Мости, озера та метро: улюблені місця в Києві

Мости, озера та метро: улюблені місця в Києві

Цими травневими вихідними ми святкуємо День Києва. І це найкраща нагода пригадати, за що ми любимо наше місто.

«Вечірній Київ» розкаже вам про величні мости, мальовничі озера та таємничі станції метро, багато із яких встановили різноманітні рекорди. А за слушної нагоди радимо побачити всі ці локації на власні очі!

«Сполучники» міста

Мости – прикраса кожного міста, що поєднує береги та людей. У Києві налічують більше 60 різноманітних мостових переходів. Деякі з них унікальні та б’ють рекорди не лише столиці, а й Європи. 

  • Найширший міст. Залізнично-автомобільний мостовий перехід, що в народі називають Дарницький міст, є найширшим мостом столиці. Його ширина складає 43,8 метри.Будівництво мосту розпочали у 2004 році. Вже 2010 року мостом почали курсувати перші потяги та автівки. Наразі це – найновіший діючий міст через Дніпро у Києві.
  • Найвужчий міст. Парковий пішохідний міст є найвужчим мостом столиці. Його ширина складає всього 7 метрів. Пішохідний міст з'єднує центр Києва з парковою зоною та пляжами Труханового острова.
  • Найновіший міст. Пішохідно-велосипедний міст став найновішим мостом столиці – його було відкрито у 2019 році. Ідеї зі спорудження мосту з Володимирської гірки до Арки дружби народів існували вже понад 100 років. В кінці 2017 року був представлений сучасний проєкт, а у 2018 почалися будівельні роботи і тривали всього 5 місяців. 
  • Найтриваліше будівництво мосту. Подільський міст став рекордсменом у «рейтингу довгобудів» столиці. Будівництво ведеться вже 26 років.Мостовий перехід, що будується ще з 1993 року, має з'єднати Поділ з лівобережними районами. Мер столиці Віталій Кличко обіцяє завершити грандіозне будівництво мосту наприкінці 2020 року. Після добудови Подільсько-Воскресенський міст стане найбільшим арочним мостом у Європі.
  • Найдовший та найстаріший міст. Міст Патона отримав одразу два рекорди. Він є найдовшим (1543 метри) та найстарішим – міст введено в експлуатацію 1953 року. Міст Патона вважається найбільшим у Європі суцільнозварним мостом. Вперше усі шви, включаючи і монтажні, були виконані за допомогою автоматичного зварювання.

Підземне місто

Тепер час спуститися під Київ. Цього року метро понад 2 місяці відпочивало від пасажирів. Не було черг до ескалаторів та вагонів та штовханини у години-пік. А на яких станціях така картина є звичною щодень? Знайомимо з найбезлюднішими станціями підземки.

  • 5 місце – «Славутич». Пасажиропотік: 6,8 тис. людей на день.Станція метро була відкрита 1992 року. Тоді архітектор вирішив проекспериментувати з дизайном. Станція має викликати асоціації з «ніччю над Дніпром» – білі та блакитні елементи мармуру, чорна стеля і світильники-цяточки «під зірки». А ще саме тут пасажир долає найдовший шлях між станціями (від «Видубичів» до «Славутича»), проїжджаючи 3 км 46 м за 6 хвилин.
  • 4 місце – «Вирлиця». Пасажиропотік: 6,6 тис. людей на день. Відкрили станцію у 2006 році. «Вирлиця» стала першою підземною станцією берегового типу у столиці. Крім того, на цьому місці спочатку була запланована не станція, а технічна протипожежна платформа.Назва станції походить від озера Вирлиця, що знаходиться поруч.
  • 3 місце – «Гідропарк». Пасажиропотік: 5 тис. людей на день. Відкрита станція була 1965 року. Оскільки вона знаходиться у парковій зоні, тут не було необхідності у складному оздобленні, тому рішення – функціональне та просте. Гідропарк є одним із улюблених місць відпочинку киян. Адже всього за кілька хвилин можна дістатися від центру міста до берегів Дніпра.
  • 2 місце – «Червоний хутір». Пасажиропотік: 4,6 тис. людей на день. Це єдина станція метро у столиці, що розташована не в житловому масиві, а серед лісу. У 2007 році тодішній мер Леонід Черновецький заявив, що її будівництво має бути призупинено через можливий низький пасажиропотік, бо станція знаходиться на околиці міста, а «звірі на метро не їздять». Та згодом станцію все ж таки відкрили до Дня Києва 2008 року.
  • 1 місце – «Дніпро». Пасажиропотік: 2,7 тис. людей на день.Відкрита станція була 1960 року в складі першої черги будівництва та ще 5 років залишалася кінцевою. З 2008 року станція має статус «щойно виявлений об'єкт культурної спадщини» та стала пам'яткою архітектури міста.

«Блакитні очі» міста

Виходимо назовні, вдихаємо на повні груди свіже повітря – і бачимо перед собою столичні ліси, річки і, звічно, озера. Які ж водні секрети приховують ці «очі»?

  • Озеро Горащиха. Озеро на території парку «Пуща-Водиця», розташоване на західній околиці селища, поруч т-подібного перехрестя 7-ї лінії та вул. Федора Максименка. «Родзинкою» озера став дерев’яний місток, який відреставрували кілька років тому. Тепер відвідувачі зеленої зони спостерігають з нього захід сонця та підгодовують качечок. 
  • Озеро Синє. Озеро знаходиться у спальному районі столиці – на Виноградарі. Навколо нього у 1980-х роках було побудовано весь Синьоозерний масив. Це місце заманює місцевих рибалок. У водоймі водиться близько 12 видів риби, а кілька місяців тому тут провели масштабне зариблення.
  • Озеро Тягле. Озеро розташоване у Дарницькому районі та умовно належить до групи Осокорківських озер. Водойма утворилося внаслідок затоплення кар'єру у 1994 році, тому воно є найглибшим в Києві – глибина сягає 32 метрів.Озеро зарибнене, тож є «улюбленцем» рибалок та поціновувачів спокійного відпочинку на березі. 
  • Озеро Алмазне. Це озеро штучного походження на місці стариці Десни. Розташоване воно у Деснянському районі і за площею (1,65 кв. км) є найбільшим озером Києва. Територія навколо гігантського озера вважається ледь не найкращою для пробіжок з прекрасними пейзажами. У лісі, який оточує озеро, є своя «траса здоров'я» – коло довжиною 8,5 км.
  • Озеро Вербне. Це водойма штучного походження в Оболонському районі Києва. Велике озеро підживлює 6 підземних джерел, тому вода тут завжди чиста.На пляжі можна знайти кабінки для переодягання, а також рятувальну станцію. А ще тут зустрічаються червонокнижні рослини, а у воді мешкають десятки видів риб, черепахи і качки.