На Виноградар очікує транспортна реформа

Григорій МЕЛЬНИЧУК
Житловий масив Виноградар – один із найбільших районів міста, де немає метрополітену. Так, підземка є у всіх перспективних планах, але Виноградар поки що стоїть «у черзі» за Троєщиною, а швидкі перспективи будівництва нової лінії дуже примарні. Тож виноградарці змушені діставатися підземки різними шляхами, витрачаючи і час, і нерви. Та полегшити ситуацію може проект реорганізації тролейбусних маршрутів, запропонований експертом Ради з урбаністики Києва Костянтином Тихомировим ще у травні цього року на фестивалі ProMisto. З того часу пропозиція набула конкретних рис, отримала підтвердження підрахунками та вже обговорюється у Департаменті транспортної інфраструктури. Наразі «Вечірка» поспілкувалася з автором проекту та мешканцями Виноградаря.
– Метро нам обіцяли давно, ми вже зневірилися, але і розуміємо – зараз у держави й міста немає на це коштів, – жаліється мешканка проспекту Гонгадзе Світлана Крамаренко. – У нас ходить тролейбус № 35, мені було б зручно ним діставатися до станцій метро зеленої лінії, наприклад, «Сирець» – це кінцева, можна сісти у порожній потяг. Та цей тролейбус ходить навіть у години пік раз на півгодини, не дочекаєшся та не влізеш фізично! Нас, по суті, примушують переплачувати у маршрутках.
Суть проекту Костянтина Тихомирова – змінити траси руху та режим роботи на п’яти тролейбусних маршрутах: 5, 16, 23, 26 та 35. Перша частина – розібратися з маршрутами № 5 та № 26. Колись «п’ятірка» ходила до заводу «Квазар», де працювало чимало людей, однак зараз вулицею Білицькою тролейбуси ходять напівпорожні. Експерт пропонує продовжити маршрут № 5 на Виноградар трасою маршруту № 26, а той перенаправити на Білицьку і зробити допоміжним.
– Ми були б раді їздити далі, ніж станція метро «Нивки», на тролейбусі, – розповіла «Вечірці» мешканка проспекту Свободи Аліна Нестеренко. – Я працюю на Шулявці, й мені доводиться користуватися 455-ю маршруткою, а це вже не 3 грн, а 5. До центру, звісно, на тролейбусі їхати довго, а от проспектом Перемоги було б зручно.
Друга частина проекту – змінити маршрути № 23 та № 35. Сьогодні на 35-му маршруті довжиною понад 12 км їздять всього 3–4 машини, інтервал руху – до 40 хвилин! Костянтин Тихомиров пропонує зняти 4 тролейбуси з маршруту № 23 і перевести їх на 35-й, який продовжити до Лук’янівки. Тоді маршрут № 35 стане основним і довшим, а № 23 – доїжджатиме до метро «Дорогожичі», де буде кінцева. В допомогу йому також продовжити до вулиці Туполєва маршрут № 16 – до речі, час від часу тролейбуси цього маршруту теж їздять до Нивок, але на них не можна розраховувати, бо це несистемно.
– Подовжений 16-й маршрут нам був би вельми зручним, мені часто треба на Львівську площу, де також немає метро, – розповів Степан Артеменко, мешканець вулиці Туполєва. – Тож доводиться користуватися маршрутками. Сподіваюся також, що разом 16-й і 23-й маршрути нададуть нам можливість дістатися метро «Сирець», бо зранку багато охочих туди їхати.
За підрахунками Костянтина Тихомирова, аби здійснити реформу, потрібно лише 4 додаткових тролейбуси – і саме зараз до Києва продовжують надходити нові машини відповідно до партнерства з ЄБРР. При цьому на 5-му, 16-му та 35-му маршрутах передбачаються інтервали 6–9 хвилин, а 23-й та 26-й у скорочених версіях можуть працювати лише у години пік. Головне ж – перерозподілити потоки.
– Основна мета проекту – більше завантажити станцію метро «Сирець», щоб розвантажити «Нивки», – пояснив «Вечірці» Костянтин Тихомиров. – Також оновлені маршрути – це альтернативи маршруткам №№ 223, 228, 439, 455, 465, бо ми заберемо з них пасажирів на комунальний транспорт, збільшивши доходи КП «Київпастранс».
Цікаво, що об’єднати тролейбусні маршрути № 16 та № 23 пропонують і експерти Світового банку за результатами створення транспортної моделі Києва: це має скоротити пробіги тролейбусів на незавантажених ділянках та створити більше зручностей пасажирам. Чи стане ця реформа реальністю – питання найближчих місяців, адже додаткових капіталовкладень вона тут практично не потребує. Та чи пристануть на це приватні перевізники, що давно мають своїх лобістів у транспортних структурах мерії?