Нічні експреси у столиці: слово за Київрадою

Нічні експреси у столиці: слово за Київрадою

Нічний громадський транспорт – ознака цивілізованого мегаполіса, а от кияни змушені або платити втридорога за таксі, або стрімголов бігти на останній потяг метро. Петиція щодо запровадження нічного громадського транспорту в Києві ще наприкінці минулого року набрала потрібні 10 тисяч голосів. КП «Київпастранс» уже заявило, що готове розпочати перевезення, але Департамент транспортної інфраструктури КМДА не поспішає оголошувати конкурс та чекає на рішення депутатів. 

Ми розробили маршрути, підготували рухомий склад і подали пропозиції до Департаменту транспортної інфраструктури, однак конкурс на перевезення так і не було оголошено, – зазначила Ганна Бондар, прес-секретар КП «Київпастранс». – Власне, запуск нічного транспорту навіть анонсували на новорічну ніч, але цього не сталося. 

Уперше ідея запровадження нічних автобусів у Києві була детально опрацьована ще 2013 року спільнотою «Київські проекти». У процесі обговорень було окреслено основні принципи перевезень та розроблено 7 базових автобусних маршрутів, що проходять через великі нічні точки активності, такі як Центральний вокзал, Дарницький вокзал, аеропорт «Жуляни», автостанції, центр міста, і сполучають їх зі спальними районами. Ці 7 маршрутів покривають значну частину столиці, майже всю багатоповерхову забудову, якщо брати радіус пішохідної доступності 1,5 км, усі станції метро, крім «Бориспільської» та «Червоного Хутора». 

Головна ідея прокладання маршрутів – дублювання наявних ліній метро, аби людям було зручно орієнтуватися, – розповів «Вечірці» Олексій Нікіфоров, один з активістів спільноти «Київські проекти» та розробників пропозиції. – Три маршрути дублюють лінії метро з невеликими відмінностями, четвертий – перспективне метро на Троєщину, а п’ятий – Борщагівський швидкісний трамвай з колись планованим продовженням через міст Патона на Дарницю. 

Робота нічного транспорту передбачається з 23:00 до 6:00, інтервал руху кратний годині (15, 20, 30, 60 хвилин), частіше – уночі проти суботи та неділі, до 2:00 ночі, з 04:00 ранку та, звісно, у теплу пору року (травень-вересень). Для зменшення витрат пропонується інтегрувати в систему нічного транспорту розвезення КП «Київпастранс» – уночі й так їздять автобуси та тролейбуси, аби водії й кондуктори могли найраніше дістатися депо. 

У Будапешті – понад 40 нічних маршрутів 

Нічний транспорт є практично в кожному європейському мегаполісі. У Берліні діють понад 80 нічних маршрутів, у Варшаві – 42 (застосовуються денні тарифи), у Белграді – понад 30 (тариф на 25-40% вищий за денний). У Празі працюють 33 нічні маршрути, з них 9 трамвайних, що кожні півгодини з’їжджаються на пересадочному вузлі в центрі, тариф – денний. У сусідньому Будапешті з населенням 1,75 млн. мешканців існують понад 40 нічних маршрутів, причому завдяки узгодженню графіків маршрутів інтервал на окремих напрямках – від 5 хвилин, на основних вулицях – 15 хвилин. Система інтегрована з розвезеннями транспортного підприємства, уночі діє денний тариф оплати проїзду. А в маленькій Братиславі з населенням 460 тисяч жителів є 3 тролейбусні та 17 автобусних нічних маршрутів. 

Існує нічний транспорт і в Росії: у Москві діють 6 автобусних нічних маршрутів, 3 тролейбусні та 1 трамвайний, використовується денний тариф, у Санкт-Петербурзі – 5 нічних маршрутів, що дублюють лінії метро. В Україні нічний транспорт з літа працює у Львові – там 6 маршрутів з подвійним тарифом 8 грн., є нічні тролейбуси в Рівному, Тернополі. У Вінниці єдина нічна маршрутка з тарифом 4 грн. та інтервалом 15-20 хвилин проїжджає майже все місто.