найбільш завантажених станцій – близько 70 тисяч пасажирів щодня. По-друге, усі три ескалатори працюють понад п’ять десятиліть – з моменту відкриття метро у Києві. Цього року ми проводимо капітальний ремонт ескалаторів, після якого за п’ять років потрібно робити їх повну заміну за терміном експлуатації. Важливо за цей час облаштувати другий вихід на «Вокзальній», аби не довелося повністю закривати станцію…
Другий вихід на «Вокзальній» міг з’явитися ще декілька років тому – проект будівництва було затверджено КМДА у вересні 2007 року з вартістю робіт у 342,213 млн. гривень і терміном будівництва 30 місяців. Але 2008-го тендери на будівництво не були скасовані КМДА саме через пропозиції власників «Ленінської кузні». Ще однією причиною коригування проекту була ідея прокладання автомобільної магістралі, що мала сполучити Дарницький міст та Кільцеву дорогу.
Відкорегований проект, як тоді пояснював директор інституту «Метротунельпроект» Віктор Янікін, мав передбачати лише три ескалатори замість п’яти й не бути інтегрованим з можливим пересадочним вузлом на нову станцію підземки Подільсько-Вигурівської лінії. На неї пересадку передбачалося організувати з середини вестибюля «Вокзальної». Оновлений проект так і не було представлено, а з початком економічної кризи 2008 року про ідею другого виходу геть забули.
Не думаю, що в найближчі роки у міста буде достатньо коштів, адже це дорогий проект, до того ж не вирішено питання щодо подальшого облаштування Вокзальної площі. Від цього залежить те рішення, яке буде визначено, – пояснив транспортний експерт Олександр Кава. Відкрито питання станції метро «Вокзальна» четвертої лінії і обладнання переходу між станціями – це має вирішуватися комплексно. Питання облаштування всієї площі і території заводу «Ленінська кузня» лишилося, тут немає чіткого плану.
Набагато простіше, на думку Олександра Кави, збудувати другий вихід зі станції метро «Університет», який може вийти на поверхню в районі перехрестя вулиць Саксаганського та Льва Толстого. Це має знизити навантаження на станцію «Вокзальна», адже на новий вихід переорієнтуються пасажири наземного транспорту з Солом’янки, та й Північні платформи станції «Київ-Пасажирський» не так далеко.
Що ж стосується самої площі перед Центральним вокзалом, то питання її благоустрою назріло давно.