У Києві в оновленому форматі стартував Європейський тиждень мобільності

У Києві в оновленому форматі стартував Європейський тиждень мобільності

Сьогодні у столиці розпочався щорічний Європейський тиждень мобільності. Через карантин, цього року не проводитимуть велозаїздів. Натомість киян закликають долучатися до інтернет-марафону і розповідати друзям про свої піші та велосипедні прогулянки.

Тема цьогорічного тижня – «Мобільність з нульовими викидами». Спеціально до тижня мобільності, у Києві з 16 до 22 вересня, діятиме знижка 25% на велопрокат мережі Bikenow. А замість традиційних велозаїздів, оголошують інтернет-марафон.

Мешканцям столиці пропонують зафіксувати на фото чи відео свої прогулянки пішки, а також поїздки на велосипеді чи у громадському транспорті. І згодом – опублікувати світлини у соцмережах з хештегом #kyivmobilityweek. Важливо при цьому не забути передати символічну естафету своїм друзям.

У Департаменті транспортної інфраструктури КМДА сподіваються, що попри змінений формат заходу, кияни долучатимуться до інтернет-марафону й пересідатимуть на велосипеди.

– Цьогорічний тиждень мобільності – особливий. Зокрема, через карантинні обмеження. Та попри скасування традиційних велозаїздів, думаємо, киянам сподобається і онлайн марафон. Тим більше, що якраз карантин змусив багатьох пересісти на двоколісні. Чекаємо ваші фото та відеовідгуки, – повідомили «Вечірньому Києву» в Департаменті транспортної інфраструктури КМДА.

Протягом останніх років у місті суттєво розвинули велосипедну інфраструктуру. Зокрема, облаштували велодоріжки та спеціальні зони. Нагадаємо, що велодоріжки, на відміну від велосипедних смуг, відділені від проїжджої частини бордюром чи газоном.

 Для порівняння, у 2015 році у Києві були лише 13,4 км велодоріжок. На сьогодні – вже понад 101,5 км. Також лише за останній рік встановили 678 велосипедних паркувальних стійок близько 204 об'єктів – від шкіл, закладів культури до популярних локацій. Все це для того, щоб створити комфортні умови для велосипедистів і розвантажити трафік, – зазначають у Департаменті.

До кінця року (поки дозволятиме погода) комунальники продовжуватимуть наносити розмітку для велосипедних смуг. У профільному Департаменті наголошують, що усі проєкти узгоджують із велоспільнотою. Зокрема, із відомим у місті об’єднанням «Київ – велосипедне місто».

Ми часто проводимо спільні зустрічі, наради. Намагаємось не залишати поза увагою жодні пропозиції активістів. Часто велосипедисти мають гарні ідеї, але не знають, як інженерно їх втілити. Для цього запрошуємо на наради інженерів та проєктувальників, – наголошують у Департаменті.

Цього року в місті також запрацювали служби прокату велосамокатів, які стають все популярнішими серед киян. Та попри переваги нового транспорту, у Департаменті інфраструктури наголошують, що на держрівні треба обов’язково врегулювати рух самокатів на дорогах.

Сьогодні на вулицях дуже багато електросамокатів, моноколіс тощо. Це гарна альтернатива автомобілям, громадському транспорту, і навіть велосипедам. Але, на жаль, досі невідомі правила руху цих водіїв. Найближчим часом у ВРУ мають прийняти зміни до Закону «Про дорожній рух». Власне у цьому законі і мають прописати усі деталі, щоб максимально убезпечити всіх учасників дорожнього руху, – повідомили у Департаменті транспортної інфраструктури.

Раніше заступник голови КМДА Олександр Густєлєв повідомив, що цього року велосмуги облаштували на вулицях: Ярославів Вал, Рейтарській, Золотоворітській, Липинського, Стрілецькій, Заньковецької, Ольгинській, Бастіонній. Влаштовано велоінфраструктуру на вулицях Пушкінській, Івана Франка, Любомира Гузара, уздовж Борщагівського шляхопроводу. На бульварі Тараса Шевченка дозволили рух велосипедистів смугами громадського транспорту. Велодоріжки з’являються в рамках капітального ремонту просп. Степана Бандери та будівництва вул. Довбуша.

Наступного року велосипедну інфраструктуру облаштують на Хрещатику, просп. Героїв Сталінграда та вул. Борщагівській, уздовж Набережного шосе.