Інформаційні кампанії рятують життя: успішні кейси державних та громадських організацій

Інформаційні кампанії рятують життя: успішні кейси державних та громадських організацій

Мало не щодня в Україні фіксують черговий рекорд із захворювання на COVID-19.  Водночас зі наростанням пандемічної хвилі, фахівці визнають, що чимало українців нехтують елементарними правилами безпеки. У ситуації, коли немає ні колективного імунітету ні вакцини,  особливого значення набуває розповсюдження достовірної й вичерпної інформації про хворобу і те, як уберегтися від неї. Ситуація ускладнюється і тим, що довкола цієї теми існує чимало фейків. 

Як проводити ефективні інформаційні кампанії під час пандемії COVID-19 розповідали фахівці у пресцентрі Укрінформу. Зокрема керівники ГО «Життя», Центр громадського здоров'я МОЗ України, КП «Центр публічної комунікації та інформації» говорили про те, як вибудовувати успішну комунікацію між мешканцями, владою і медиками.

Серед головних викликів, які потребують розв’язання для ефективного подолання коронавірусу є недовіра до офіційних повідомлень. Так вважає  в.о. генерального директора Центру громадського здоров'я МОЗ Ігор Кузін.

 -Комунікаційні меседжі держави не завжди сприймаються як такі, до яких можна дослуховуватися або яким можна довіряти. Ми стикнулися з цим, і це є великою проблемою, - наголосив фахівець.

 У цій ситуації велику роль відіграє співпраця між міською владою та благодійними організаціями.

Київ, як приклад взаємодії влади і громади

– Для будь-якого міста поширення коронавірусу – це виклик, як у соціальній, так і політичній галузі. Але найголовнішим, я вважаю, є виклик у сфері комунікації. З самого початку пандемія обросла різними міфами і чутками, тому мета інформаційної кампанії нашого Центру - донести до людей простою мовою, що убезпечує їх від хвороби і запобігає її поширенню, – наголосила директор КП «Центр публічної комунікації та інформації» Анна Куницька.

Отож, одним із пріоритетів діяльності Центру на сьогодні є реалізація інформкампанії щодо запобігання поширенню COVID-19 у столиці, що проводиться за сприянням глобальної мережі Партнерство для здорових міст.

Так, як Центр публічної комунікації та інформації – це діалоговий майданчик між владою та громадою, тому окремий фокус зробили на об’єднанні зусиль різних стейкхолдерів, а саме:

  •  у співпраці з Асоціацією малого та середнього бізнесу та 10-ма районними державними адміністраціями розповсюдили постери з рекомендаціями, як запобігти COVID-19. 
  •  У співпраці з Партнерством для здорових міст розробили аудіоролик для ротації на столичних радіостанціях.
  •  Підготували та надрукували 170 тисяч примірників спецвипуску газети «Вечірній Київ», яку поширюватимуть у місті.
  •  Запустили інформкампанію у соцмережах щодо руйнування міфів про ковід.
  •  Разом із Департаментом освіти і науки КМДА розробляється інформаційна кампанія щодо безпечного запуску навчального процесу для учнів та колективу навчальних закладів столиці.

За словами Анни Куницької сьогодні об’єдналися всі: місцевий малий, середній та великий бізнес, районні держадміністрації, інститути громадянського суспільства та міжнародна команда експертів партнерства. І всі разом працюють для того, щоб зупинити поширення пандемії.

Відповідальність кожного

Для стримування пандемії необхідна ще одна, дуже важлива складова -  відповідальність конкретної людини.  І тут не обійтися без якісної комунікації. Кожен має знати, як не захворіти, і що робити, якщо це вже сталося. На цьому наголошує виконавча директорка ГО «Життя» Лілія Олефір. Зокрема саме таким «основам» була присвячена кампанія «Карантин послаблено — небезпека COVID-19 залишається», яку спільно провели ГО «Життя», ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України» та регіональні центри громадського здоров’я у двадцять одному регіоні України протягом червня-серпня.

Про прості «проти коронавірусні» істини треба постійно нагадувати. Але ж максимально убезпечити себе не так вже й важко:  носити маску у людних місцях, дотримуватися дистанції і мити руки. Щоб донести ці нехитрі правила необхідно шукати підхід до різних аудиторій. Наприклад,  молоді про це з рекламних роликів нагадував відомий телеведучий Майкл Щур. 

А загалом доповідачі погодилися, що всі інформаційні кампанії мають відбуватися на основі «чотирьох китів», тобто меседжів. Людям потрібно розповідати про рівень захворюваності, як уберегтися від вірусу, як діяти коли захворіли та де отримати кваліфіковану допомогу. 

Нагадаємо, столична влада щоденно інформує про ситуацію у столиці, міський голова Віталій Кличко особисто проводить щоранку відповідні брифінги. Роз'яснювальну роботу серед населення проводять усі відповідальні служби та інформаційні ресурси Києва.

Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»