Як киянам не обпектися на «гарячому» турі

Як киянам не обпектися на «гарячому» турі

Аномальна спека накрила всю Україну. Так не хочеться сидіти в місті. Куди-небудь на море, під пальми, там, де завжди літо…

З кожним роком зростає кількість українців, які проводять відпустку за кордоном. На щастя, ціни на подорожі до Європи знизилися. Також у нас є довгоочікуваний безвіз. Проте все ж таки більшість туристів обирають турецький та єгипетський all inclusive. Є і ті, хто поєднує європейський відпочинок з морським узбережжям та відправляється у відпустку на європейські морські курорти – до Греції чи Хорватії. Але іноді людям псують відпочинок «нечисті на руку» туроператори та турагенти.

Часто ми бачимо в соціальних мережах скарги туристів, що гроші заплатили за рівень готелю 5 зірок, але насправді він і 4 зірок не вартий. Або ще гірше: коли туристи одного з відомих туроператорів вимушені добу чекати на свій літак в аеропорту. І таких випадків десятки, якщо не сотні. А буває і ще гірше: турагент гроші взяв і зник, розповідає виконавчий директор Всеукраїнської громадської організації «Союз споживачів України» Максим Несміянов.

– Часто такі шахраї себе називають співзвучно з відомими туристичними агентствами, відношення до яких не мають. Людині показують фото, заманюють низькими цінами. Такі горе-агенти можуть орендувати приміщення у бізнес- чи торгівельних центрах, – пояснює Максим Несміянов.

Декілька правил, як не потрапити до пастки нечесних туроператорів та турагентів.

  1. Ціна. Якщо у більшості туристичних фірм ціна на відпочинок на двох у готелі рівня 4 зірки у Туреччині стартує від $800, а вам пропонують подорож на таких умовах за $300, потрібно не радіти, а засумніватися. Звичайно, гарячих турів, коли туроператор не набрав необхідної кількості туристів і готовий зробити знижку у 30 – 40%, ніхто не скасовує. Ще вигіднішими бувають відказні тури, коли людина купила тур заздалегідь і з певних причин не може поїхати. Тоді, щоб не втрачати всю вартість туру, вона готова продати вам його хоча б за половину її вартості. Тому потрібно перш за все поцікавитися, чому така ціна.
  2. Документи. Дізнатися, хто є суб’єктом господарської діяльності, ідентифікаційний код фізичної особи – підприємця. За цим кодом на сайті Мін’юсту можна перевірити, чи є він в Єдиному реєстрі фізичних осіб – підприємців. Якщо ви спілкуєтеся поза офісом з агентом, який стверджує, що працює на якесь агентство, зателефонуйте туди та перевірте, чи працює у них така людина.
  3. Ще раз документи. Щоб не залишитися без грошей, сплативши першу частину суми, вимагайте чек. Звичайно, одразу договір з вами навряд чи укладуть, адже декілька днів туристичному агенту знадобиться на те, щоб готель підтвердив вільні місця.
  4. Репутація. І тут Google та соціальні мережі вам у допомогу. Звичайно, не можна вірити всьому, що пишуть. Навіть на відпочинку з найкращими умовами можна знайти незадоволених. Однак висновків за кількістю позитивних / негативних відгуків дійти можна.
  5. Авіаперевізник. Звертати увагу слід не лише на туристичного агента, а й на туристичного оператора та авіаперевізника. Дізнатися відгуки про них.

– Зараз багато туристичних агентів, які люблять свою справу, цінують клієнта та власну репутацію. Бажаю всім такого знайти, – додає Максим Несміянов.