Автомобільний «острів» у центрі міста

Один із кричущих викликів для жителів – перенасиченість Києва транспортними засобами і супутня проблема – вкрай недостатня кількість парковок для авто. А центральна частина мегаполісу давно перетворилася майже на суцільний паркінг – навіть тротуари для пішоходів заставлені машинами, жителі з візками і мами з колясками для немовлят не мають змоги безпечно дістатися своїх домівок. При цьому незакомплексовані шофери й колегам-водіям «вставляють палки в колеса», зупиняючись просто посеред проїжджої частини. І тягнуться вервечки із десятків припаркованих машин, які створюють аварійно-небезпечні ситуації й обмежують рух перехожих, приватного і громадського транспорту…
500-метрова псевдостоянка посеред Дмитрівської
Яскравий приклад подібного неподобства – ділянка на вулиці Дмитрівській. Тут майже третина проїжджої частини окрім головної своєї функції паралельно виконує ще й додаткову – як стоянку для кількох десятків машин. Із самого ранку поміж двох смуг дорожнього руху тут вишиковується черга авто, довжина якої вже опівдні сягає 500–600 метрів. Тут є і сучасні «Ніссани», і старенькі «Жигулі», і «Мерседеси» бізнес-класу – кому ж до душі не припадуть безкоштовні, необмежені в часі місця для паркування?
- Це відвертий безлад. Аби перейти вулицю, нам доводиться пройти не тільки світлофори, а й обійти натикані скрізь машини, дивлячись, щоб у цей час не загорілося «червоне світло» або не виїхав хтось з імпровізованої стоянки попереду чи ззаду, – скаржиться місцева жителька 38-річна Тетяна Довгодько. – А мій десятирічний син ходить цим шляхом на тренування. Одного разу його ледь бампером не задів один із таких паркувальників, він після того він щоразу телефонує мені як тільки дійде до зали».
По обидва боки хаотично заставленої ділянки проходять колії, якими протягом цілого дня курсують одразу кілька трамвайних маршрутів.
- Ще два роки тому тут не було такого масового накопичення автівок, нині ж – їх просто неймовірна кількість. Украй небезпечно, коли вони заїжджають чи виїжджають із зайнятого місця – дехто робить це, навіть не подивившись у дзеркало, чим створює критичну аварійну ситуацію. А якщо мій гальмівний шлях буде довший за відстань, з якої я його побачу? Тоді жертв не уникнути…, – скаржиться водій трамвая № 18, що курсує від вулиці Старовокзальної до станції метро «Контрактова площа».
За словами місцевих мешканців, навесні цього року активна молодь намагалася позбутися самовільної стоянки та встановила близько 10 пластмасових метрових огорож із написом: «Дорогу – дітям і трамваям!», однак вже за день від них нічого не залишилося.
Кур’єри втрачають чайові, а продавці не можуть прийняти товари
Рекордсменом за кількістю найнавантаженіших ділянок є Шевченківський район. Досить кричуща ситуація виникає на вулицях, розташованих поряд із проспектом Перемоги, – щодня тут збираються десятки автівок, які не тільки заважають проїхати іншим машинам, залишаючи їм вузенький коридорчик, а й пройти перехожим.
- У будні з десятої ранку до сьомої вечора вулиці Златоустівська та Петлюри перетворюються на масштабну паркову – ми вже не раз скандалили з водіями, що ставлять свої машини під під’їздами, і прямо на дорозі у кілька рядів, навіть плакати малювали і клали на лобове скло. Але безрезультатно, – зазначає 30-річна Інна Гамсюк, що мешкає по вул. Златоустівській. – Гуляти з коляскою я вільно не можу, бо все заставлено автівками. А якщо людям потрібно переїхати? Сюди ж ніяк не пролізе «ГАЗель» чи інший габаритній транспорт.
Дороги, що ведуть до Львівської площі, теж більше нагадують залізний ланцюг, аніж шлях, призначений для проїзду.
- Банк, в якому я працюю, розташований біля посольства Польщі, але ж місце тут можна знайти лише до восьмої ранку. Незабаром буду пересідати на велосипед, бо з машиною одні тільки проблеми – то припаркуй, то у «корках» стій. І я, і дружина вже обзавелися веліками, тож з наступного тижня пересядемо на них, – каже фінансист Павло Остовець.
- Коли замовлення надходять із самісінького центру міста, я б із задоволенням їх поміняв на Дарницю чи Теремки, бо вдень тут треба пройти цілі квести. Я тільки-но з вулиці Горького – поки продерся повз купу автомобілів, акуратно, не дряпаючи ці дорогі «тачки», спізнився на 15 хвилин – і так щодня я втрачаю близько 150– 200 грн чайових», – скаржиться розвізник піци 27-річний Денис Савельєв.
На величезну купу машин скаржаться і працівники місцевих кафе та торговельних точок, адже нерідко навіть товар тут розвантажити неможливо – скрізь усе заставлено.
- Ми і по колесах стукаємо, і записки лишаємо, але ж все це так набридло…, – розпачливо розводить руками продавець магазинчика по вул. Ярославів Вал Ольга Чепирук.
Тим часом у «Київтранспарксервісі» рапортують, що на сьогодні у місті діє 398 паркінгів на 17 660 автівок. З 2 липня, коли Київрада прийняла рішення про легалізацію паркоміст у столиці, спеціалістам КП вдалося вивести з тіні 53 автопарковки із загальною кількістю у 2 253 машиномісця, що дозволить збільшити щорічні надходження до міського бюджету на 3,4 млн грн.
Олександр Іванович Сергієнко, директор Аналітично-дослідницького центру «Інститут міста»:
– Корінь цієї проблеми у тому, по-перше, що керівництво столиці поки не має власного силового інструмента для контролювання даних питань. Подібних випадків значно поменшає, як тільки під контроль міської влади буде підпорядковано підрозділи МВС, що забезпечують громадський порядок, – саме місто має надавати накази та контролювати хід рішення даного питання. По-друге, це необхідність великої кількості евакуаторів, які будуть вивозити порушників і віддавати транспорт тільки після оплати належного штрафу, як це давно практикується у багатьох європейських країнах.
АКТУАЛЬНО
Протягом 2015 року у КБУ «Контактний центр міста Києва 1551» було зафіксовано 1965 звернень, пов’язаних із несанкціонованим паркуванням автомобілів, зокрема:
• у місцях загального користування – 785 звернень;
• на прибудинковій території – 636 звернень;
• на зеленій зоні прибудинкової території – 401 звернення;
• на зеленій зоні загального користування – 143 звернення.