Попіл і душі: що показують на вражаючій виставці про Чорнобиль у Річковому вокзалі

Попіл і душі: що показують на вражаючій виставці про Чорнобиль у Річковому вокзалі

До кінця тижня на Річковому вокзалі триває перша міжнародна медіа-арт виставка ARTEFACT: Chernobyl 33. На ній – понад 20 українських та міжнародних експонатів від митців із Тайваню, Іспанії, Італії, Данії. Сучасні лазерні, проєкторні, VR- та AR-інсталяції створюють уявний портал у Чорнобиль і пропонують відвідувачам переосмислити роль трагедії. Проблематика виставки присвячена маніпулюванню та замовчуванню інформації навколо Чорнобильської катастрофи.


За словами українських кураторів виставки Валерія Коршунова та Ярослава Костенка, виставка розпочиналася 26 квітня з декількох експонатів спільного проєкту з музеєм Чорнобиля і виросла до міжнародного масштабу та виставки на 2 поверхи Річкового Вокзалу. 

ДЕЯКІ З ЕКСПОНАТІВ


«Попіл атомної епохи» Астіан Рей. Інсталяція є рефлексію автора на тему героїзму та самопожертви людей, що були причетні до ліквідації аварії на ЧАЕС. Створюючи образи, художник звертається до сакрального символізму, зображуючи героїв, що переходять за межі ірраціонального стану. У кожного з них є рідні та близькі люди. Кожен із них про щось мріяв, але вони зробили свій вибір на користь нашого майбутнього.


Класики Вальдемара Клюзко розповідають про історію Чорнобильської катастрофи. У певній послідовності з'являються цифри, що означають допустимий рівень радіації, площу зони відчуження, номер реактора. Щоб кожен крок мав сенс.


Інсталяція White souls Ірини Ворони – це чисті душі тих, хто поринув у вічність. Люди залишають свій слід на землі, їх енергія проходить крізь простір та час. Вони мовчать, але в той же час говорять дуже голосно. White souls – це спогад, занурений у вічність. Це історія про натхнення та енергію.


Образ інсталяції Будь готовий Олега Харча – це 500 піонерських краваток на марші, який ніхто не відмінив.


Genus. Chernobyl. Code depressurization Тетяна Зубченко. Скульптура жіночої фігури, виконаної в стилістиці виробів трипільської культури як символ землі, зв'язку з предками, історією, вона як частина коду пам'яті людини. І так само, як і людина, отримує свій досвід. Відеоряд демонструє вплив на емоції і почуття людей, коли тривога і відчай деформують їх простір.


MIMOSA / Багатолика Сергій Ніжинський та Володимир Ковбаса
. Mimosa – необогиня медійної псевдореальності та інформаційної війни, чиє ім'я перекладається з грецької як Багатолика, що синонімічно «Лицемірна», «Безлика» або «Потворна». Замість голови, у неї куб, що перманентно транслює медіафейки. В інсталяції він грає роль шолома і виконаний з біфлексу, це дозволяє використовувати його як екран зворотної проєкції (проєктоване зображення однаково добре видно і зовні, і всередині куба). На куб безперервно проєктуються новини 1986 року, радянська хроніка, кадр чорнобильської катастрофи, медіашум перебивається тв-ґлітчем, образи з ефектом подвійної експозиції: люди, як дим виходять із заводських труб, символізують життя, які забрала катастрофа.


«Правда» Олеся (Шамбур) Геращенко.
 Авторка провела певний час в архівах, намагаючись з’ясувати, коли саме у 1986 році новина про вибух на Чорнобильській АЕС потрапила на перші шпальти всесоюзної газети «Правда» (найвпливовішої та найбільш поширеної щоденної газети СРСР із накладом 11 мільйонів копій). Виявилося, що ніколи! І лише на 12 день після катастрофи з’явилася коротка стаття у середині газети «Правда» на тему Чорнобилю. Таке кричуще щоденне нехтування правдою призвело зрештою до колапсу Радянської Імперії. Проєкт демонструє, що читання газет за часів тоталітаризму було відверто шизофренічним досвідом. 

ARTEFACT: Chernobyl 33
Коли: до 6 жовтня, 12:00 – 22:00.
Де: Річковий вокзал, Поштова площа 3.
Вхід вільний.
Безкоштовні екскурсії проводяться для груп від 20 осіб. Необхідно заповнити анкету за посиланням.