Багато зелені і простора піша зона: урбаністи показали, як змінити Вокзальну площу у Києві

Багато зелені і простора піша зона: урбаністи показали, як змінити Вокзальну площу у Києві

Студенти школи міських проєктів «Урбанина» представили своє бачення реконструкції столичної Вокзальної площі. Урбаністи пропонують розширити зону для пішоходів, озеленити територію, відкрити для доступу річище річки Либідь та облаштувати комфортну транспортну розв’язку.

           

Транспортні шляхи:

  • Урбаністи спроєктували зручні маршрути для пішоходів від вокзалу до станції метро та приміського вокзалу, до північних платформ приміських електричок, вулицею Петлюри і в напрямку вулиці Льва Толстого.
  • Уздовж всієї Вокзальної площі передбачили велодоріжки, які завершуються велопарковкою.
  • В'їзд з вулиці Симона Петлюри рекомендують закрити для приватних автівок, і дозволити лише рух громадського транспорту.  
  • Приватний транспорт, згідно з проєктом, зміг би потрапляти на площу з боку вулиці Льва Толстого окремою смугою.
  • Студенти також пропонують продовжити вулицю Старовокзальну і трамвайний маршрут вздовж залізничних колій та об’єднати їх з в’їздом на вулицю Льва Толстого.

Озеленення території та водойми:

  • Вздовж очисних зелених зон та основних пішохідних маршрутів студенти проклали алеї з деревами.
  • Вулицею Петлюри сформували бульвар, який поєднує Вокзальну площу з Ботанічним садом, а всередині смуг громадського транспорту передбачили невеличкі сквери.
  • Річку Либідь, яка протікає в колекторі біля Вокзальної площі, радять відкрити для доступу та облаштувати вздовж неї велосипедну  інфраструктуру та рекреаційні парки/

Громадський простір:

  • Урбаністи наполягають на тому, що треба розділити Вокзальну площу під конкретні функції, щоб уникнути конфліктів між усіма учасниками руху;
  • Передбачили велику пішохідну зону, яка стане безпечним і комфортним простором.
  • Зупинки транспорту та зони очікування, відповідно до проєкту, захистили від погодних умов навісами та зеленими насадженнями.
  • Автори проєкту наполягають також взяти приклад з кращих європейських міст і облаштувати на Вокзальній площі торговельно-розважальний центр, замість продуктових чи стихійних ринків.

Саме такий вигляд, на думку проєктантів, допоможе зробити площу більш привабливою, мобільною та безпечною. 

Історична довідка:

Першу будівлю вокзалу збудували у 1870 році в стилі староанглійської готики. Водночас з'явилась Вокзальна площа, а поруч — завод Доната, який з часом перетворився на «Ленінську кузню». У 1913 році населення Києва зросло вп'ятеро, тому вокзал довелось реконструювати. Тоді виникла ідея з'єднати два паралельні вокзали надземним переходом, але грошей вистачило лише на тимчасову, одноповерхову будівлю.

Будівлю вокзалу, яку ми бачимо сьогодні, збудували у 1932 році за проєктом Олександра Вербицького. У 1930-х роках поруч з вокзалом будують Теплоенергоцентраль-3, яка забезпечувала електроенергією залізничний вузол та «Ленінську кузню». У 1955 році облаштували платформи приміської електрички, а в 1960-му відкрили станцію метро. У 2001 році вокзал реконструювали - з'явився південний термінал та недобудований паркінг.