«Україна - це не просто місце на карті»: як українці швидко впроваджують і поширюють інновації

«Україна - це не просто місце на карті»: як українці швидко впроваджують і поширюють інновації

На початку квітня на засіданні Уряду Прем'єр-міністр Володимир Гройсман виголосив промову, в якій закликав українців позбавитися від будь-яких відчуттів, пов'язаних з меншовартістю, з песимізмом, з тим, що в Україні щось може не скластися. Очільник Уряду переконаний, що Україна - це не просто місце на карті.

«В Україні є 45 мільйонів людей, кожен з яких любить свою державу. Ніхто не прийде і за нас нічого не зробить. Я давно не вірю в дива, але знаю - ніхто один не може змінити ситуацію. Ми можемо це зробити тільки разом», - запевняє Володимир Гройсман.

За словами Прем'єр-міністра України, секрет нашого успіху полягає в любові до країни, в якій ми живемо. Крім цього, кожен громадянин повинен відчувати відповідальність за державу, а також сумлінно робити свою справу, тому що кожен з нас вносить вклад в розвиток України.

І ні для кого вже не секрет, що держава може тільки створити умови для діяльності людини, але ніяк не вирішувати за неї її проблеми. Тож чудово, що є активні українці, які взяли свою долю у власні руки і вже сьогодні змінюють життя як в Києві, так і в інших куточках країни на краще. Один з таких позитивних і показових прикладів - засновник платформи Comfound Дмитро Лисенко - відомий підприємець у сфері IT-сектора.

- Дмитре Віталійовичу, добрий день! Розкажіть, як ви прийшли до вашої професії? Чи був довгим цей шлях?

- Так, це був довгий шлях, який починався у великій корпорації. Потім вирішив створити щось своє. Так як для мене цікаві саме інновації, я вирішив створювати те, що пов'язано з трендовими речами — те, що стоїть на межі якихось напрямків — припустимо, пошук партнера по бізнесу і інтернет. Створив платформу для пошуку бізнес-партнерів Comfound. У чому її суть?

Коли ще тільки-тільки почали з'являтися електромобілі, я відчув цей тренд, — і почав займатися перевезенням електромобілів в Україні. Наступним етапом було питання пошуку партнера по бізнесу. І ось якраз на цьому етапі я ініціював створення платформи, де згідно з визначеними критеріями ти можеш вибрати собі надійного партнера, який буде відповідати твоїм запитам. Це спрощує роботу, тому що, знайшовши такого партнера, швидше починають запускатися і реалізовуються проекти.

- Розкажіть про успіхи у вашій справі, які вам вдалося досягти за останні роки? Який ваш найбільший успіх?

- Найбільший успіх, якщо брати минулий рік, це кількість проданих електромобілів. Також ми створили калькулятор, який дозволяє порахувати, скільки електромобілі дозволили знизити викид СО2 в повітря, і скільки він зекономив грошей його власнику. І вийшло, що за минулий рік, завдяки нашій ініціативі, ми «очистили» повітря більш ніж на 50 тонн СО2, а також заощадили в загальній сумі до двох мільйонів гривень власникам електромобілів.

Якщо говорити про деталі, то одна машина, яка проїжджає в середньому тисячу кілометрів на місяць, тобто приблизно від 12 тис. км на рік, викидає приблизно півтори тонни СО2 щорічно. Це досить-таки багато. Зараз за нормами це повинно бути в два рази менше, тому що виробник вказує одне, а насправді викиди шкідливих речовин в повітря фіксуються в набагато більших обсягах. А електромобіль нічого не викидає в повітря. Тобто людина зробила те ж саме  — дісталася з точки А в точку В, але при цьому ніяких викидів в атмосферу немає, екологія від цього не постраждала.

- Чи думали ви про імміграцію? Ви вважаєте, що в Україні є можливості реалізувати себе повною мірою?

- Виїхати не думав, тому що Україна переживає той період, який мені дуже імпонує, — це період постійного розвитку та змін. Є запит на постійні зміни, як в політиці держави, так і від людей. Тому особисто для мене працювати в сфері інновацій, тобто постійних змін, цілком комфортно. І я впевнений, що в цій країні цілком можна реалізовувати себе саме в інноваційному секторі.

- Назвіть п'ять речей, за які ви любите Україну.

- Ось вам приклад. До мене не так давно приїжджав знайомий зі Штатів і сказав таку річ: «У вас тут всюди можна оплатити телефоном». Я люблю Україну і українців за швидкість впровадження і поширення інновацій, тобто ми дуже швидко вбираємо все нове і починаємо використовувати це як абсолютно звичайні повсякденні речі.

Той же paypass, 4G, якість і швидкість інтернету, електронне подання декларацій, швидкість доставки товарів — все це в загальній сумі призводить до того, що я живу з людьми, які дуже швидко вбирають інновації, швидко реалізовують їх і використовують.

- Назвіть п'ять ваших головних бажань в житті.

- У мене дві цілі насправді — це створити сім'ю і подорожувати без обмежень. Так, ми вже отримали безвіз, але є ж ще місця, де потрібні візи, - ті ж Штати чи Велика Британія.

А саме мрія ... Щоб в Україні можна було створити міжнародну компанію під українською юрисдикцією. Тобто не в якихось офшорних зонах або в Штатах. Ось це можна віднести до мрії. Хочу мати можливість створити в Україні компанію, щоб інвестори вірили, що сюди можна вкладати гроші, а не переводити українські проекти кудись в інші місця. Як, скажімо, український проект Petcube — прилад спостереження за домашніми улюбленцями. Проект український, але юрисдикція його в США. І ось це дійсно моя мрія, щоб компанії могли спокійно створюватися в Україні, і інвестори могли сюди заводити гроші, не хвилюючись про те, що щось може піти не так.

- Що б ви хотіли побажати молодим українцям?

- Почати зміни зі свого житла. Припустимо, зі створення ОСББ, якщо це багатоквартирний будинок, або ж всіляко сприяти його розвитку, або хоча б брати участь в його діяльності.

Ще побажав би молодим українцям познайомитися зі своїми сусідами. Тобто по максимуму об'єднуватися за інтересами для досягнення своїх цілей. Тому що мій особистий досвід показав, що одному всього важче досягати, ніж в групах або коли люди об'єднані якоюсь спільною метою.

На фото Дмитро Лисенко, підприємець у сфері IT і засновник платформи Comfound

Юлія Процишена, «Наш Київ»

www.uawelove.org