Вихователь за покликом серця

Вихователь за покликом серця

27 вересня в Україні святкують день вихователя і всіх дошкільних працівників. У столичних дитячих садках групу, як правило, відвідують від 25 до 35 дітей. Як вдається вихователю справлятись із такою кількістю маленьких дітей, аби кожен з них був доглянутий, одягнутий та нагодований? Яка витримка має бути в людини, яка працює з дітьми щодня, адже в кожної дитини свій характер, свої звички, свій темперамент, а ще доводиться знаходити спільну мову з батьками. Тим паче що зарплата такого фахівця залишає бажати кращого.

Вихователь, психолог Наталія Юріївна
Вихователь, психолог Наталія Юріївна
Вихователь Педченко Євгенія Григорівна
Вихователь Педченко Євгенія Григорівна
Завідуюча ДНЗ №532, Леся Василівна Братанова
Завідуюча ДНЗ №532, Леся Василівна Братанова
Ветерани АТО розповідають дітям про ціну миру
Ветерани АТО розповідають дітям про ціну миру
Організовано веселе дозвілля
Організовано веселе дозвілля
В дошкільному закладі проводяться спортивні заходи
В дошкільному закладі проводяться спортивні заходи
Цікаві заходи, в яких беруть участь і діти і батьки
Цікаві заходи, в яких беруть участь і діти і батьки
Вихованці  створюють композиції з Lego
Вихованці створюють композиції з Lego
Діти відвідують музеї
Діти відвідують музеї
В ДНЗ приділяють увагу патріотичному вихованню
В ДНЗ приділяють увагу патріотичному вихованню
Український куточок в "Країні дитинства"
Український куточок в "Країні дитинства"

ДНЗ № 532 розміщено на вул. Ушакова, 10а, що у Святошинському районі столиці. Зовні звичайний садок усередині виявляється не таким, як ми звикли бачити дошкільні установи, збудовані ще в радянські часи. Садок справедливо називає себе «Країною дитинства», адже коли ходиш коридорами установи, складається враження, що перебуваєш дійсно в маленькому містечку, де все направлено на творчий розвиток діток.

Завідувачка дитячим закладом Леся Василівна Братанова має більше 27 років педагогічного стажу. У 2013 році була відзначена в номінації "сучасний керівник". 

- У садочку ми змінюємо стиль керівництва та відношення до роботи. Молоді дівчата-вихователі працюють за тим напрямом роботи, який я задаю. А люди досвідчені змінюються, починають використовувати сучасні методики в роботі з дітьми, співпрацюють з батьками, — розповідає пані Леся.

Садок бере активну участь у житті столиці. Щороку тут виділяється напрям роботи. Наприклад, у минулому році це була благодійність, у цьому — патріотичний напрям. У закладі проводяться благодійні ярмарки, і кошти, зібрані на них, ідуть на доброчинні справи (у минулому році гроші передали пораненому бійцю АТО).

Крім того, у садку проходять безкоштовні уроки англійської мови,приділяється увага екологічному вихованню, проводяться майстер-класи, де діток вчать робити ляльки-мотанки, діє хор. Під керівництвом досвідчених і творчих вихователів малюки збирають експозиції з конструкторів Lego. Нещодавно дітки разом з педагогами відтворили дитячий садок з Lego.

Тобто на території садочка діють ті розвиваючі заняття, які в інших районах вважаться додатковими.  Хлопчиків та дівчат учать любити тварин та доглядати за ними. У живому кутку «Країни дитинства» мешкають рибки та папужки-нерозлучники. Надворі комфортно себе почувають білочки та їжачки, яких підгодовують вихованці й працівники. Раніше на місці цього садочка був ліс, і багато тварин залишилося тепер уже на подвір’ї дошкільного садка. А до власноруч зробленої годівнички прилітають пташки.

У садку постійно організують екскурсії. Це екскурсія і в музей води, і в авіаційний музей.

- Ідеальний вихователь повинен бути врівноваженим, незалежно від віку сучасним, творчим. Працювати з дітьми мають тільки люди за покликом душі. «Відбувальщини» з дітьми бути не може, — вважає Леся Василівна.

На питання, як вдається справлятися з такою кількістю дітей, а їх у групі в неї 37, Євгенія Григорівна Педченко розповідає:

- Я працюю вихователем уже 30 років. Мій робочий день починається в 7.00. Зустрічаю малюків з батьками, у теплу пору року — на вулиці. Робимо зарядку. У групі годуємо рибок та поливаємо квіти. Дітки снідають, проводимо навчальні заняття. Потім відправляємося на вулицю, де граємо в рухливі ігри. Далі — обід, сон. Після сну займаємося ручною працею або художньою діяльністю. Також велику увагу приділяю розвитку навиків із самообслуговування. Спочатку намагаюсь до кожної дитинки знайти підхід,зацікавити, адже в кожного свій темперамент. Комусь подобаються активні ігри, комусь спокійні. Важко з гіперактивними дітьми. Таких дітей залучаю до рухливої діяльності, щоб малюк мав змогу виплеснути енергію. Але важче за все з батьками, адже вони прискіпливо придивляються до того, хто займається їхньою дитиною. І це зрозуміло. Для створення сімейної атмосфери влаштовуємо свята, театральні постановки, де і батьки беруть участь.

Дивлячись на розклад дня вихователя, не розумієш, як встигають ці самовіддані люди зробити всі справи та бути щиро відкритими до дітей.

Леся Василівна розповіла, що зустріла якось бабусю дівчинки, яка ходить до садка лише три тижні. Жінка була вражена, наскільки змінилась дитина, почала охайно складати свої речі.

- У нас дійсно дуже хороші вихователі, — з гордістю зазначає завідувачка.

Наталія Юріївна, вихователь нового покоління, за фахом психолог, розповідає, що прийшла у професію за покликом душі.

- У мене мама вчитель, тато — вчитель. Я з дитинства мріяла працювати з дітьми, бути або вчителем, або вихователем, — ділиться вона.

Фахівець радить, аби знайти спільну мову з дітками, встановити контакт з батьками, проводити активну роботу з ними, розповідати про те, як краще адаптувати дитину до садка.

Вихователь додає:

- Гарний контакт з батьками – 99% успіху в роботі.

Наталія Юріївна вважає, що найскладніше за все з новенькими дітками, як і прийшли до садка вперше. Адже дехто не вміє тримати ложечку, когось потрібно одягати. Аби дитина ходила з радістю до садка, вихователь рекомендує дотримуватись нескладних правил:

– вдома режим дня повинен бути такий, як і садочку;

– перед відвідуванням дошкільного начального закладу необхідно створити дитинці гарний настрій, налаштувати позитивно;

– увечері дитину слід розпитувати про те, як пройшов день,чим вона займалась, чому навчилася. Для малюка це важливо.

У «Країні дитинства» діють дві групи короткострокового перебування – для зовсім маленьких, яку відвідують малюки перед тим, як почати приходити в садок на повний день, та група для дошкільнят, в якій готують діток до першого класу за програмою «Впевнений старт».

Хотілося, щоб більше було таких яскравих навчальних закладів, куди із радістю йтимуть малюки.