Кияни з вадами слуху отримають нові послуги

Кияни з вадами слуху отримають нові послуги

Центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи) надають більше 150 видів послуг. Найпопулярніші – реєстрація місця проживання, реєстрація бізнесу, паспортні послуги. Зараз не потрібно ходити по різних установах, сидіти в темних маленьких коридорчиках у чергах, щоб отримати якусь послугу. Все робиться з комфортом – електронні черги, WI-FI, великі світлі затишні приміщення, зручні крісла. Навіть дитячою кімнатою вже нікого не здивуєш. Але ЦНАПи не припиняють удосконалювати свої послуги.

15% українців страждають від зниження слуху. Серед людей, старших за 60 років, вже 30% має проблеми із слухом. Відтепер у Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП) м. Києва, за адресою вул. Дніпровська набережна, 19-б, люди, які погано чують, обслуговуватимуться у зручніших умовах. Тут з’явилася комунікаційна система для спілкування з людьми, які мають вади слуху.

Побачивши знак «Т», людина з вадами слуху, яка користується слуховим апаратом, перемикає його в режим «Т». Адміністратор говорить у спеціальний мікрофон, не підвищуючи при цьому голосу, а людина чує це через свій слуховий апарат. Якщо ж людина не користується слуховим апаратом, то адміністратори їй нададуть спеціальні навушники, які працюють разом із мікрофоном так само, як і слуховий апарат. Тобто слабочуюча людина все чує, а працівник закладу не вимушений підвищувати голос, завдаючи дискомфорт оточуючим. Поки така система діє лише в єдиному центрі надання адміністративних послуг.

Директор Департаменту ЦНАП Наталія Шамрай розповідає:

У планах закладу також навчати своїх працівників жестовій мові.