Номер не пройшов: вибори у Києві перенесли

Номер не пройшов: вибори у Києві перенесли

Восьмого грудня ніяких виборів у столиці не проводитимуть. Чому у пропрезидентської партії провалилися плани реформування місцевого самоврядування у Києві?

Законопроєкт № 2143, у якому вказана дата дострокових виборів у столиці, «наказав довго жити».

Про це засвідчило засідання парламентського комітету з питань організації державної влади та місцевого самоврядування.

Із чотирьох проєктів, які передбчають реформування влади у столиці, підтримали лише один – № 2143-3, ініційований членами фракції «Слуга народу».

Коли ухвалять це (четверте) дітище у залі Верховної Ради України (ВРУ) спрогнозувати важко. За законодавством, на виборчий процес потрібно виділити 60 днів.

Чи встигне Верховна Рада до 8 жовтня ухвалити рішення про перевибори, якщо й досі не сформований новий склад Центральної виборчої комісії?

У пропрезидентській партії, здається, вже зрозуміли, що реформу місцевого самоврядування у Києві завершать не скоро.

Перший заступник голови фракції «Слуга народу» Олександр Корнієнко заявив, що перевибори у грудні-2019 навряд відбудуться.

За його словами, ймовірно, виборча компанія у столиці, у Києві відбудеться весною (одночасно з місцевими виборами по всій Україні).

Мав рацію київський голова Віталій Кличко, який на засіданні парламентського комітету висловився за те, що не треба поспішати з прийняттям нового закону.

Проєкт № 2143-3 вже отримав негативну оцінку у юридичному органі ВРУ – головному науково-експертному управлінні (ГНЕУ). Свої зауваження експерти ГНЕУ висловили на 21-й сторінці.

– Вважаємо, що у законопроєкті не вдалося чітко та послідовно визначити особливості здійснення виконавчої влади у місті Києві, а його приписи не передбачають механізму впровадження запропонованої у проєкті реформи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування міста, – переконаний перший заступник керівника ГНЕУ Сергій Гузинський.

На його думку, Київську міську держадміністрацію недоцільно наділяти функціями правоохоронних органів. Глава КМДА не може видавати свої «приписи та протести», оскільки він не має права підміняти адміністративне судочинство.

– Отже, концептуальний підхід до здійснення Київською міською державною адміністрацією функції «нагляду» щодо органів місцевого самоврядування, на наш погляд, потребує перегляду, – продовжуєСергій Гузинський

Після детального аналізу, експерти ГНЕУ винесли свій вирок: «…законопроєкт доцільно повернути на доопрацювання з обов’язковим переглядом концептуальних засад».

Представники столичної громади також негативно оцінюють засідання, на якому підтримали проєкт № 2143-3.

– Це був фарс. Юристка Альона Штрум рознесла законопроєкт № 2143-3 у пух і прах. Головуючий на засіданні Андрій Клочко не надав мені слова. Хоча я декілька разів повторив, що мені достатньо півхвилини, оскільки я – автор петиції щодо цього законопроєкту і співавтор резолюції громадського обговорення. Через відмову приймати участь у цьому дійстві, я був змушений покинути зал засідань, повідомляє Віталій Білецький, член головної ради «Українського товариство охорони пам'яток історії та культури».

За відгуками киян, пропрезидентські депутати не надали відповідь на просте питання: кому й чому так терміново закортіло змінювати міського голову, якого обрали жителі столиці…