Подати показники лічильників у Києві можна буде за допомогою фотографії

Подати показники лічильників у Києві можна буде за допомогою фотографії

Комунальний концерн «Центр комунального сервісу» впроваджує ряд додаткових сервісів для киян.

Також у ЦКС запевнили «Вечірній Київ», що за 4 роки вони повністю завершать процес діджиталізації та зможуть всі 100 відсотків споживачів обслуговувати дистанційно. Нині, під час карантину, тисячі киян скористалися і тими онлайн послугами, які вже встигли впровадити у концерні.

Готують унікальний мобільний додаток

– Нині ми готуємо до виходу мобільний додаток всіх послуг, які вже є на сайті, – ділиться з «Вечірнім Києвом» планами генеральний директор ЦКС Андрій Щербина. – Випустимо його у другому кварталі 2020 року. Поки що не завершили основну функцію – сканування показань приладів обліку – лічильників у квартирах. Вона найбільш затребувана. Хочемо, аби можна було навести камеру смартфону на лічильник, зафіксувати показники и відправити нам для розрахунку платежів на наступний місяць, для контрольного зняття показників.

У Центрі комунального сервісу з’явилася послуга «Виїзд фахівця» до ОСББ та ЖБК для того, щоб там можна було без черг прямо на місці надати консультації по нарахуваннях, перерахунках.

–  Для певних категорій споживачів ми також готові виїжджати і робити прийоми на дому з питань будь яких перерахунків, –розповів Андрій Щербина. Це платна послуга і замовити її можна за телефоном 247-47-40 (кнопка 4). Коли клієнт зробить замовлення, до нього виїде спеціаліст з комп'ютером, і на місці зробить всі операції за потреби клієнта. Можна також визвати нашого співробітника в офіс. А ще у ЦКС працює система додаткових послуг. Ви можете зателефонувати до Центру, або залишити заявку на сайті і замовити, наприклад, ремонт або монтаж сантехніки, наклеювання шпалер і багато інших робіт. Вам зателефонує ліцензований спеціаліст і домовиться про візит.

Куди краще звертатися, щоб уникнути черги

Із 17 березня, з огляду на введення протиепідемічних заходів у столиці, Центр комунального сервісу повністю перейшов на режим дистанційного обслуговування киян. За останні два тижні понад 17 тисяч мешканців Києва владнали свої проблеми не виходячи з дому.

Дистанційне обслуговування киян через сайт ЦКС було створено заради економії часу в чергах до стаціонарних центрів обслуговування. У 2019 році запустили електронний запис до центрів – електронну чергу – та вирішення багатьох питань за допомогою інтернету. За пів року в режимі онлайн 280 тисяч киян подали заявки на опломбування чи розпломбування лічильників, їхню повірку та заміну, контрольне зняття показників, зміну кількості зареєстрованих у квартирі. Можна замовити документи: договори з виконавцями послуг (потім треба прийти з документами і забрати договори у зручний час), довідку про відсутність заборгованості, акти звірки, договори розстрочки комунальних платежів. Через деякий час дистанційно надаватимуть ще більше послуг.

– Це, звичайно, економить час, адже нарікань на черги у відділеннях ЦКС багато, –говорить Андрій Щербина. – Але за пів року 110 тисяч киян вже скористалися електронним записом до відділень. Нині найбільші черги вишиковуються до районних відділень, що на вул. Якуба Коласа, Героїв Сталінграду, на Дарниці. Що робити киянам? Крім того, що ми розширюємо мережу відділень, зокрема на Оболоні, споживачам варто шукати крім 10 основних районних відділень і невеликі відділення поряд з домом, з роботою. Їхні адреси можна знайти на нашому сайті. Ці невеликі відділення в рази менш завантажені. Ви можете звернутися будь-куди, і вас приймуть. Особливо нам бракує клієнтів влітку. А от коли ввели монетизацію субсидій, то в них реально було складно розібратися й нашим фахівцям. Конкретні відповіді надавали лише в районних підрозділах Департаменту соціальної політики. Ще були величезні черги, коли після заснування КП «Київтеплоенерго» виявилося, що багато лічильників тепла у містян не повірені. Й людям довелося організовувати їх повірку. Між іншим, у ЦКС можна замовити повірку, заміну лічильника онлайн, і вона виконується за 14 днів.

