П’ять тисяч киян вже пересіли на електрокари

П’ять тисяч киян вже пересіли на електрокари

Ринок електромобілів в Україні поки що розвивається не дуже стрімко, але швидше ніж у сусідів.

Електроавтомобілі – сучасний тренд в усьому світі. Все більше водіїв пересідають за кермо екологічно безпечного і економного транспорту. Зокрема, в Україні. Нині на вулицях Києва не рідко можна зустріти ці сучасні автівки. Про те, чи готова інфраструктура міста до збільшення кількості електрокарів, та про перспективи розвитку цього транспорту ми поспілкувалися із представником спеціалізованого сайту про екологічні види транспорту «HEvCars» Володимиром Ревою.

– Станом на вересень 2020 року в Києві зареєстровано трохи більш ніж 5 тисяч авто. Столиця та інші міста мільйонники мають розвинену інфраструктуру, тому водії електромобілів не відчувають проблем із зарядкою. Якщо говорити про кількість електрокарів по Україні, то наразі це майже 24 тисячі, – розповідає Володимир Рева.

Серед моделей, які обирають українці, у лідерах Nissan Leaf та Tesla 3/ S/ X. У більшості випадків – це завезені б/в машини зі США. Перш ніж вирушити у мандрівку Україною на такій автівці, Володимир Рева радить скласти маршрут, проаналізувавши на яких трасах є зарядні пункти.

– Якщо говорити про швидкі зарядні станції, які дозволяють зарядити електромобіль за 30-60 хвилин, то подорож можна здійснити у напрямку Одеси, Львова, Дніпра і Харкова. На цих трасах стоять швидкі зарядні станції постійного струму через кожні 100-150 км, які дозволяють «заправити» батарею того ж Leaf за 15-30 хвилин (при 50 кВт потужності). Якщо ж брати станції змінного струму, то Україна майже вся ними дуже добре покрита. Для прикладу, Leaf зарядиться протягом 4 годин (при потужності 6,6 кВт), – каже Володимир Рева.

Загалом, за його словами, ринок електрокарів в Україні розвивається непропорційно. Яскраво виражені регіональні лідери – Київ, Одеса та Харків. Тож саме у цих містах і створюють відповідну інфраструктуру. Наприклад, у столиці планують встановлювати станції зарядки на парковках КП «Київпарктрансервіс», спочатку – в центральній частині міста.

– Плануємо поступово облаштовувати місця для підзарядки електромобілів на паркувальних майданчиках у плановій кількості 5% від загальної кількості паркомісць. А також надати право  безкоштовного паркування електротранспортних засобів на всіх майданчиках, – розповів «Вечірньому Києву» перший заступник директора КП «Київтранспарксервіс» Євген Сагуйченко.

Водночас кияни часто обирають електромобілі, не озираючись на наявну інфраструктуру, а орієнтуються на гаманець – електроенергія дешевша за бензин. Про особисті враження від водіння електрокаром «Вечірньому Києву» розповів киянин Анатолій, який уже два роки їздить на Chevrolet Volt.

– Скажу відверто – у мене були не екологічні, а економічні мотиви. Раніше щодня витрачав 200 гривень на бензин на поїздки, електромобіль зменшив цю суму до 25, адже електрокар витрачає усього 10 кіловатів електроенергії. Заряджаю свій електромобіль у гаражі. Це набагато практичніше, аніж витрачати час на станціях. До того ж стикнувся із проблемою, коли на електричних станціях траплялися збої. З чотирьох спроб підзарядитися вдалось тільки раз, – розповів Анатолій.

Враховуючи, що до 31 грудня 2022 року в Україні звільняються від оподаткування ПДВ (20%) операції із ввезення автомобілів оснащених виключно електричними двигунами, то можна сміливо прогнозувати, що електромобілів на вулицях столиці ставатиме все більше. Відповідно, буде розвиватися й інфраструктура.

Нагадаємо, електрозарядку відкрили на вулиці Богдана Хмельницького.