У Київраді пояснили, що покращить стан повітря в місті

У Київраді пояснили, що покращить стан повітря в місті

Столичне повітря забруднюють автомобілі й промислові підприємства. Проте є ефективні заходи для поліпшення ситуації. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив голова постійної комісії Київради з питань екологічної політики Костянтин Яловий.

- Діоксид сірки, діоксид азоту, формальдегід, зважені речовини (грубодисперсні домішки) – усім цим щоденно дихають кияни, – написав Костянтин Яловий. – Приблизно 70-80% шкідливих викидів дають автомобілі, але свій потужний внесок роблять і промислові підприємства, особливо ТЕЦ. Є локальні, але дуже небезпечні плями на карті Києва, такі як колишній завод «Радикал».

Депутат Київради розповів, як можливо поліпшити ситуацію.

Для початку Києву потрібна сучасна система моніторингу якості повітря. Навесні цього року до традиційного задимлення додалися негативні ефекти від масових пожеж і велика пилова буря. Але навіть в оцінках якості повітря нам довелося покладатися на сторонні джерела, бо власної щільної мережі станцій дослідження якості повітря в Києві немає. Київрада ухвалила рішення про створення системи моніторингу якості повітря. Її почнуть розвивати вже в цьому році. Працюватиме 27 стаціонарних постів і пересувна станція, яку можна наблизити до джерела викидів, щоб здійснити забір проб. Дані планують оперативно оприлюднювати на міському порталі, аби всі жителі могли бачити реальну картину якості повітря. 

- Але це тільки перший крок. Уряд ухвалив постанову, згідно з якою Управління екології та природних ресурсів КМДА взяло на себе функцію органу управління якістю атмосферного повітря. При ньому створено комісію, куди входять представники Держпродспоживслужби, ДСНС, Держагентства з управління зоною відчуження, Київенерго та Київводоканалу. Її перше завдання – напрацювати план заходів для поліпшення якості повітря в столиці, який потім затвердить Міністерство захисту довкілля. Сподіваюся, цей документ до вересня буде готовий, – зазначив Костянтин Яловий. - Щодо головного джерела – автотранспорту – потрібно діяти системно і послідовно. Наближати інфраструктуру до місця проживання киян, щоб не виникало потреби зайвий раз сідати за кермо. Давати в усьому пріоритет пішоходам і велосипедистам, створюючи для них зручний простір. І, нарешті, слід популяризувати екологічно безпечний електротранспорт. Тут важлива синергія зусиль держави і міста. З боку першого – субсидії, податкові пільги, гранти.

Також у Києві почнеться будівництво комплексу з переробки органічних відходів. Він дасть відразу дві переваги: запобігатиме спалюванню листя і вироблятиме біогаз, який можна перетворювати в електричну, теплову енергію або використовувати як паливо для авто. Що стосується ТЕЦ, то особливо багато скарг на Дарницьку ТЕЦ-4. Вона єдина в Києві працює на вугіллі й це призводить до колосального забруднення повітря. Тут немає іншого виходу як реконструювати підприємство та перевести його на інші джерела енергії. 

І що важливо - кожен житель столиці може ініціювати створення парків і скверів у своєму мікрорайоні. Збереження та примноження зелених насаджень – це чисте повітря та комфортне життя столиці. Детальніше  -  як створити сквер у столиці: інструкція.

Нагадаємо, на Шулявці створили великий сучасний сквер