Коли у Києві видаватимуть закордонні паспорти

Коли у Києві видаватимуть закордонні паспорти

Нескінченний карантин створив для киян безліч проблем, зокрема з оформленням паспортів, прописки та права власності. Але з 12 травня в столиці запроваджують перший етап послаблень обмежувальних заходів.

Як київські Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) будуть виходити з «карантинного» стану? У яких випадках можна звернутися на особистий прийом до ЦНАП? Що роблять жінки, якщо їм не подобається фото в паспорті? Чому у міському центрі живуть тварини? 

Про це та багато іншого «Вечірньому Києву» розповіла директорка Департаменту (Центру) надання адміністративних послуг КМДА Наталія Шамрай. З Наталією Василівною ми зустрілися у сучасному, але майже порожньому міському ЦНАП, що розташований на Дніпровській набережній.

- Наталіє Василівно, за яким графіком працюють ЦНАПи під час карантинних обмежень?

- Всі центри працюють, як і раніше з понеділка по четвер з 9:00 до 20:00. У п’ятницю з 9:00 до 16:45. У суботу з 9:00 до 18:00. Наш call-центр в усі ці дні працює до 20:00.

Однак через карантин ми обмежили особистий прийом громадян. Тому відвідати центри можливо тільки для оформлення свідоцтва про народження дитини та отримання пов’язаних із цим послуг.  

Зокрема, зареєструвати місце проживання малюка, подати документи на отримання соціальної допомоги при народженні та оформити посвідчення багатодітної родини.

Якщо людина до карантину замовляла паспорт громадянина України або іншу послугу, для чого надала паспорт, то цей документ ми повертаємо тільки в руки.  

- Які послуги центри взагалі припинили надавати під час карантину?

- Тимчасовоприпинили оформлення внутрішніх та закордонних паспортів, реєстрацію місця проживання (прописку-виписку) і права власності майна.

Під час карантину тільки два підрозділи Державної міграційної служби в Києві приймають замовлення на отримання паспорта громадянина України. Що стосується закордонних паспортів, то їх видача здійснюється цим відомством виключно за умови гострої потреби, наприклад, для лікування за кордоном або супроводу тяжкохворого. 

- Люди, які зараз стоять перед вашими вікнами у черзі на вулиці, бо у приміщення ЦНАП запускають по одному, кажуть, що прийшли за квитанціями на оплату штрафів, щоб забрати зі штрафмайданчика свої авто. Ви вже й цим займаєтесь?

-   Зараз ми виконуємо не специфічну для нас послугу.  У Києві масово евакуюють авто порушників правил паркування. В  Управлінні патрульної поліції Києва, що на вулиці Народного ополчення, утворилися великі черги водіїв, щоб сплатити штраф за неправильне паркування та отримати дозвіл забрати авто зі штрафмайданчику.

Тому звернулися до нас по допомогу. У міському центрі та у ЦНАП Голосіївського району ми надали інспекторам із паркування робочі місця.

-  Яким чином відбувається подача документів, якщо мова йде не про «екстрені» випадки, накшалт народження дитини? 

-  Загалом столичні підрозділи ЦНАП надають понад 150 адміністративних послуг, 109 з них можна замовити звичайною поштою, а 15 – в режимі онлайн. Але є певні нюанси, пов’язані з ідентифікацією особи, яка необхідна для отримання центрами тих або інших документів.

У будь-якому разі можна звернутися за консультацією у наш call-центр за телефонами: (044) 202-60-38 або  (044) 202-60-39. Наприклад, наш адміністратор покроково розкаже, як отримати цифровий підпис, не виходячі з дому. Також можна знайти необхідну інформацію на сайті ЦНАП - http://kyivcnap.gov.ua.

Сьогодні ми намагаємося навчити людей працювати в електронному просторі та отримувати послуги в режимі онлайн.

За період карантину замовлення адмінпослуг зменшилося на 30%.  Але 70%  людей готові замовляти документи у дистанційному режимі через пошту або інтернет. 

– А що робити людям, яким під час карантину виповнилося 25 та 45 років, і паспорти яких будуть вважатися недійсними, якщо своєчасно не вклеїти нове фото?

