У Києві хочуть ввести мобільний контроль за паркуванням авто

У Києві хочуть ввести мобільний контроль за паркуванням авто

«Доступне паркування» – так називається новий проєкт, який планують розглянути на комісії Київради з питань транспорту, зв'язку та реклами.

Автор проєкту – громадська організація «Безпечна країна», яка запропонувала столичним депутатам впровадити мобільну версію автоматичної системи контролю оплати паркування (АСКОП).

– У Києві є колосальний потенціал реалізації запропонованого проєкту. Ми хочемо втілити комплекс заходів та методи для доступності та простоти послуг у сфері паркування, підвищення прозорості, знищення корупційних схем, наведення порядку. За допомогою партнерської програми, паркувальники зможуть отримувати офіційний дохід – в якості комісійних за сканування та фіксацію автомобілів на майданчиках КП «Київтранспарксервіс». Йдеться про фіксовану частину отриманого прибутку за паркування на майданчиках КП «Київтранспарксервіс». Це дасть змогу не наймати працівників, бо все робитиме програма, – вважає президент ГО «Безпечна країна» Олександр Шульц.

Система АСКОП доволі проста: використовуючи мобільний додаток «AHU Partner», паркувальник сканує номери автомобілів. Під час сканування додатково здійснюється фотознімок із GPS даними.

У додатку паркувальник отримує одне з чотирьох повідомлень: 1) державний номер не розпізнано (перескакуйте заново); 2) дані додані – клієнт отримав інформацію про початок тарифікації; 3) дані додані, але клієнт – не в системі (потрібно наклеїти на лобовому склі інформацію щодо завантаження додатку та час початку тарифікації); 4) клієнт має заборгованість понад 500 грн (потрібно викликати інспектора з паркування, який накладе штраф та викличе евакуатор).

Для підвищення ефективності, КП «Київтранспарксервіс» має присвоїти номер кожному паркомісцю. Це дасть змогу показувати у програмі вільні місця залежно від їхнього попиту (надалі можливо попередньо бронювати).

Як стверджує Шульц, автомобілі «Київтранспарксервісу» треба обладнати спеціальним сканером і планшетом. Таким чином можна буде контролювати партнерів-паркувальників та сканувати неохоплену територію. Вказана практика існує в Польщі. 

Щоб втілити в життя версію АСКОП, необхідна співпраця з Київрадою, яка має вирішити долю такої «паркувальної» ідеї. 

– Треба розібратися: чи можна впроваджувати АСКОП у тому вигляді, в якому її пропонують? Якщо, наприклад, хтось захотів поставити своє авто у зеленій зоні, то в даному випадку мобільним додатком варто скористатись. А як це діятиме на дорозі? На мій погляд, спочатку потрібно чітко визначитися: де можна паркуватися, а де не можна, – вважає депутат Київради Олесь Маляревич.