Електронний квиток у Києві: що хвилює пасажирів
У столиці наближається час повного переходу на електронний квиток у пасажирському транспорті. У тролейбусах все частіше відсутні кондуктори, особливо серед дня та у вихідні.
Значна частина з них вже звільнилася, підшукавши собі нову роботу. А кияни все активніше користуються синіми картками Е-квитка: це помітно у салонах транспорту завдяки сигналам валідаторів. Хоча у майже кожному тролейбусі лунають оголошення, як придбати електронний квиток, люди розпитують один в одного всі подробиці його функціонування. Наприклад, чи показує валідатор кількість поїздок, які лишилися на квитку, де купити картку, як її поповнити. Тема придбання синьої картки з кожним днем стає все більш актуальною, адже місць її продажу все ще дуже мало.
«Вечірній Київ» зібрав відповіді на найактуальніші питання містян
Часто запитують, чому валідатори у салонах не працюють і світиться надпис «система зачинена». Це відбувається тоді, коли водій здав зміну й вилучив свій пароль, а наступний водій ще не встиг ввести свій у систему. Затримка триває не більше 1 – 3 хвилин.
Пасажири цікавляться, чи показують валідатори у салонах наземного транспорту й турнікетах метрополітену кількість поїздок, що залишилися. Так, на електронних табло ці данні відображаються.
Справедливі нарікання й на те, що нині турнікетів у метро для проходу за Е-квитком мало, їх позначень зовсім не видно, коли стоїть натовп на вхід, бо чомусь вони розміщені на підлозі. З огляду на те, що до повноцінного запуску «синьої картки» залишилося мало часу, у метро слід зробити нормальну навігацію, почати масово відкривати продаж Е-квитків на станціях через каси й налагодити автомати з продажу поїздок, а не лише на 10 з 51 станції метро. Наразі автомати ще масово стоять запакованими. Користуватися автоматом з продажу поїздок у метро доволі складно для людей, не дуже знайомих з електронною технікою, іноземців-туристів, іногородніх. Тому, вочевидь, касири будуть потрібні ще довгий час. Процес купівлі квитка та поповнення картки займає значний час – від 3 хвилин. Як користуватися апаратом повідомляють в інструкціях, що написані дрібним шрифтом і за поганого освітлення.
«Вечірній Київ» спробував купити одноразовий паперовий квиток через автомат
Процедура, за наявності готівки без здачі, пройшла успішно й досить легко.
Поповнити синю картку у автоматі на станції «Золоті ворота» було складніше. Ми ввели номер свого Е-квитка, вказали у спеціальній графі кількість поїздок, за які сплачуємо, засунули у приймач купюри, натиснули «сплатити». Простіше тому, у кого є банківська картка, розраховуватися якою можна просто приклавши до автомата. Решту автомат не видає, але роздруковує чек, де вона врахована. Чек треба зберігати до наступного поповнення й вводити у систему ще й спеціальний 9 – 11-значний код у якому зазначена ваша решта з попередньої покупки. На чеку є інструкція, як використати решту. За поганого освітлення – це ще той клопіт!
Користувачі, що сплачують за допомогою свого смартфона у тролейбусах і метро, скаржаться на збої зрідка. Проте ті, хто намагається придбати поїздки через «Кабінет киянина», нарікають на те, що операція з реєстрації на сайті їм вдається без проблем, а перерахування коштів з банківської карти – проходить не в усіх.
Відповіді на найбільш поширені питання зібрали й столичній міськадміністрації
Наприклад, чи можна зняти з Е-квитка залишок коштів, чи буде перехід на погодинну сплату за проїзд. Радимо уважно ознайомитися з консультаціями фахівців тут.
Для тих, хто легко оперує електронними пристроями, додатки для поповнення й сплати за проїзд зібрані тут.
А для тих, кому легше підійти до вікна каси метро й поповнити Е-квиток за допомогою касира (зазначимо, що таких людей переважна більшість) мають вже надавати послугу на всіх станціях підземки.