-  Не хвилюватися. Замінити фото можна буде протягом місяця, як тільки закінчиться карантин. Нагадаю, що у громадян, які досягли 25- чи 45-річного віку, є можливість обрати: вклеювати фото до паспорта-книжечки чи оформити ID-картку. Якщо людина звернеться пізніше, ніж через місяць після закінчення карантину, у такому разі документ старого зразка підлягає обміну на ID-картку в обов’язковому порядку.

Паспорт-книжечка, в якому своєчасно не вклеєне нове фото при досягненні відповідного віку, вважається недійсним. Недійсність паспорта тягне за собою попередження або невеликий штраф до 51 гривні. Але з таким документом банківські послуги стануть недоступними, не можна буде укласти шлюб, влаштуватися на роботу тощо.

- Як і коли ЦНАПи будуть виходити з «карантинного» стану?

- Уряд ухвалив перелік 25 адмінпослуг, які рекомендує надавати центрам під час особистого прийому громадян. Але остаточне рішення щодо цього повинна прийняти міська влада в залежності від епідеміологічної ситуації в регіоні.

Не варто забувати, що Київ займає друге місце в Україні за кількістю інфікованих коронавірусом. Тож, щоб центри не стали черговими осередками спалаху коронавірусу, продовжимо надавати послуги переважно у дистанційному режимі.

Звичайно, що після закінчення карантину різко зросте попит на адмінпослуги, які сьогодні центрами взагалі не надаються. Тож будемо приділяти їм першочергову увагу.

А щоб уникнути «живих» черг, будемо використовувати тільки сервіс для запису на конкретні години прийому.

Крім того,  у нас є домовленості з міграційною службою про те, що готові закордонні паспорти, які замовлялися ще до карантину, будуть видаватися у ЦНАПах міста. Тобто спочатку будемо працювати тільки на видачу.

Якщо побачимо, що є потреба в оформленні закордонних паспортів, будемо працювати і на прийом документів. 

До речі, пам’ятаєте, який був ажіотаж, коли запрацював безвізовий режим між Україною та ЄС? Одночасно всім знадобилися закордонні паспорти. Але 30% уже готових до видачі документів чомусь так і не забрали.

- Курйозів, мабуть, під час роботи вистачає?

-  Пам’ятаю, коли у працівників ЦНАП ще не було форменого одягу, люди не пускали на робоче місце адміністратора, бо вважали його за розумника, що намагається пролізти без черги.

А одна жінка при подачі документів пред’явила паспорт, у якому самотужки переклеїла фотографію. Виявилося, що вона собі не подобалася на світлині, тому вирішила її замінити…

-  Ви закликаєте людей максимально користуватися дистанційними послугами. Для чого тоді тримаєте у залі обслуговування відвідувачів кролика та співучого кенара?

- Пандемія врешті-решт закінчиться, а приміщення ЦНАП створене саме для фізичного відвідування людей, яким тут дуже зручно. Якщо раптом не вистачає якоїсь копії документа, наші працівники зроблять її безкоштовно. Є зона самообслуговування з комп’ютером, сканером та принтером.

А живий куточок позитивно впливає на настрій людей. Якщо відвідувач прийшов роздратований, він може послухати кенара, взяти на руки нашого кролика Крошу і заспокоїтись. До карантину батьки з дітьми, які  живуть у сусідніх будинках, просто приходили з ним гратися. Сподіваюсь, що так буде і надалі, коли все закінчиться.

Ще у нас живуть двійко папуг-нерозлучників. Але вони дуже голосно кричать, тож ми їх переселили на інший поверх, щоб не заважали.       

Крім того, у міському ЦНАП є виставка картин, експозицію яких постійно змінюємо. Подбали й про те, щоб наш центр був доступним для всіх категорій населення.

Зокрема, для людей із вадами слуху у нас є спеціальні навушники. Ба більше, три наші адміністратори закінчують курси жестової мови, щоб допомагати громадянам, які повністю втратили слух.  

Важливо й те, що будівлю обладнали за всіма стандартами доступності для незрячих та людей на візках. Для матусь із немовлятами у нас є спеціальна кімната, де можна перепеленати, помити чи нагодувати малюка. У нагоді батькам стає й ігровий куточок для малечі.

Отже, ми позиціонуємо ЦНАП, як місце, де людина почуває себе комфортно.