Вартість опалення для киян знову може зрости [відео]
Киян очікують нові, підвищені ціни у платіжках. Нещодавно Національна комісія з держрегулювання в сфері енергетики і комунальних послуг, попередила про це міську владу. Так, з першого квітня розцінки зростуть на 13% на опалення, та на 11% на гарячу воду. Про це повідомив заступник голови громадської ради при НКРЕКП, голова "Спілки власників житла України" Олексій Кучеренко.
- Прогнозні тарифи для Києва за опалення пропонують такі: 17,28 грн за метр квадратний або 742 грн за гігакалорію. Комісія розуміє, що це рішення зараз викличе шквал обурення, що цілком справедливо, то й намагається розділити відповідальність із міською владою і запрошує обговорити нові тарифи. Наголошую нинішні тарифи, які доводять нам до відома, ніяк економічно не обумовлені, а є покриттям темних схем «Нафтогазу» і теплокомененерго, бо вони пов‘язані з відсутністю повного обліку газу і тепла, - заявив Олексій Кучеренко.
Експерт наводить такий приклад: в двох будинках однієї серії і року побудови, в одному з яких є лічильник, а в іншому - ні "різниця" в платіжках може сягати 1, 5 - 2 рази. За словами пана Кучеренка, тільки за минулий опалювальний сезон кияни переплатили близько 1 мільярд гривень.
Водночас, цьогорічного сезону для Києва питання будинкового обліку тепла, мабуть, менш актуальне, бо вже понад 80% будинків обладнані теплолічильниками. До слова, значне стрімке збільшення кількості лічильників у столиці НКРЕКП ставить собі у заслугу.
- Найбільшого результату за минулий рік Комісія спільно з органами місцевої влади та ліцензіатами досягла в Києві, Житомирській та Рівненській областях, де рівень оснащеності приладами обліку теплової енергії зріс більше ніж у 2 рази, - повідомляють на офіційному сайті комісії.
За словами начальника Головного управління з питань цінової політики КМДА Василя Яструбинського міська влада хоче провести круглий стіл з Міністерством регіонального будівництва, НКРЕКП, народними депутатами та експертами.
- За підсумком обговорення хотілося б визначити частку відповідальності міністерства, регулятора і власне місцевої влади, - зауважив Василь Яструбинський. - Є маса звернень мешканців щодо якості наданих послуг, але єдине що можемо – дорікати постачальникам послуг і звертатися до їхньої совісті.