Великий потік: що відбувається на Дарницькому вокзалі

Великий потік: що відбувається на Дарницькому вокзалі

«Укрзалізниця» має намір здати в концесію для завершення робіт недобудовану гігантську споруду, яку також називають Дарницьким вокзалом попри те, що справжній вокзал добудовано і працює. Нині Дарницький вузол – це нескінченний потік пасажирів та поїздів, яким вже затісно на цій локації.

На запитання кореспондента «Вечірнього Києва» керівник «Укрзалізниці» Євген Кравцов відповів: «Цей недобудований об’єкт має статим першим концесійним, який, завдяки залученню інвестора, можна буде зробити потужним центром на лівобережжі столиці. Реально залучити інвестора стало можливим лише нещодавно, коли був прийнятий закон про концесію. До того багато років не було комфортних та дієвих механізмів для інвесторів». 

Щоб закінчити зведення всього вокзального комплексу (ІІ чергу Дарницького вокзалу), в 2009 році було потрібно 700 мільйонів гривень. З роками сума зросла до 156 мільйонів євро. Нині вартість будівництва знову потрібно перераховувати.

Проєкт Дарницького вокзалу (друга черга)

У 2006 році за проєктом «Архітектурного союзу» побудували першу чергу Дарницького вокзального комплексу: два «приміських» зали на вулиці Празькій та Привокзальній, які з'єднані 270-метровим пішохідним тунелем. Побудовано чотири криті платформи, які обладнані ескалаторами, ліфтами і всім необхідним для людей з обмеженими фізичними можливостями. Приміський вокзал обслуговує понад 16 тис. пасажирів на добу. Навіть у будні серед дня тут значний потік людей.

У вересні 2008 року на Містобудівній раді столиці обговорювали пропозиції «Архітектурного союзу» (доповідач – Марія Сусська) щодо майбутнього Дарницького вузла

Що стосується будівництва нової споруди вокзалу довжиною 200 метрів (!) з двома семиповерховий «крилами-прибудовами» і 90-метровим центральним залом, то був зведений (і то не повністю) тільки його каркас. Існували грандіозні плани добудувати його і у 2010 році, і у 2012 – до Чемпіонату Європи з футболу. Але цей корпус на сьогодні законсервований в очікуванні інвестора. Крім того, коли будували приміський вокзал, то в тунелях вже заклали пересадочні вузли для з’єднання з Сирецько-Печерською лінією метро і проєктом передбачено конструктивні рішення щодо будівництва станції метрополітену. До складу вокзального комплексу, за проєктом, входив також і паркінг на 410 місць, розташований на відстані 135 м праворуч від головної будівлі.

Цікаво, що повинні були спорудити і тунель, який би з'єднав вулиці Празьку та Бориспільську, щоб зручно було під'їжджати до оновленого залізничного вузла. Ще 10 років тому замовники і будівельники кілька разів  домовлялися про його будівництво. Але за тунель ніхто так і не взявся. Тому потрібно добудувати й транспортний тунель під усіма коліями ст. Дарниця, який призначений для прокладання трамвайних колій з вул. Ялтинської на вул. Празьку, в обхід Харківського шосе; два автотранспортних тунелі на вул. Привокзальній перед будівлею вокзалу та у напрямку вул. Бориспільська – вул. Празька, під станційними коліями.

В «Укрзалізниці» говорять, що з 75 тисяч квадратних метрів будівлі вокзалу близько 42 можна надати під комерційні інвестиційні проєкти. Нині величезне місто має один-єдиний вокзал на правому березі. Це дуже мало і обмежує пропускну здатність самого Центрального залізничного вокзалу. Адже в години пік у літню пору через нього проходить більше 140 тисяч пасажирів. На лівому і правому березі столиці – приблизно однакова кількість жителів. Тому, природно, необхідний ще один вокзал, пасажирська станція, яка дозволить розвезти потоки пасажирів. І станція «Дарниця» могла б взяти на себе це навантаження.

Вже багато років на сайті Південно-Західної залізниці розміщені вихідні дані для майбутніх інвесторів щодо добудови другої черги Дарницького вокзалу.

Після закінчення будівництва, очікуваний пасажиропотік тут становитиме 40 – 50 тис. людей на добу.

Залізничники наголошують, що Київ, входить до числа 10-ти найбільших міст Європи. Київ займає важливе місце у загальноєвропейській транспортній системі. За цих обставин у Київському вузлі концентруються великі пасажиропотоки, які потребують якісного обслуговування. Адже, за розрахунками залізничників, у Київському вузлі, з урахуванням міських пасажирських перевезень, пасажиропотік складе у 2020 році 104,5 млн пасажирів на рік, тоді як в 2007 році цей показник складав 68,1 млн.

Фото, відео Марії ЛИСЕНКО, «Вечірній Київ»