ЦКС з'єднане з усіма держструктурами

Андрій Щербина зауважив, що госпрозрахункове підприємство ЦКС, яке не фінансується з міського бюджету, було створено з нуля, втіливши ідеї, які давно вже обговорювалися комунальниками у Києві. Його поява стала необхідною з прийняттям безлічі змін у законодавство про житлово-комунальні послуги. Щось подібне до столичного ЦКС існує лише у Білорусі.

Найнапруженішими в роботі Центру були 2017 – 2018 роки, коли створювалися й приймалися на обслуговування гігантські комунальні компанії КП «Київтеплоенерго» та «Київкомунсервіс» з їхніми клієнтами, а це майже весь Київ. Тепер в одному місці киянин може вирішити питання, що стосуються всіх комунальних компаній і підприємств-монополістів (окрім Київгазу та Yasno). Крім того, у ЦКС є прямі відносини із ЦНАПами, Державним реєстром прав на нерухоме майно, управліннями Пенсійного фонду, управліннями праці та соцзахисту, а це пільги та субсидії.

– Коли людина до нас приходить, ми вносимо необхідну інформацію і розсилаємо по всіх цих структурах, – пояснив Андрій Щербина.

Контакт-центр тепер працює швидше

У ЦКС працює контакт-центр за номером телефону 247-40-40. У минулому році він обробив 1,5 мільйона дзвінків.

– Потреба у швидкому телефонному обслуговуванні киян була гострою, але коли ми звернулися по допомогу до спеціалізованих організацій, ніхто не зміг повністю перекрити наші потреби, – пригадує Щербина.– Змушені були залучати декілька компаній, і на сьогодні у нас 5 активних кнопок для вибору необхідного абоненту напрямку питань. Маємо 30 своїх операторів і залучаємо багатьох по аутсорсингу. А ще ЦКС є у Facebook. Тут на запитання киян ми відповідаємо за 5 – 30 хвилин.

Де вивчитися на управителя будинку

Нині в підрозділі ЦКС «Платформі комфорту», крім курсів для людей похилого віку, яких вчать користуватися сайтом та сплачувати за комуналку онлайн, проводять семінари для майбутніх управителів багатоквартирних будинків. Пояснюють, як провести загальні збори, як обрати модель управління будинків, вибудувати відносини з надавачами послуг. Управителі можуть укласти договори з Центром комунального сервісу і його спеціалісти перекриють цілий блок проблем, з яким стикаються управителі. Наприклад, відносини з банками, нарахування платежів мешканцям будинків, друк та доставка квитанцій, прийом громадян з питань пільг та субсидій, відносини з компаніями-монополістами. Для управителів це зручно. Проте кияни бойкотують вимоги законодавства щодо обрання до 1 травня управителів через будинкові збори. Нині, зрозуміло, під час карантину держава відтермінувала процес вступу в дію нових законів з ЖКП. Але й до карантину люди не могли об’єднатися.

– Не так давно один знайомий управитель розповідав, що провів 50 (!) зборів, поки мешканці будинку дійшли згоди. Я також намагався в своєму домі створити ОСББ, виконував завдання мешканців. А у підсумку вони відмовилися створювати об’єднання, –ділиться Андрій Щербина.

Нагадаємо, що з Із 17 березня, з огляду на карантин, у столиці, «Центр комунального сервісу» (ЦКС) повністю перейшов на режим дистанційного обслуговування киян. Як скористатися:

Нагадаємо, що для оплати за спожиті житлово-комунальні послуги, «Центр комунального сервісу» (ЦКС) пропонує користуватися зручними муніципальними онлайн-сервісами:

За допомогою цих сервісів, розрахуватися можна як за усі послуги разом, так і за будь-яку окремо без комісії «Карткою киянина».

Наразі обслуговування ЦКС здійснюється через Skype-зв’язок, месенджер у Facebook та додаткові стаціонарні телефони для передачі показань.