Київський скульптор подарував Білій Церкві «Радість»

У Білій Церкві на оновленому Олександрійському бульварі, що веде до найбільшого дендропарку України – Олександрія, з'явилося 5 сучасних скульптур з металу. Поява бульвару сучасної скульптури – результат проведення Міжнародного симпозіуму скульптури «Interaction», що відбувся за ідеї команди кураторів Booryak (Валерія Голоскокова – мистецтвознавець та арт менеджер, Анна Лєдєнєва – куратор та арт менеджер, Юлія Рахманова – куратор освітньої програми, арт менеджер).
Одним з учасників проекту став київский скульптор-монументаліст, художник, володар міжнародних нагород і премій Михайло Левченко.
– Це був експериментальний майданчик для скульптури й результат дуже порадував. Різноманітні техніки, підходи авторів з різних країн – за досить короткий термін це було важко реалізувати, – поділився він. – Вважаю що потрібно більше культурного обміну, адже з України їдуть мільйони, а приїжджають одиниці. Творчі симпозіуми активно проходили при радянській владі, в перші роки незалежності, але пізніше утворився якийсь вакуум. В минулому році пройшло 7 симпозіумів, з яких тільки два міжнародних. Такі симпозіуми повинні проходити в кожному місті України, це дуже важливо, адже цей рух виник в повоєнний час для налагодження комунікації між країнами. Колег, яких я запросив, знаю багато років. Ми багато подорожували й працювали разом, радий, що вони погодилися приїхати.
5 митців з Іспанії, Турції, Люксембургу та України протягом двох тижнів працювали над скульптурами на відкритому просторі, а презентація створених робіт перетворилася на свято для місцевих жителів. Завдяки мистецтву куратори гуманізують середу існування, роблять її більш людяною та цікавою. Це світовий досвід, з цього починали багато європейських міст.
Перша скульптура, з якої починається бульвар створена турецьким скульптором Ілкером Ярдімчі. Митець вважає, що міста можна порівняти з живими організмами. Вони ростуть і змінюються. Вулиці, бульвари, будівлі є органічними частинами міста. Під різним кутом огляду скульптура змінює свою форму. Динамічна візуальність з'являється завдяки руху самого глядача навколо скульптури.
Скульптура заслуженого художника України Сергія Баранника «Людина спрямована в майбутнє»нагадує людину з двома крилами. На думку автора, одне крило – це земна матерія, інше, не прив'язане до землі символізує гармонію і духовність.
«Радість» називається робота київського скульптора Михайла Левченка, вона про природне бажання людини бути щасливою. Прості геометричні форми, що зібрані воєдино, символізують відчуття щастя, що формується з щоденних маленьких дрібничок та позитивних емоцій.
Скульптура «Стійкість» іспанського художника Пласідо Родрігеса Бонніна виконана в чорному металі. Готуючись до створення скульптури автор вивчив ситуацію в Україні. Усвідомивши, що країна зазнала великої кількості конфліктів, автор говорить нам, що навіть в найважчі часи люди здатні встояти, змінитися та відродитися.
Завершує бульвар скульптура Флоренс Хоффманн, мисткині з Люксембургу. Назва роботи «Mass instruction weapon» (українською – «Зброя масового навчання») – це гра слів англійською, що походить від широко вживаного терміну Mass destruction weapon (українською – «Зброя масового знищення»). Ви бачите книгу на колесах, образ якої нагадує гармату. Художниця говорить про те, що коли ви здобуваєте освіту ви отримуєте знання і досвід, які дозволяють вам більш широко дивитися на багато речей. Знання можуть запобігати війнам. Війна – це конфлікт поглядів, коли люди не можуть прийти до спільної думки.
Дякуємо за підготовку матеріалу Андрію Сігунцову.
Фото: Спартак Добрийранок